Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-08 05:15
Hallo Tweakers!!

Ik ben hier op het forum ook bezig met een buildlog: [CiP] Wall-Mounted game PC

Ik heb deze koeling: pricewatch: Raijintek Triton AIO Water Cooling Solution

Alleen ik heb dus een reservoir gekocht om in de loop te plaatsen (http://www.aliexpress.com...OM-Cover/32470556308.html).
Nu is het probleem dat de slangen die bij de Raijintek water cooling zitten niet lang genoeg zijn om ook nog bij het reservoir te komen. Heeft iemand enig idee waar ik goede buizen kan kopen en welke soort buizen ik dan moet aanschaffen? Ik ben ook geïnteresseerd naar harde buizen, omdat me setup dan echt een strakke uitstraling krijgt. Maar wat zijn hier de kosten van en waar zou ik dit dan kunnen kopen?

Het tweede punt waar ik tegen aan loop is het reservoir, daar zitten volgens mij nog een fittingen aan om slangen aan het reservoir te maken. Klopt dit en waar/welke fittingen zou ik dan kunnen kopen?

Groeten,
Jandeman023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steineken
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09 15:12
Wat je zoekt is acrylic tubing:
http://www.highflow.nl/acrylic-rigid-tubing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor acrylic tubing heb je wel speciale fittingen nodig; zijn de fittingen van de Raijintek Triton te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De fittingen op de res/pomp/block combo lijken te zijn vastgelijmd als ik dat zo lees. Je kunt ze wel losmaken, maar dat vereist wat werk.

Wat betreft acrylaat buizen, weet niet of er bij jou in de buurt 'kunststof boeren' zitten, maar die zijn meestal een stuk voordeliger dan bijv. highflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
stin00 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:22:
Voor acrylic tubing heb je wel speciale fittingen nodig; zijn de fittingen van de Raijintek Triton te vervangen?
HammerNL schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:43:
De fittingen op de res/pomp/block combo lijken te zijn vastgelijmd als ik dat zo lees. Je kunt ze wel losmaken, maar dat vereist wat werk.

Wat betreft acrylaat buizen, weet niet of er bij jou in de buurt 'kunststof boeren' zitten, maar die zijn meestal een stuk voordeliger dan bijv. highflow.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga er meteen even achteraan waar ik goedkoop buizen kan kopen. Maar wat zijn de maten van de buizen die ik moet kopen? Ik zie namelijk dat er op Highflow meerdere diktes aan slangen zijn. Welke dikte is dan geschikt voor de waterkoeling en reservoir?

Groeten,
Jandeman023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
jandeman023 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:14:
[...]

[...]

[...]

Bedankt voor jullie reacties, ik ga er meteen even achteraan waar ik goedkoop buizen kan kopen. Maar wat zijn de maten van de buizen die ik moet kopen? Ik zie namelijk dat er op Highflow meerdere diktes aan slangen zijn. Welke dikte is dan geschikt voor de waterkoeling en reservoir?

Groeten,
Jandeman023
dat hangt weer af van je gebruikte fittingen. en welke maat er bij je AiO koeler gebruikt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
loki504 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:52:
[...]

dat hangt weer af van je gebruikte fittingen. en welke maat er bij je AiO koeler gebruikt weet ik niet.
Heb ik even op gezocht en dit zijn de afmetingen:
ID= 9.5mm
OD= 12.5mm

Wat houd dit in??

Groeten,
Jandeman023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
ID = binnen maat
OD = buiten maat

[ Voor 21% gewijzigd door Meximus op 20-01-2016 22:18 ]

Who the fuck is general failure and why the hell is he reading my disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
Meximus schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:17:
ID = binnen maat
OD = buiten maat
Aha bedankt! Dit wist ik niet.

Deze buizen zouden dan goed zijn: http://www.highflow.nl/sl...e-12-10mm-clear-50cm.html

Alleen wat voor fittings heb ik dan nodig? Zoiets als dit?: http://www.highflow.nl/aa...-mbwp-c47-matt-black.html

En hiervan zou ik er dan minstens 6 van nodig? 2 voor de cpu block, 2 voor radiator en 2 voor reservoir toch? Of zou ik er eigenlijk maar 2 nodig hebben? Alleen voor het reservoir. Het cpu block en de radiator hebben namelijk al fittingen.

Groeten,
Jandeman023

[ Voor 9% gewijzigd door jandeman023 op 20-01-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Je hebt voor harde tubing andere fittingen nodig. Deze schuiven om de tubing heen ipv het vastklemmen ervan. De fittingen die je aangeeft zijn wel de voor harde tubing geschikt gelukkig. Bij highflow hebben ze al een tijdje een kopje acrylic/rigid hier hebben ze dan ook verschillende merken en maten fittingen voor harde tubing beschikbaar.
Wanneer je van soort tubing veranderd, zul je dus alle fittingen moeten vervangen.

Let erop dat je de afmetingen van tubing en fitting op elkaar afstemt. Gangbaar zijn er 2 maten, 12 OD/10 ID en 16 OD/12 ID. check dus of dit overeenkomt wanneer je alles aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
Beste Tweakers!

Ik heb even gezocht op internet over hard tubing en dit lijkt me echt heel mooi. Omdat ik erg onervaren ben met hard tubing lijk het mij een slecht idee om de buizen zelf te buigen. De tools die hier bij nodig zijn heb ik ook niet. Daarom kwam ik er op uit om alle bochten gewoon met 90 dragen fittingen te maken.

Mijn maximale budget voor de waterkoeling buizen ligt rond de 150 tot 175 euro. Ik heb zelf even zitten zoeken op highflow en dit is het boodschappenlijstje waar ik op uit kwam:

1x http://www.highflow.nl/ac...-10-mm-petg-5-x-50cm.html
13x http://www.highflow.nl/ac...r-12mm-to-12mm-black.html
2x http://www.highflow.nl/aa...le-height-5-mm-black.html

Totaal bedrag van: 130 euro

De buizen spreken voor zich. zijn gewoon 10/12mm buizen
Daarnaast ben ik gaan tellen en kwam ik er op uit dat ik 13x 90 dragen hoeken nodig heb. Dit zou ik natuurlijk kunnen verminderen maar dit lijkt mij niet mooi omdat ik draag alleen horizontale en verticale buizen wil.
De twee stoppen zitten er bij omdat die op het reservoir moeten.

Nu heb ik hier een aantal vragen over:
Is dit een goed setje?
Stel ik draai bij die 90 dragen fittings dat ringetje er af, krijg ik dan ook schroefdraad die ik bijvoorbeeld in het reservoir, cpu block of de radiator kan draaien? Of zou ik hier dan andere fittingen voor moeten kopen?
Is het lijstje zo compleet of is er iets wat ik over het hoofd heb gezien?
Is de pomp nog wel krachtig genoeg om het water door al die 90 dragen fittingen heen te pompen?

Graag verneem ik van jullie.

Groeten,
Jandeman023
Pagina: 1