Om het allemaal overzichtelijk te houden heb ik de gevraagd kopjes ingevuld, hopelijk is dat duidelijk genoeg.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De belangrijkste functie van het systeem zal internet / office gebruik zijn, ik zal zeker niet gamen en op een enkele keer wat photoshoppen na heb ik geen grafisch wonder nodig. Het draaien van enkele VM's in VMWare workstation behoort wel tot de hobby's vandaar de i7 en 16GB aan geheugen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn plafond zal toch wel tegen de 900 tot 950 euro aanliggen, dit inclusief verzendkosten. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem van mn oude pc de monitor/muis, 2 beelschermen (tweetal Dell UltraSharp U2412M) en de geluidsvoorziening mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
* Een i7 processor ivm virtualisatie
* Een SSD voor het snelle opstarten en gebruik
* Een 'simpele' videokaart die mn twee schermen kan voeden, geen gaming doeleinden.
* Een kast en koeling die relatief stil zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor heeft Intel vanuit het verleden zeker de voorkeur en qua mobo ASUS, maar ook gigabyte is geen probleem. Verder is (voor zover mogelijk) het geluidsniveau van de PC 'wel een dingetje'.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het te verwachten geluidsniveau, en geen lampjes / plexiglas of andere casemod dingen. Hij moet zijn werk gaan doen zonder al te veel op te vallen.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan en dat is ook zeker niet de intentie, als de hardware het toelaat misschien als de garantie verlopen is maar zeker geen noodzaak!
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaand systeem samengesteld uit verschillende topics, BBG's, inventarisen en het afstruinen van de pricewatch. Helaas is het voor mij al weer een paar jaar geleden dat ik iets samenstelde dus wil dit topic gebruiken ter verificatie of het geheel zou kunnen werken met elkaar en input te vergaren op de ontbrekende onderdelen.
Het syteem wat ik tot nu toe heb samengesteld;
wenslijst: CP16
Alvast dank voor de hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De belangrijkste functie van het systeem zal internet / office gebruik zijn, ik zal zeker niet gamen en op een enkele keer wat photoshoppen na heb ik geen grafisch wonder nodig. Het draaien van enkele VM's in VMWare workstation behoort wel tot de hobby's vandaar de i7 en 16GB aan geheugen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn plafond zal toch wel tegen de 900 tot 950 euro aanliggen, dit inclusief verzendkosten. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem van mn oude pc de monitor/muis, 2 beelschermen (tweetal Dell UltraSharp U2412M) en de geluidsvoorziening mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
* Een i7 processor ivm virtualisatie
* Een SSD voor het snelle opstarten en gebruik
* Een 'simpele' videokaart die mn twee schermen kan voeden, geen gaming doeleinden.
* Een kast en koeling die relatief stil zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor heeft Intel vanuit het verleden zeker de voorkeur en qua mobo ASUS, maar ook gigabyte is geen probleem. Verder is (voor zover mogelijk) het geluidsniveau van de PC 'wel een dingetje'.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het te verwachten geluidsniveau, en geen lampjes / plexiglas of andere casemod dingen. Hij moet zijn werk gaan doen zonder al te veel op te vallen.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan en dat is ook zeker niet de intentie, als de hardware het toelaat misschien als de garantie verlopen is maar zeker geen noodzaak!
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaand systeem samengesteld uit verschillende topics, BBG's, inventarisen en het afstruinen van de pricewatch. Helaas is het voor mij al weer een paar jaar geleden dat ik iets samenstelde dus wil dit topic gebruiken ter verificatie of het geheel zou kunnen werken met elkaar en input te vergaren op de ontbrekende onderdelen.
Het syteem wat ik tot nu toe heb samengesteld;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Tray | € 380,- | € 380,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z170M-D3H | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Gelid Solutions Antarctica | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 165,95 | € 165,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 993,65 | |
wenslijst: CP16