Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 23:49
Hallo,

Nu het wat rustiger begint te worden, wil ik graag eens de nieuwe Star Wars in de cinema gaan kijken.
Ik ben zelf van Antwerpen, dus ik ken enkel Kinepolis (waar best veel mensen uit NL naar toe komen) en UGC eigenlijk. Voor de nieuwe Star Wars wil ik eventueel wel eens iets verder rijden...

Ik vraag me af waar je nu de beste cinema ervaring in de Benelux hebt.

Sommige reclames zeggen dat IMAX het beste is, anderen zweren dan weer bij een cinema met Dolby Atmos surround, nog anderen kijken enkel naar de grootte van het scherm (hoewel je dan evengoed wat dichter bij kan gaan zitten).

Dingen waar ik aandacht voor heb:
* goeie stoelen qua comfort
* goeie stoelen qua positie (als je bv stoeltje kan reserveren op voorhand zodat je niet op 1m of 200m van het scherm zit, of helemaal links of rechts)
* goed geluid (niet noodzakelijk super luid, maar wel goed van kwaliteit en positionering (ook indien je niet op de perfect plaats zit)
* goed beeld (dat je bv al niet te ver of te dicht bij kan zitten)
* 2D ipv 3D (Ik ben nog niet overtuigd van het hele 3D gebeuren. Avatar was wel eens leuk in 3D omdat het ook daarvoor gemaakt was. Star Wars is echter niet puur voor 3D gemaakt en dan hoeft dat voor mij ook niet. 3D lijkt me meer zin te hebben voor bv animatiefilms..)
* niet te druk, luidruchtig, koud, warm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dolby Atmos for sure. Als je helemaal alles wilt hebben : Dolby Cinema in JT Eindhoven, dat is Dolby Atmos geluid samen met 4K beeld :) Erg vet!

Edit : IMAX is tof hoor, maar het geluid kan het echt never redden bij Atmos. Dat geluid is echt heel, heel erg goed.

[ Voor 29% gewijzigd door DennusB op 20-01-2016 13:58 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gloednieuwe zaal met grootste filmdoek van NL, en met Atmos; CCXL Vlissingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tele schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:00:
Gloednieuwe zaal met grootste filmdoek van NL, en met Atmos; CCXL Vlissingen
Die pagina is dood :P
Edit : Nu niet meer :D

[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 20-01-2016 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

SambalBij

We're all MAD here

Inderdaad Dolby Cinema bij JT in Eindhoven of Hilversum.
Beste beeld (Dolby Vision laserprojectie; qua contrast echt stukken beter dan elke andere zaal in nederland) en Atmos geluid

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:26
Voordeel van JT Hilversum vond ik ook dat de nooduitgangbordjes geen licht gaven. Dit zorgt er voor dat het echt heel donker is. Een stuk minder afleiding, maakt voor mij een groot verschil.

Wel vond ik de 3D brillen daar onprettig. Leenbril,meer gekrast, een soort continue waas over het beeld alsof deze vies was. Had het ook met een andere bril (ook na poetsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:01
J-M-T schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:40:
Voordeel van JT Hilversum vond ik ook dat de nooduitgangbordjes geen licht gaven. Dit zorgt er voor dat het echt heel donker is. Een stuk minder afleiding, maakt voor mij een groot verschil.

Wel vond ik de 3D brillen daar onprettig. Leenbril,meer gekrast, een soort continue waas over het beeld alsof deze vies was. Had het ook met een andere bril (ook na poetsen).
De JT in Eindhoven heeft inderdaad ook geen nooduitgang bordjes en dat is zo'n verademing! Verder is ook het contrast het beste wat ik gezien heb tot nu toe in een bioscoop. Volgens mij hebben ze zelfs recent nieuwe beamers ofzo want bij mijn laatste bezoek (StarWars) viel het me op hoe zwart het zwart was en kon me niet herinneren dat het daarvoor ook van hetzelfde niveau was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep, dolby cinema is het summum. Het beeld Is zo verschrikkelijk mooi. Ik heb The martian in jt Hilversum gezien en daarna met normale projectie (ook in die nieuwe bios van. Cinemec-utrecht) en dat beeld is gewoon grijsgrauw vergeleken met dolby vision. Star wars idem dito. Die in Hilversum en in het Louis hartloooper complex (wat ik een erg leuke bioscoop vind!), kwaliteit beeld Is wel flink minder.

Geluid is ook prima. Beste surround ooit gehoord, lekker vet laag. Staat niet zo idioot hard als bij IMAX.

Bij IMAX : soms groter beeld, harder geluid. IMAX is meer impact "more" , dolby is kwaliteit. Ik ga dus of naar de jt of naar het filmhuis lhc

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 21-01-2016 08:35 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:07
Als je al van Antwerpen komt is het denk ik meer dan logisch dat je een Starwars ticket probeert te boeken op zaal 5 in de Kinepolis. Dat is ook 4k en Dolby Atmos. Als je daar op let heb je al zo ongeveer de beste filmervaring te pakken die er op dit moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Mooi thanks voor de antwoorden!

Weet iemand hoe die JT Eindhoven (Vlissingen is al wat ver ;) ) vergelijkt met Kinepolis / UGC in Antwerpen?
Zijn die ook Dolby ATMOS / Vision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-08 11:57
Gisteren naar de de Cinemec boven de A2 bij Utrecht Leidsche Rijn geweest; hun hoofdzaal (1) heeft ook 4k laserprojectie en Dolby Atmos. Prachtig beeld en geluid; bios mag echter wel iets meer sfeer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je uit Antwerpen komt snap ik inderdaad ook niet dat je verder gaat zoeken.
Kinepolis, zaal 5 met Laser Ultra / 4K / Dolby Atmos, prima sfeer, en prima stoelen.

vlissingen heeft ook geen meerwaarde volgens mij.
Het is misschien het grootste scherm van Nederland, maar volgens mij is het scherm van kinepolis z5 net zo groot.

[ Voor 33% gewijzigd door M a r c o op 21-01-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08 18:40

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

SambalBij schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:02:
Inderdaad Dolby Cinema bij JT in Eindhoven of Hilversum.
Beste beeld (Dolby Vision laserprojectie; qua contrast echt stukken beter dan elke andere zaal in nederland) en Atmos geluid
Dit.

Zijn 8 van dit soort bioscopen in de hele wereld (met die combi) waarvan 2 in NL. _/-\o_

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
NeFoRcE schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:23:
[...]
Dit.
Zijn 8 van dit soort bioscopen in de hele wereld (met die combi) waarvan 2 in NL. _/-\o_
In antwerpen is het een Barco Laser Ultra projector. Is volgens mij bijna hetzelfde als Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
mooi :)

zaal 5 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

M a r c o schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:28:
[...]

In antwerpen is het een Barco Laser Ultra projector. Is volgens mij bijna hetzelfde als Dolby Vision.
Nope, komt niet eens in de buurt... :)
Die Barco (DP4K-60L) is een vrij standaard cinema projector met als enige grote verschil een (6P) laser lichtbron. Verdere beeldverwerking is hetzelfde als andere projectoren.
Bij zwart beeld zie je ook daarbij een grijze waas over het doek.
(Overigens helemaal niks mis met die projectoren hoor; lichtopbrengst, kleur en zeker 3D is beter dan de standaard projectoren met xenon lampen, maar Dolby is gewoon net nog een stap beter)

Dat is echt anders in die Dolby (Christie) high dynamic range projectoren; die hebben andere verwerking van het licht waardoor ze heel veel meer contrast hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door SambalBij op 21-01-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
SambalBij schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:03:
[...]

Nope, komt niet eens in de buurt... :)
Die Barco (DP4K-60L) is een vrij standaard cinema projector met als enige grote verschil een (6P) laser lichtbron. Verdere beeldverwerking is hetzelfde als andere projectoren.
Bij zwart beeld zie je ook daarbij een grijze waas over het doek.
(Overigens helemaal niks mis met die projectoren hoor; lichtopbrengst, kleur en zeker 3D is beter dan de standaard projectoren met xenon lampen, maar Dolby is gewoon net nog een stap beter)

Dat is echt anders in die Dolby (Christie) high dynamic range projectoren; die hebben andere verwerking van het licht waardoor ze heel veel meer contrast hebben.
hmm ic...

als ik het goed begrijp is het dan zo:

Kinepolis Antwerpen (zaal 5) <--> Hilversum JT:
* Ongeveer even groot scherm
* Allebei Dolby ATMOS
* Beter beeld (hoger contrast en beter zwart) in Hilversum. Hebben ze ook betere kleuren in Hilversum (ivm HDR)? Zo ja, is Star Wars dan opgenomen met de juiste cameras om hier gebruik van te maken?

Kinepolis Antwerpen (zaal 5) <--> Eindhoven JT:
* Kinepolis heeft een groter scherm (hoeveel is het verschil? kan je dit gewoon compenseren door wat minder ver te gaan zitten in Eindhoven? kan je in Eindhoven stoeltjes online reserveren?)
* Allebei Dolby ATMOS
* Beter beeld (hoger contrast en beter zwart) in Eindhoven. Hebben ze ook betere kleuren in Vlissingen (ivm HDR)? Zo ja, is Star Wars dan opgenomen met de juiste cameras om hier gebruik van te maken?

[ Voor 10% gewijzigd door Mastakilla op 21-01-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Ik kan alleen antwoord geven op de vraag of je in JT Eindhoven kan reserveren en het antwoord is ja. Verder vind ik het beeld en geluid persoonlijk in de Dolby Cinema zaal echt zeer goed. Ook de stoelen en beenruimte zijn goed. Het scherm is (of lijkt?) wel kleiner dan bij Pathe Imax Eindhoven, maar zeker groot genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:08
Ik kan alleen maar toevoegen wat de rest al heeft gezegd en die dolby cinema zaal moet je gewoon een keer zien! Zeker star wars is de perfecte film voor die zaal. Wat een contrast is er te zien. Het 3d vond ik ook echt heel goed (ze gebruiken 2 projectoren dus je hebt geen helderheidsverlies). Ik weet nog goed dat er zo'n schakelmomentje voor de film zat waardoor het beeld even zwart werd. Je zag meteen geen hand voor ogen meer! Zwart was daar echt zwart haha. Ik ben zelf in Hilversum geweest maar eindhoven zal precies dezelfde zaal zijn.

Het geluid vond ik ook erg goed maar van dat atmos (al die verschillende kanalen) heb ik eerlijk gezegd niet zoveel gemerkt dat je het dan beter kunt plaatsen. Maar dat is misschien persoonlijk.

Kortom: ga naar die dolby cinema zaal in Eindhoven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
ah damn... dat was ik even vergeten... 3D... :(

Zowel zaal 5 van Kinepolis als die in Eindhoven zijn 3D...

Wat is jullie mening hierover bij Star Wars?
Liever een beter beeld / geluid, met als nadeel 3D, of wat minder beeld / geluid zonder 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
fyi:
Vond net hetvolgende op kinepolis website:
https://kinepolis.be/nl/o...olis-antwerpen-en-brussel
"Dankzij het overvloedige licht bij laserprojectie is het kleurenpalet ruimer en natuurlijker, knippert het licht niet meer en is het contrast tussen licht en donker beter, met lichtere wittinten en donkerdere zwartwaarden."

Maar dat is dus merkbaar minder goed dan Dolby Vision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:45

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Vlissingen is erg mooi. Afstand Vlissingen - Antwerpen valt toch wel mee? Ongeveer 1 uurtje rijden.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
vlissingen heeft wel dolby atmos, maar volgens mij een standaard projector, en geen dolby vision of laser ultra.
Staat in ieder geval nergens vermeld.
Dus dan zou ik het nut er niet van in zien om van Antwerpen naar Vlissingen te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07 15:33

Jean Paul

Reservebelg

Het is toch jammer dat ze in het voormalig oostblok voorlopen op ons ;)

Heb de nieuwe Star Wars mogen zien in een gloednieuwe 4DX cinema in Boekarest, en dat is toch wel een heel gave ervaring :o O+

Ik dacht nog eens naar Antwerpen te gaan, maar als ik het allemaal goed lees hier is die in Eindhoven dus beter aan te raden?

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-03 15:25

DYX

Mastakilla schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:40:

Liever een beter beeld / geluid, met als nadeel 3D, of wat minder beeld / geluid zonder 3D?
Normaal heb ik deze mening ook over 3D en ga bij voorkeur ook naar 2D versies. Van Star Wars ben ik naar de IMax 3D(Pathe) geweest en deze is toch wel 1 van de betere 3D films die ik tot nu toe gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mastakilla schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:40:

In Eindhoven draait toch ook een 2e versie in de Dolby Cinema-zaal?

Althans, Ik heb daar recent Star Wars gezien in 2D in de Dolby Cinemazaal.

Ik zou een stoeltje halverwege de zaal pakken. Ik zat op 2/3e en iets verder naar voren had best gemogen van mij.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
M a r c o schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:53:
vlissingen heeft wel dolby atmos, maar volgens mij een standaard projector, en geen dolby vision of laser ultra.
Staat in ieder geval nergens vermeld.
Dus dan zou ik het nut er niet van in zien om van Antwerpen naar Vlissingen te rijden.
ik bedoelde dus Hilversum ipv Vlissingen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Hooglander1 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:28:
[...]

In Eindhoven draait toch ook een 2e versie in de Dolby Cinema-zaal?

Althans, Ik heb daar recent Star Wars gezien in 2D in de Dolby Cinemazaal.

Ik zou een stoeltje halverwege de zaal pakken. Ik zat op 2/3e en iets verder naar voren had best gemogen van mij.
Ik heb hem daar ook gezien in 2D idd.

Beste positie in de zaal (zeker qua geluid) is inderdaad midden/midden. Halverwege de zaal, midden van de rij. Dat is bij Atmos de zgh. 'Central Listening Position' waar alle speakers naartoe staan gericht.
(Hoewel dat in de Dolby Cinema zalen wat minder uitmaakt; in de reguliere Atmos zalen zijn de surrounds normale speakers, maar in die Dolby zalen zijn het gebogen line-arrays)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 06:05
Nou, mijn twee centen dan ook maar. Ik beperk me tot enkele observaties over het geluid. Ik ben onlangs voor het eerst in lange tijd ook geweest (Star Wars he :) ) en ik vond het geluid dramatisch slecht.
Naderhand begreep ik dat dit soort geluid in bepaalde bioscopen tegenwoordig vaak voorkomt, b.v. Pathe, Cinemec, en naar ik hoor vooral ook IMAX.

Als ik thuis een poging zou moeten wagen tot reproductie van het geluid zou ik de hele onderste helft van de equalizer op +17 zetten ofzo. Er zat voor mij weinig verschil meer tussen het sluiten van een deur en het neerstorten van een ruimteschip. Immersie was voor mij weg.

Erger: met oordoppen zou ik de film hebben uitgezien maar met het ingestelde volume zoals het was was het ruim boven mijn pijngrens, met ook enkele uren naderhand de gevolgen daarvan.

Veel mensen vinden dit soort geluid goed en ieder zijn ding. Ik geloof echter niet dat dit volume veilig was. Mijn advies is dan ook om in de luidere bioscopen gewoon oordoppen te gebruiken en als je niet weet hoe het geluid zal zijn ze mee te nemen. Permanente tinnitus of hyperacusis zijn niet lollig.

edit: ik zal het een volgende keer in overweging houden Hooglander1.

[ Voor 3% gewijzigd door abacaxi op 21-01-2016 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

IMAX is inderdaad kneiterhard, Dolby Atmos is daarin vele malen beter en subtieler.

Daar hoef je geen oordoppen in zeg maar.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
JT Eindhoven, Dolby Atmos zaal, 2D uitvoering gekeken afgelopen 27 december. Ik zat op rij 4 stoel 14, redelijk in het midden dus. Erg fijne zaal. Jaar ervoor The Hobbit gekeken in 3D maar bij 3D krijg ik altijd na 15 minuten ofzo last van tunnelvisie, mega irritant.

Overall is de Dolby Atmos zaal tot nu toe de beste cinema ervaring die ik gehad heb, inclusief de stoelen in de JT die best relaxed zijn, maar niet zo breed als in Antwerpen (ook de leuning daar is breder).

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyas82
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:41
De beide Dolby Cinema zalen van JT zijn erg goed, je voelt het geluid maar het is niet te hard. Het beeld is ook erg goed al zitten de brillen niet erg fijn. Ik ga niet meer naar de bios in Apeldoorn omdat ze daar de rode verlichting in de zaal het beeld laten verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Viccers schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:03:
Gisteren naar de de Cinemec boven de A2 bij Utrecht Leidsche Rijn geweest; hun hoofdzaal (1) heeft ook 4k laserprojectie en Dolby Atmos. Prachtig beeld en geluid; bios mag echter wel iets meer sfeer hebben.
Ik zou je aanraden eens naar Hilversum of Eindhoven te gaan. Beeld van een laserprojectie is niet overal hetzelfde. Vooral van het inktzwarte zwart en het totaal mooie contrast vond ik echt overweldigend mooi. Ik heb een film in beide bioscopen (H'sum dolby cinema en zaal 1 Cinemec Utrecht) gezien en Hilversum steekt er met kop en schouders bovenuit.

Baal ik van, want ik woon in Utrecht en dit was op een lekkere fietsafstand.

Overigens vind ik het geluid in de dolby zaal extreem lekker, lekker vet, beste surround dat ik ooit heb gehoord. Ik heb wel een kritiekpuntje: De verstaanbaarheid van het spraak kanaal. Dat is net iets te wollig, te bassig. Nu ben ik wel een beetje de purist aan het uithangen, maar ik vind dat als je 15 euro voor een kaartje betaalt, dat dat wel gerechtvaardigd is.

Een zeer goed geluid uit het centerkanaal heb ik overigens bijna nog nooit gehoord in een bioscoop. Ze regelen allemaal het geluid automatisch af en daarmee kom je er niet met audiotechniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou we het toch over technieken en goeie schermen hebben.

Iemand al The Hateful Eight op 70 mm gezien?

Ik probeer al een tijdje kaartjes te krijgen voor een avond voorstelling in The Eye maar ze zijn al weken uitverkocht.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:42
@TS mag ik vragen waarom je verder wilt kijken dan Metropolis? Uit nieuwsgierigheid, of vind je de kwaliteit tegenvallen? Ik ga juist graag naar Metropolis als ik een bijzondere film in goede kwaliteit wil zien.
Nu moet ik er gelijk bij zeggen dat SW TFA in zaal 5 mij hoofdpijn gaf. Ik weet niet waardoor dat kwam. Eerder had ik de Hobbit in dezelfde zaal gezien en toen nergens last van gehad.
En ze hebben een pauze tijdens de film bij Metropolis, geen idee of andere bioscopen dat ook doen.

@abacaxi en Hooglander1 ik neem voortaan altijd party plugs mee voor mijn oren. Het laatste wat ik wil is gehoorbeschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-08 15:30
Een aantal weken geleden ben ik bij JT Hilversum in de dolby cinema zaal geweest.
Was het de beste zaal waar ik ooit gezeten heb? Jazeker. Beste geluid? Jazeker. Mooiste scherm (contrast)? Jazeker. Ga ik nog een keer? Nope.
De Cinemec in Ede vind ik een hele fijne bioscoop waar gewoon alles goed voor mekaar is. De complete ervaring en alle faciliteiten zijn daar gewoon top geregeld. Hilversum is voor mij ook wat verder rijden dan Ede. Daarnaast vind ik de prijs die JT rekent gewoon teveel. Niet perse te duur maar wel teveel voor de kleine verschillen in de beleving. De volgende keer ga ik dus gewoon weer naar Ede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:48

DjVe

Hatsaflats!

Cinemec Nijmegen hoort ook in deze lijst naar voren te komen. Het beeld is echt enorm groot en de 3d weergave is echt subliem. Uiteraard ook atmos geluid, wat gewoon op normaal niveau gespeeld wordt. Daarnaast goede stoelen en positie tegenover het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Donstil schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:26:
Iemand al The Hateful Eight op 70 mm gezien?
Dat was qua beeld helemaal top.

Ik heb The hateful eight 70mm en Star Wars Dolby Cinema kort achter elkaar gedaan, dus lekker genieten van oldskool én newskool cinema technieken ;).

Ik moet zelf eerlijk gezegd zeggen dat ik niet helemaal overtuigd was van de Dolby cinema experience. Ik had 't idee dat 't beeld wat helderder was, maar ik heb eerlijk gezegd een side-by-side comparison nodig.. Van Atmos heb ik ook niks gemerkt, maar dat kan per film verschillen.. Sommige films lenen zich daarvoor beter dan anderen. Het is wel zo dat de zaal een stuk donkerder is dan de gemiddelde bioscoopzaal, wat op zich al een verbetering is. Maar het enige wat ik met overtuiging kan zeggen, is dat de stoelen erg relaxed waren! :p Maar in z'n geheel vind ik 't maar een marginale verbetering over b.v. Imax. Maar misschien lag 't aan deze film, misschien was ie niet genoeg ge-optimaliseerd voor dolby cinema, dat kan ook nog. Maar 't was in ieder geval voor mij niet het dag- en nacht verschil zoals HFR vs non-HFR dat was. Dat gezegd, Pathé heeft überhaupt geen Atmos.

Suggestie: als de afstand voor voor Imax en Dolby cinema gelijk zijn, ga voor de Dolby cinema, de prijs is toch vergelijkbaar. Is de afstand voor de één significant groter dan de ander, ga voor de dichtsbijzijnde, persoonlijk vind ik de marginale verbeteringen geen reis van Rotterdam naar Eindhoven (in mijn geval) waard.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 23:13
Kan iemand wat tech specs van Kinepolis LaserULTRA (Utrecht) en Cinemec Premium (Utrecht + Nijmegen) naar boven halen? Het zal vast een reden hebben, maar bioscoopketens lijken niet zo happig te zijn om cijfertjes te delen wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik kan dat niet, maar ik kan wel mijn ervaring met de Kinepolis Laser Ultra zaal op Jaarbeursplein delen. Die is namelijk erg goed. Beste geluid dat ik ooit heb gehoord in een bioscoop. Niet zo allemachtig hard als in IMAX, maar dat vind ik alleen een pluspunt. Erg goed beeld. Vue HIlversum met de dolby zaal is mijn referentie. Ik heb helaas niet dezelfde film in de twee bioscopen gezien, maar ik zou zeggen dat de Dolby Vision zaal beter beeld heeft (wederom dat inktzwarte zwart) en de Kinepolis Laser Ultra zaal beter geluid. Waarbij ze allebei in de top zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik ga niet zo vaak naar de bios, maar toevallig waren mijn laatste films verdeeld over verschillende bioscopen:
- Rogue Squadron in Kinepolis Utrecht
- Fantastic Beasts and Where to Find Them in Cinemec Utrecht
- The Force Awakens in Vue Hilversum
- Avengers: Age of Ultron Pathe Arena IMAX
- The Hobbit: The Battle of the Five Armies in Pathe Arena IMAX

Ik vind het lastig om beeld en geluid te 'vergelijken'. Er zit toch veel tijd tussen en zodra ik in een film opgezogen word let ik al snel niet meer op details. Ik zou ook zeker wat meer op stoelen en beenruimte moeten letten, met mijn 195cm toch ook geen onbelangrijke factor.

Wat ik inmiddels van Dolby Cinema begrijp is dat het een concept waardoor elke zaal hetzelfde is. Wat daar ook onderdeel van is, is zaken als geen afleidende kleuren in de zaal (stoelbekleding, muurverf, speakers), nooduitgang verlichting die uit gaan en geen verlichting bij de stoelrijen. Dat kan ik me inderdaad nog wel herinneren. Zodra het begint is het echt pikkedonker, en dat heeft wel wat. Alsof je in een donkere tunnel zit, in de diepte starend. Ik zal er volgende keer eens op letten hoe dat in CineMec en Kinepolis (en evt. IMAX).

Wat ik wel vond van Vue Hilversum, tenzij me dat niet goed bij staat, is dat de zaal en het scherm voor mijn gevoel niet zo groot waren. Eigenlijk moet dat niet heel veel uit maken, maar je krijgt dan toch zo'n gevoel van "Is dit het nou? IMAX is veel indrukwekkender!". En wat ik totaal niet begreep in Hilversum, de ingang van de Dolby Cinema zaal zit vlak na de ingang van de bioscoop! Met Force Awakens op een zaterdag was het toch wel flink druk, moet je je eerst door allerlei mensenmassa's worstelen die daar voor de deur van de zaal staan te wachten om in de bioscoop te komen. Onbegrijpelijk! De lange projectiescherm op de wand is wel grappig, maar ook niet van heel veel meerwaarde wat mij betreft.

Ik had het idee dat de Kinepolis LaserUltra en CineMec Premium zaal wel een beetje op elkaar leken. Maar in Kinepolis was de zaal nog verdeeld door een middenstuk. Ik zat toen vrij achter aan in het achterste stuk, en dat vond ik toch wel wat te ver van het scherm. Je moet dan ook wat naar beneden kijken als ik het me goed herinner. Dat vond ik toch een wat apart gevoel, gezien ik gewend ben om recht voor me te kijken, dan wel iets naar boven zeg maar.
Met IMAX heb ik dat gevoel bijv. nooit (maar die zalen zijn denk ik wel wat kleiner, of dat komt omdat het scherm hoger is wellicht).

Qua brillen heb ik het idee dat IMAX het wint voor mij. Grote robuuste brillen. Bij CineMec en Kinepolis waren ze een stuk kleiner, voor mijn gevoel zelfs te klein, en ook erg 'flimsly'. Ik weet ook niet of het bij een van de twee of beide was, maar er zat ook een soort filter in wat een licht storend effect voor mij gaf. Bij CineMec en Vue lever je ze weer in, Kinepolis moet je ze kopen net als bij Pathe IMAX.

En wat al meerdere malen is aangegeven, het geluid in IMAX staat altijd knoerhard. Ik heb het nog niet gedaan, maar ik overweeg wel eens oordoppen mee te nemen. Volgens mij was dit in CineMec, Kinepolis en Vue geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Imax in Pathe Arena heb ik afgeschreven. Het beeld kan nog zo groot zijn, het is gewoon lang niet zo goed als de zalen in Hilversum en Utrecht. Leuk als je van mening bent dat groter en harder = beter, dan is dit de bioscoop om heen te gaan. Het kan qua kwaliteit niet in de schaduw staan van de topzalen van Hsum en Utrecht Kinepolis. Ik wordt veel meer de film ingezogen door perfectie in kwaliteit. Enorm luid geluid en minder contrastrijk beeld leidt mij alleen maar af van de film omdat ik me eraan stoor.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 12-02-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 23:00
Zit toch wel na te denken om misschien nar Brussel te gaan voor Dunkirk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Gisteren naar Ghost in the Shell in zaal 9 Kinepolis Jaarbeurs geweest. Het was geen Laser Ultra (wel Laser), maar ik vond het beeld er toch behoorlijk strak uit zien! Geluid ook uitstekend (geen Atmos uiteraard). Ze hadden ook aardig het Dolby Cinema concept toegepast. Geen nooduitgang verlichting, of verlichting bij de stoelrijen, alles weggwerkt en in dezelfde kleur zodat er niks afleidt tijdens de film. Als je er op gaat letten, ga je het steeds meer waarderen merk ik! :)
Maar die brillen van Kinepolis, man, die blijf ik gewoon niet fijn vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Laatst online: 07-08 23:00
Is de Jaarbeurs zaal nou de grootste van het land? Ik ben een beetje aan het uitvogelen wat nou het beste voor de kijk ervaring zou zijn voor Dunkirk, wat bijna compleet in IMAX gefilmd is. Die nieuwe Jaarbeurs zaal ziet er mooi uit maar is dan weer geen IMAX, wat dat dan uiteindelijk uit moet maken weet ik eigenlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:55

uFx

Schopje: Vanaf vannacht/morgen draait Dunkirk in de bioscoop en ik twijfel eigenlijk tussen IMAX (Eindhoven) of Dolby Cinema (Eindhoven). Mijn laatste IMAX-ervaring in Eindhoven was eigenlijk niet zo goed. Het voelt alsof ze een IMAX-scherm in een normale zaal hebben gepropt (en dat is volgens mij ook zo ;)) en je daardoor vooral het beeld onderin mist doordat er mensen voor zitten.

Echt alle andere films kijk ik in Dolby Cinema en dat heeft een reden: fantastisch beeld, geluid en heerlijke stoelen. Maar geen IMAX. Dus wat zou jullie keuze zijn?

edit: vannacht naar Pathé Eindhoven geweest voor de première van Dunkirk. Maar als je Dolby Cinema gewend bent is dit toch wel een grote stap terug. Matige kwaliteit in zowel beeld als geluid, bij witte gedeelten in de film zie je de structuur van het doek erg goed en daarnaast is het scherm te groot voor de zaal. Mijn advies zou zijn om dan voor Dolby Cinema te gaan; dan maar geen IMAX ;)

[ Voor 26% gewijzigd door uFx op 20-07-2017 09:32 ]

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou zeggen, zie mijn laatste bericht :P. Dolby Cinema is het summum. Laser Ultra in Kinepolis Utrecht is qua beeld bijna net zo goed en qua geluid beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:02

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik wil Dunkirk gaan zien. Ik lees hier dat Ik dit best kijk in Dolby. In heb Hacksaw Ridge gezien in Dolby Atmos in Pathé Maastricht. Met stip de beste cinema ervaring, zeker qua geluid.
IMAX geen ervaring mee, maar dat kan ik beter vermijden als ik dit zo lees.

Is de JT Eindhoven (nu Vue) hier het beste voor? Of is Vue Hilversum beter dan Vue Eindhoven?

Hoor graag jullie feedback!
Afstand maakt me niet zo veel uit.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat voor scherm heeft zaal 1 van de Cinemec in Utrecht nou eigenlijk precies? Het is geen IMAX, maar het is wel laser projectie, en het heeft ook Dolby Atmos geluid. Ik moet het binnenkort eens met de Kinepolis in Utrecht gaan vergelijken, maar het grote voordeel van de Cinemec is dat je niet het centrum in hoeft.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Cinemec is matig vergeleken met Kinepolis. Dat dak wil ik nog wel meemaken, dat lijkt me gaaf.

Ik kom net uit zaal 12 van Kinepolis, was ook geen laser ultra, maar wel een scherm van 26 meter breed. Dat is zegmaar minimaal net zo hoog als de Imax zaal van Pathe Arena, maar dan volledig 21:9 breed. Het lege deel voor de stoelen in de zaal was al 10 meter diep. Er zijn bioscoopzalen die in dat lege deel passen :P. Ik vond het jammer dat ik niet naar de laser ultra zaal kon, maar dit was een leuke verassing :).

Ik woon 1500m van die bioscoop vandaan, dus voor mij is de Kinepolis erg relaxed. Als je niet in Utrecht woont is het inderdaad wel jammer ja. Maar ik ben erg blij dat we EIND-DE-LIJK een goeie bioscoop in de stad hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 24-07-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-08 20:15
daffie82 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:13:
Ik wil Dunkirk gaan zien. Ik lees hier dat Ik dit best kijk in Dolby. In heb Hacksaw Ridge gezien in Dolby Atmos in Pathé Maastricht. Met stip de beste cinema ervaring, zeker qua geluid.
IMAX geen ervaring mee, maar dat kan ik beter vermijden als ik dit zo lees.

Is de JT Eindhoven (nu Vue) hier het beste voor? Of is Vue Hilversum beter dan Vue Eindhoven?

Hoor graag jullie feedback!
Afstand maakt me niet zo veel uit.
Voor zover ik het gelezen heb komt Dunkirk niet in Dolby Atmos vanwege een deal met IMAX. Ik heb het helemaal mis, is wel te zien in Dolby.

Ik weet niet hoe de IMAX ervaring is in andere zalen maar in Arnhem is het toch genieten hoor :) Zaal speciaal gebouwd voor IMAX en niet later het IMAX scherm erin gepropt.

[ Voor 3% gewijzigd door Erulezz op 24-07-2017 22:34 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 20:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zelf vind ik Cinema Gouda ook wel een fijne bioscoop. Niet al te groot, maar wel fijne zalen én Dolby Atmos. Als ik naar de bios ga, is het eigenlijk altijd Cinema Gouda of Pathé De Kuip Rotterdam. Paar jaar geleden naar het Omniversum geweest. Dat is pas een gave bioscoop. Destijds een documentaire over het universum gezien. Waanzinnig mooi op dat half ronde scherm.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacksm
  • Laatst online: 14-05-2023
ccxxl heeft een Barco projector PKG DP4K-32B als goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eigenlijk jammer dat de IMAX in Rotterdam er niet meer is. Als kind ging ik niet vaak naar de bioscoop, maar als we gingen: wat een ervaring was dat dan in de IMAX. Rennende kuddies met dieren en dan zo een afgrond in. Je voelde de diepte gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
JvS schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:15:
Ik woon 1500m van die bioscoop vandaan, dus voor mij is de Kinepolis erg relaxed. Als je niet in Utrecht woont is het inderdaad wel jammer ja. Maar ik ben erg blij dat we EIND-DE-LIJK een goeie bioscoop in de stad hebben.
Ja het is een hele vooruitgang. Rembrandt is al jaren verouderd. Nu met 1 goede bioscoop in de stad, en 1 net buiten de stad is het een hele vooruitgang.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 18:42
Woy schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:08:
[...]

Ja het is een hele vooruitgang. Rembrandt is al jaren verouderd. Nu met 1 goede bioscoop in de stad, en 1 net buiten de stad is het een hele vooruitgang.
Sinds kort woon ik ook in Utrecht en dacht ik: leuk, even filmpje pakken in de Pathé (de laatste keer dat ik er was, was denk ik 5 jaar geleden) en dacht: het zal vast wel verbeterd zijn in de tussentijd. Nope..

Zit er nu toch wel over na te denken om zo'n Kinepolis strippenkaart te nemen, maar echt jammer dat er geen goede Pathé in Utrecht te vinden is. Binnenkort mag ik weer op voor zo'n ING Rentepunten korting op een Pathé Unlimited, maar dat gaat hem nu niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:24:
Eigenlijk jammer dat de IMAX in Rotterdam er niet meer is. Als kind ging ik niet vaak naar de bioscoop, maar als we gingen: wat een ervaring was dat dan in de IMAX. Rennende kuddies met dieren en dan zo een afgrond in. Je voelde de diepte gewoon.
Pathe schouwburgplein heeft gewoon een IMAX zaal hoor? Ik zat er Zaterdag nog Dunkirk te kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@DennusB Ik bedoelde de IMAX-bioscoop zelf. Zie: http://www.defilmkijker.c...otterdam-imax-leuvehaven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
EdwardK123 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:30:
[...]
Zit er nu toch wel over na te denken om zo'n Kinepolis strippenkaart te nemen, maar echt jammer dat er geen goede Pathé in Utrecht te vinden is. Binnenkort mag ik weer op voor zo'n ING Rentepunten korting op een Pathé Unlimited, maar dat gaat hem nu niet worden.
Met Pathe unlimited kun je ook gewoon naar de Cinemec Utrecht, inderdaad alleen niet in het centrum van Utrecht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 22:54

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Leuk artikeltje over het beste formaat om Dunkirk in te kijken:
https://cine.nl/dunkirk-de-formatenoorlog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 18:42
Woy schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:00:
[...]

Met Pathe unlimited kun je ook gewoon naar de Cinemec Utrecht, inderdaad alleen niet in het centrum van Utrecht.
Één keer ben ik naar Cinemec gegaan en ik irriteerde me gruwelijk aan twee dingen:
1) Een synopsis door een medewerker verteld voordat de film begint
- Alsof mensen niet weten naar welke film ze gaan? Je kijkt, op zijn minst, toch even wat voor soort genre het is, of een kléin beetje informatie van tevoren?

En dit was dan ook nog eens voor de nieuwste Fast and the Furious, alsof mensen inmiddels niet weten wat die films inhouden. Vond ik persoonlijk onwijs irritant.

2) Pauze
Gewoon. Not. Done.

:(

Ik wacht wel op een volwaardige Pathé in Utrecht. Tot die tijd Kinepolis maar eens uitproberen want in België is het altijd top kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
EdwardK123 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:09:
[...]

Één keer ben ik naar Cinemec gegaan en ik irriteerde me gruwelijk aan twee dingen:
1) Een synopsis door een medewerker verteld voordat de film begint
- Alsof mensen niet weten naar welke film ze gaan? Je kijkt, op zijn minst, toch even wat voor soort genre het is, of een kléin beetje informatie van tevoren?

En dit was dan ook nog eens voor de nieuwste Fast and the Furious, alsof mensen inmiddels niet weten wat die films inhouden. Vond ik persoonlijk onwijs irritant.

2) Pauze
Gewoon. Not. Done.

:(

Ik wacht wel op een volwaardige Pathé in Utrecht. Tot die tijd Kinepolis maar eens uitproberen want in België is het altijd top kwaliteit.
toon volledige bericht
Kinepolis vind ik een erg fijne bioscoop :) Mooie zalen en goede projectoren (Laser Ultra _/-\o_ )!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nu weet ik het dus helemaal niet meer m.b.t. mijn vraag over Dunkirk...

IMAX in Kinepolis Brussel is een optie. Ik lees hier dat dit met laser is en dus de IMAX 70mm ervaring het meeste benadert. Maar IMAX is vooral LUID en minder gedetailleerd dan een goede Dolby Atmos installatie, lees ik hier ook weer.

Of toch maar Dunkirk gaan kijken in een goede Dolby Atmos zaal? Vue Eindhoven? Of Vue Hilversum? Of nog een andere zaal?

Woon in Limburg, dus rijden moet ik toch doen :)

Help!

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 25-07-2017 11:56 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb Dunkirk Zaterdag gezien in de IMAX Zaal van Pathe Schouwburgplein, erg prettig zaal, prachtig beeld en het geluid was ook steen goed (loeihard vooral, op de achterste rij heb ik 120dB gemeten tijdens een scene met veel actie, maar t klonk wel loepzuiver).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

120 dB... Komaan man, dat is crimineel. Goed voor permanente gehoorschade zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:58:
120 dB... Komaan man, dat is crimineel. Goed voor permanente gehoorschade zoiets.
Ja, maar het is voor korte momenten he. Als er zo'n Spitfire over je heen vliegt, ja dan moet het geluid ook echt even keihard om je het gevoel te geven er echt bij te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DennusB schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Ja, maar het is voor korte momenten he. Als er zo'n Spitfire over je heen vliegt, ja dan moet het geluid ook echt even keihard om je het gevoel te geven er echt bij te zijn.
Zit wat in natuurlijk ! Maar hard is het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

2) Pauze
Gewoon. Not. Done.
Dit doen ze ondertussen niet meer ;), dus heb je alleen je eerste irritatie nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tot die tijd Kinepolis maar eens uitproberen want in België is het altijd top kwaliteit.
Niet mee eens.
Ligt er puur aan waar je naartoe gaat. In Lanaken is het stukken slechter dan de Pathé in Maastricht.
Om maar iets te noemen.
Dus neen, in België is het lang niet altijd topkwaliteit. Behalve in de grote steden.
En zelfs in de Kinepolis Hasselt (hoofdstad van Belgisch Limburg) is Dolby Atmos nog niet doorgedrongen...

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 25-07-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DennusB schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:57:
Ik heb Dunkirk Zaterdag gezien in de IMAX Zaal van Pathe Schouwburgplein, erg prettig zaal, prachtig beeld en het geluid was ook steen goed (loeihard vooral, op de achterste rij heb ik 120dB gemeten tijdens een scene met veel actie, maar t klonk wel loepzuiver).
Imax is veel te hard. Maar de scene waarin de pier wordt gebombardeerd door die SuKa's in Dunkirk was ook in Kinepolis erg, erg hard (maar het was maar kort).

Wel goed nieuws is dat Pathe mee gaat in de kwaliteitshype en dat het niet alleen maar die imaxtoestand wordt!
Dolby Cinema in Pathé de Munt en Pathé de Kuip
Dolby Cinema, met Dolby Vision en Dolby Atmos, is een premium bioscoopaanbod voor bezoekers dat spectaculaire beeld- en geluidstechnologie combineert met inspirerend design, zodat elk bioscoopbezoek een betoverende gebeurtenis wordt. Dit najaar opent Pathé de eerste twee Dolby Cinema zalen. In Pathé De Munt, Amsterdam en Pathé De Kuip, Rotterdam worden de grootste zalen omgebouwd naar Dolby Cinema. De derde bioscoop wordt later bekendgemaakt.
op zich alweer oud nieuws:
https://www.pathe.nl/blog...een-zevende-imax-bioscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@JvS Waar kan ik best Dunkirk gaan zien voor de ultieme ervaring? Graag volledige naam en locatie zodat ik kan googlen hoe ver dit voor me is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:55:
[...]

Imax is veel te hard. Maar de scene waarin de pier wordt gebombardeerd door die SuKa's in Dunkirk was ook in Kinepolis erg, erg hard (maar het was maar kort).
Ja, Imax is sowieso hard. Die intro die ze voorgaand aan de film spelen ("Imax never compromise")... dat stuk waar het vliegtuig opstijgt, ik zag een paar mensen handen naar de oren doen. Ja het is echt snoeihard, wel knap dat t dan nog steeds zo goed kan klinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-08 18:11

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

daffie82 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:55:
Nu weet ik het dus helemaal niet meer m.b.t. mijn vraag over Dunkirk...

IMAX in Kinepolis Brussel is een optie. Ik lees hier dat dit met laser is en dus de IMAX 70mm ervaring het meeste benadert. Maar IMAX is vooral LUID en minder gedetailleerd dan een goede Dolby Atmos installatie, lees ik hier ook weer.

Of toch maar Dunkirk gaan kijken in een goede Dolby Atmos zaal? Vue Eindhoven? Of Vue Hilversum? Of nog een andere zaal?

Woon in Limburg, dus rijden moet ik toch doen :)

Help!
In Kerkrade ligt ook een VUE met Dolby Atmos zaal. Daar al eens geweest? Ook in Maastricht ligt een Pathé met 2 Dolby Atmos zalen. Heb geen ervaringen met de ander genoemde (blijkbaar) exotische beeld en geluid bioscopen. Maar dat is volgens zijn dat de beste in de omtrek, anders inderdaad naar Eindhoven

Toevoeging: De Vue in Kerkrade heeft ook XD experience, dat zich zou moeten resulteren in top geluid (dolby atmos) en beeld (betere projectoren??). Ook kun je nog D-box boeken. Dan bewegen je stoelen mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Chrosser op 25-07-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Chrosser schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:11:
[...]

In Kerkrade ligt ook een VUE met Dolby Atmos zaal. Daar al eens geweest? Ook in Maastricht ligt een Pathé met 2 Dolby Atmos zalen. Heb geen ervaringen met de ander genoemde (blijkbaar) exotische beeld en geluid bioscopen. Maar dat is volgens zijn dat de beste in de omtrek, anders inderdaad naar Eindhoven
In Vlaardingen hebben we een Vue bioscoop met Atmos, ook erg fijne zaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

@Verwijderd Ik weet niet wat jij als ultime ervaring zoekt. je hebt denk ik een paar uitersten:
- Dolby Cinema zalen Vue Hilversum en Eindhoven: Verrweg het beste beeld en zeer goed geluid
- Kinepolis Utrecht, verreweg het beste geluid, lekker groot beeld (26m breed)
- Imax zalen, enorm beeld, extreem hard geluid, behoorlijk goed (kraakt niet enzo), maar vooral focus op "impact"
- Eye Amsterdam als je voor de 70mm nostalgie gaat in een bijzondere bioscoop (dit levert niet het beste beeld op, Dolby Cinema projectie ownt analoge projectie met gemak, ivm veel beter contrast. Negeer de pixelfetisjisten, contrast is veel belangrijker dan verticale resolutie :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@JvS Vergeet het Omniversum niet. Zeer geschikt voor sommige documentaires, door het rondlopende beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Chrosser schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:11:
[...]

Toevoeging: De Vue in Kerkrade heeft ook XD experience, dat zich zou moeten resulteren in top geluid (dolby atmos) en beeld (betere projectoren??). Ook kun je nog D-box boeken. Dan bewegen je stoelen mee.
Jep, die Pathé Maastricht ken ik. Daar dus mijn mooie Hacksaw Ridge ervaring opgedaan :)
Maar in Pathé Maastricht spelen ze Dunkirk niet in Dolby Atmos, dus ik moet sowieso uitwijken.

@JvS Thanks, gaat dan Vue Eindhoven of Hilversum worden voor Dunkirk in Dolby Atmos. Can't wait ! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:10:
[...]

Ja, Imax is sowieso hard. Die intro die ze voorgaand aan de film spelen ("Imax never compromise")... dat stuk waar het vliegtuig opstijgt, ik zag een paar mensen handen naar de oren doen. Ja het is echt snoeihard, wel knap dat t dan nog steeds zo goed kan klinken..
Hoe is het verstaanbaarheid van de dialogen?

Zodra het zeer aan mijn oren doet loop ik iig de zaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-07 11:09
Zelf trek ik de Imax niet meer, naast dat het schadelijk hard gaat is het geluid ook ronduit lelijk: hoekig, snerpend, nooit organisch. Het trekt je (edit: mij) echt uit de film.
Het scherm is wel groot maar het beeld niet bijzonder mooi vind ik. De 3d wordt snel blurry.

Gisteravond heb ik me zeer goed vermaakt bij Baby Driver in Kinepolis Utrecht, hoewel de stoel waar ik op zat een beetje kraakte als ik ging verzitten. (tijd om wat af te vallen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ossom schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:10:
Zelf trek ik de Imax niet meer, naast dat het schadelijk hard gaat is het geluid ook ronduit lelijk: hoekig, snerpend, nooit organisch. Het trekt je (edit: mij) echt uit de film.
Het scherm is wel groot maar het beeld niet bijzonder mooi vind ik. De 3d wordt snel blurry.

Gisteravond heb ik me zeer goed vermaakt bij Baby Driver in Kinepolis Utrecht, hoewel de stoel waar ik op zat een beetje kraakte als ik ging verzitten. (tijd om wat af te vallen?)
Baby Driver ook gezien in Pathé Maastricht in Dolby Atmos.
Geluid bij deze film vond ik toch minder goed dan bijvoorbeeld Hacksaw Ridge. Weet niet of dit aan de zaal lag of aan de film zelf. Denk het laatste.
Wel leuke film trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:35:
[...]

Hoe is het verstaanbaarheid van de dialogen?

Zodra het zeer aan mijn oren doet loop ik iig de zaal uit.
De dialogen zijn erg goed te verstaan, maar je merkt dat ze inderdaad heel erg focussen op impact. Dus bij dialogen en zo is het volume vrij normaal, maar zodra er ergens iets ontploft of er vliegt een vliegtuig over dan voel je de druk van het geluid gewoon op je afkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
DennusB schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:10:
[...]

YouTube: The Art of IMAX® Sound

1:45 :) Het kan blijkbaar nog harder, maar dan klinkt het niet meer zo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dringende vraag.
Vue Eindhoven speelt Dunkirk in dolby atmos (Dolby cinema zaal 6) en in XD (zaal 7).
Moet ik hier absoluut voor de XD versie gaan qua ultieme beleving?
Kan iemand mij hierin advies geven? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

daffie82 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:50:
Dringende vraag.
Vue Eindhoven speelt Dunkirk in dolby atmos (Dolby cinema zaal 6) en in XD (zaal 7).
Moet ik hier absoluut voor de XD versie gaan qua ultieme beleving?
Kan iemand mij hierin advies geven? Dank!
Officieel heeft de XD-zaal betere projectoren. Qua geluid zit er als het goed is geen verschil in maar zou de XD-zaal dus iets beter beeld moeten geven. Ik verwacht geen grote verschillen maar je kunt voor de zekerheid kiezen voor XD.

[ Voor 3% gewijzigd door uFx op 11-08-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

uFx schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Officieel heeft de XD-zaal betere projectoren.
Wat heeft de XD zaal dan? Want de Dolby Cinema projectoren heb ik te boek staan als het allerbeste wat er is. XD is alleen bewegen en wat andere extra's, maar niet die Christie Projectoren.

Waar haal jij vandaan dat die XD projectoren beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:57

SomerenV

It's something!

uFx schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Officieel heeft de XD-zaal betere projectoren. Qua geluid zit er als het goed is geen verschil in maar zou de XD-zaal dus iets beter beeld moeten geven. Ik verwacht geen grote verschillen maar je kunt voor de zekerheid kiezen voor XD.
Dolby Cinema heeft 2 4K laserprojectoren die on par (of beter) zijn met goed IMAX-beeld. Beter dan dat ga je het niet krijgen. Op de website van VUE wordt bij de XD-zaal gesproken over 4K projectie, maar bij DC wordt expliciet gesproken over "twee laserprojectoren van het merk Christie die films in 4K, 2D en Dolby 3D kunnen projecteren." XD zal ongetwijfeld goed beeld bieden maar het zal niet op kunnen tegen het hypermoderne geweld in de Dolby Cinema zaal. Wel beschikken beide zalen over Dolby Atmos voor 't geluid.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

JvS schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:41:
[...]
Wat heeft de XD zaal dan? Wand de Dolby Cinema projectoren heb ik te boek staan als het allerbeste wat er is. XD is alleen bewegen en wat andere extra's, maar niet die Christie Projectoren.

Waar haal jij vandaan dat die XD projectoren beter zijn?
Oh excuus, ik zie dat ik me vergist heb. Ik dacht dat daffie82 bedoelde dat de keuze viel tussen een normale Dolby Atmos zaal en een XD zaal.

Maar als de keuze valt tussen een Dolby Cinema zaal of XD, is het natuurlijk niet moeilijk: Dolby Cinema ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:14
NeFoRcE schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:23:
[...]

Dit.

Net twee kaarten voor Dunkirk besteld in Hilversum, het zal mij benieuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

SomerenV schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:02:
[...]

Dolby Cinema heeft 2 4K laserprojectoren die on par (of beter) zijn met goed IMAX-beeld. Beter dan dat ga je het niet krijgen.
Dat is een interessante kijk. Ik begrijp altijd dat de Pathe Arena Imax representatief is. Dat beeld vind ik in de verste verte of wegen niet in de buurt komen van Dolby Cinema. Imax = high impact (hard geluid, groot beeld), Dolby Cinema = kwaliteit (Christie projectoren voor uitstekend contrast en en dolby atmos voor zeer goed geluid).

Ik ben voor kwaliteit helemaal geen fan van IMAX, ik heb het gevoel dat dat vooral voor mensen is die groot/hard/veel willen. Niet dat Dolby Cinema een lullig scherm heeft of erg zacht staat, maar het is wel een stuk fijner kijken (zei deze man van al richting de 40 :P).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:25
Ik prefereer tegenwoordig de Pathe in Zwolle, heeft 2 Dolby Atmos zalen en diverse films in Dolby Atmos Laser.
Af en toe echter naar Arnhem voor de IMAX Next Generation zaal, heeft ook 2 Atmos zalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dolby cinema morgen in Vue Eindhoven. Dunkirk. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:44:
Dolby cinema morgen in Vue Eindhoven. Dunkirk. Ik ben benieuwd!
Wat een scherm zeg, prachtig.
Enorm groot en zeer goede kwaliteit. Dolby Atmos ook erg goed. Zeer tevreden van de ervaring gisteren !
De film was wel iets minder als ik verwacht had, maar daar kan Vue niets aan doen :)

Bij speciale gelegenheden kom ik zeker nog eens terug in de Vue Eindhoven (enkel in de Dolby Cinema zaal uiteraard).

Waarom was Dunkirk minder als ik had verwacht? (copy/paste van een imdb review) :
spoiler:
A technical masterpiece that is nearly devoid of palpable emotion and compelling characters.

Might as well get right to it, then. At the risk of sounding like a contrarian, I did not love this film. Do I love elements of this? Yes. Is this a 5-star masterpiece? Unfortunately, no.

The cinematography here at least, is masterful. Director Christopher Nolan has, without a doubt, reached the pinnacle of on-screen spectacle here. The feats of practical effects in this film are breathtaking. The casting of nearly 6,000 extras, authentic WWII vehicles, and shooting on location in Dunkirk, France contribute to a great sense of scale here. There is ongoing trend of action films in recent years of relying on CGI, and thankfully Nolan bucks that trend.

Similar to War for the Planet of the Apes, much of the film plays out without much dialogue, leaning on just the score and sound design in most scenes. It almost goes without saying that Hans Zimmer delivers with another incredible score. The sound design is also extremely well crafted, which, paired with Nolan's great work behind the camera, truly transports you to the Battle of Dunkirk. The wailing of planes passing above, the drone of gunfire, and the roar of explosions all contribute to the complete immersion into the world these characters are trapped in. This results in some of the most immersive wartime action scenes since Saving Private Ryan.

This film has and will continue to be compared to World War II classic Saving Private Ryan. Both films are beautifully filmed WWII period pieces with casts that deliver great performances. The similarities end there. Whereas Saving Private Ryan was engrossing as a narrative due to it's characters with depth and arcs, Dunkirk instead leans on it's subject matter and spectacle.

And while the subject matter of Dunkirk is fascinating, as a film it lacks emotional firepower due to the absence of a strongly written protagonist. This is strangely uncharacteristic of a director of Nolan's caliber, especially when you recall the complex character work in his most acclaimed films: The Dark Knight, Memento, and The Prestige. Instead of focusing on a single character or single group of characters, the focus is spread across three protagonists in completely different situations. Showing the Dunkirk Evacuation through the three different perspectives of those on the beach, the sea, and the air is only an interesting proposition on paper. The narrative, due to this writing choice, is spread far too thin, with few characters getting enough screen time to develop even the mildest emotional connection.

While the characters in this film aren't written to even remotely be compelling, the great work from this cast is not to be overlooked. Harry Styles, known for being a member of English boy band One Direction, is surprisingly excellent here in his acting debut. Mark Rylance, Kenneth Branagh, and Fionn Whitehead also all give standout performances despite the limited screen time they are given.

I should love this film. Historical drama? WWII setting? My favorite director Christopher Nolan? Amazing cinematography? Superb performances from an ensemble cast? All of these elements made me sure I would love this going in. But, Dunkirk's lack of emotional connection severely detracts from the awe-inspiring scope and technical prowess displayed.

If I reviewed based on visuals alone, this is a slam-dunk, walk-off home run of a 5-star film. While a focus on grandeur and situation over character depth and emotion may work for some (it obviously worked for 98% of critics on Rotten Tomatoes), it did not work for this critic.

This is without a doubt a cinematic achievement, but without an emotional core, it's impossible for this film not to feel cold and empty. Despite being a technical masterpiece, this is Christopher Nolan's most disappointing film yet.

[ Voor 79% gewijzigd door daffie82 op 14-08-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:58
daffie82 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

spoiler:
This is without a doubt a cinematic achievement, but without an emotional core, it's impossible for this film not to feel cold and empty. Despite being a technical masterpiece, this is Christopher Nolan's most disappointing film yet.
Ik heb Dunkirk gisteren in IMAX LASER gezien in kinepolis Brussel. Voor mij de eerst IMAX ervaring, wat grandieus _/-\o_

Over de film/review:
spoiler:
Cold empty, yes. Disappointing nope, not really. Ik vond dit juist één van de sterkste punten van de film. Het was alsof je een soort van spectator bent of wat er daar echt gebeurd was, en ja dit was cold & empty. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld bij een film.

Iemand enig idee of er ergens een IMAX 70mm bioscoop is in de benelux? Volgens mij niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-04 11:54
Ik zie velen beweren dat Kinepolis Utrecht beter geluid heeft en Vue Hilversum beter beeld. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat zowel Kinepolis als Vue Hilversum Dolby Atmos geluid hebben. Vanwaar is dan Kinepolis beter qua geluid?

[ Voor 12% gewijzigd door daandb op 02-11-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:34

Kraz

Saving the world

Als je een 'gewoon gezellige' bios wilt, zou je eens naar Hollywoud kunnen kijken.
Dat is een kleine (4 zalen) servicebioscoop bij mij in de buurt.
Gezellige sfeer, goed geluid en prima bediening. Je hebt er geen last van vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

daandb schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:54:
Ik zie velen beweren dat Kinepolis Utrecht beter geluid heeft en Vue Hilversum beter beeld. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat zowel Kinepolis als Vue Hilversum Dolby Atmos geluid hebben. Vanwaar is danKinepolis beter qua geluid?
Atmos is maar een manier om geluid te coderen. Geluid en akoestiek is vreselijk complex. Daar heb je altijd vak en handwerk nodig om het echt goed te laten klinken. Bij kinepolis Utrecht is dat m.i. Beter gelukt dan bij vue hsum. Maar dat is gebaseerd op een ervaring van alweer anderhalf jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 22:54

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wordt de nieuwe star wars ook weer waard om naar Brussel Kinepolis te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe (wat grotere) bril en nu passen de 3D brillen (normale & Gold) die je krijgt bij Pathe niet echt meer lekker. Vaak moeten verzetten en het gaat na een tijdje irriteren bij de pootjes. Nu ben ik wat gaan rond zoeken en je hebt ook zogenaamde "Clip On" 3D brillen. Dat zijn dus alleen de glazen die je voor je normale glazen kunt bevestigen, zonder de extra pootjes. Dat lijkt mij echt ideaal. :) Daar zijn ook aardige wat verschillende varianten van in verschillende prijzen dus ik vroeg me af of iemand hier al ervaring mee heeft en mij iets kan aanraden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Heeft iemand ervaring met de Dolby Cinema zalen van Pathé? En zijn die te vergelijken met de zalen van VUE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:56

MazeWing

The plot thickens...

Ik kan alleen iets vertellen over de Dolby atmos zaken van de Pathé in Maastricht en die zijn beschamend klein. Het geluid is verder wel goed maar de zaal is behoorlijk klein waardoor de gehele grootschaligheid van Atmos in het niets valt.

De Vue is echt meer gericht op beeld en geluid heb ik. Pathé heeft er nog steeds geen echt antwoord op...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Pagina: 1 2 Laatste