Advies aanschaf nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 09:49
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een betere voeding welke qua qualiteit beter bij mijn systeem past. Graag jullie advies hierover.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een vervangende, betere (dat zal niet heel moeilijk zijn), voeding.

Wat is je budget?
max 80-90 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor een bepaald merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor gamen.

Dit is mijn huidige systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,49€ 248,49
1Asus Z170 PRO GAMING€ 150,95€ 150,95
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 349,95€ 349,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master Centurion 5 II zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 101,-€ 101,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 87,99€ 87,99
1Samsung 850 EVO 500GB€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.188,23

Zelf heb ik al wat rondgekeken en kom dan uit op de volgende voeding: Seasonic G-series 450 Watt
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt

Wat is jullie idee hierover? Goede keuze? Zijn er wellicht betere alternatieven (voor minder geld)?

Graag hoor ik van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Toen ik je topic titel zag in de tracker dacht ik "Alles wat van Seasonic is of door Seasonic gemaakt is, een wattage heeft wat past bij je systeem, de juiste aansluitingen heeft en misschien niet onbelangrijk: Dat de aansluitkabels lang genoeg zijn voor je systeem / kast."

Niks zo irritant als een kabel die net niet gaat door de kast zoals jij had gewild.

Maar het is generally known dat je met Seasonic goed spul in huis haalt, het loont altijd even om te kijken of wat spul van de andere merken misschien door Seasonic gemaakt is (want dat doen ze veel). Veel XFX voedingen door Seasonic en ook door andere makers bijvoorbeeld.

En daarbij hoeft dat niet te betekenen dat andere voedingen slecht zijn... je doet er in eider geval geen foute koop mee.

Dat gezegd hebbende, 450 watt misschien een beetje krapjes? Zoveel zal je systeem nu niet gebruiken maar ik heb altijd een regel 'over een paar jaar is er nog maar 80% van je power over'. Het hele idee van een goede voeding is dat ze die '80% slijtage' langzamer bereiken dan een slechte voeding, maar toch, ik reken het wel altijd even mee.

Als je nu te krap tegen de rating van je voeding gaat zitten, heb je dus problemen als je voeding begint te slijten. En omdat je meer vraagt van je voeding zal hij sneller slijten. Mijn gut feeling met jouw systeem zou zijn om toch naar de 500 / 520 watt modellen te kijken.

Laatst bij iemand de oudere 520 Sg2 er in gezet. Had een korte P4/P8 cpu kabel en dat was zelfs in een uATX kast / systeem. Seriously, kabellengtes, controleren :).

Oh, en als stilte belangrijk voor je is misschien even doorkijken. Maar met een game-systeem als dit komt er meestal meer herrie uit de rest van je systeem dan uit een 'normaal klinkende' voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder overklokken zal je onder volle belasting misschien 275 watt verbruiken. De pricewatch: Seasonic G-series 450 watt is dus al ruim voldoende en heb je nog ruimte om te overklokken. Wil je toch meer watt dan is de pricewatch: Corsair RM550x een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou zelf niet de Seasonic G-series 450w halen - Intern inderdaad een goede voeding, maar de fan maakt bij Seasonic voedingen toch vaak wel wat lawaai. Deze voeding is momenteel maar mijn mening net wat te duur voor wat hij biedt. Je systeem zal zo'n 250-300w verbruiken onder maximale load. Mocht je nog zowel de 970 GTX als de 6600K dik overclocken zal je eens op 375w uit komen - dit is dan echt het maximale verbruik bij een maximale overclock.

Een relatief goedkope oplossing is de pricewatch: Cooler Master GM G450M , echter heeft deze wel een bronze efficieny rating waardoor je systeem iets meer energie uit het stopcontact zal trekken dan bijv. een gold voeding. Met deze voeding kan je wel 5-7 jaar vooruit.

Het nadeel van de 450w range is dat er niet echt high-end voedingen op dit gebied zijn te vinden. Mocht je toch graag een goede gold rating voeding willen kopen die wel 10 jaar meegaat dan kom je inderdaad al in het high-end 550w segment uit:

pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold
pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart (Slechter leverbaar)

Neem ook eens een kijkje in het voeding topic: Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 09:49
Ah super, bedankt voor het meedenken en het advies iedereen. Een 550 watt voeding klinkt inderdaad zo gek nog niet, met OCen in het achterhoofd. Wel iets meer dan ik zou willen uitgeven, maar daarentegen zal ik er dan waarschijnlijk ook langer ermee door kunnen. pricewatch: Corsair RM550x zie ik redelijk vaak op het forum verschijnen en krijgt prima reviews. Ik denk voor die te gaan.

Thanks dudes!