Hi all,
In verband met een verhuizing van mijn Nas vanuit mijn werkkamer naar de meterkast, heb ik vorige week een switch aan het netwerk toegevoegd. Hierbij viel mij gisteren op dat ik ineens niet overal de GBit lampjes meer zag branden. Ben daarop aan het rommelen geweest met de poorten, maar ik krijg niet achterhaald waar het issue zit.
Ter illustratie, oude situatie:
Nieuwe situatie:
Waar ik in de oude situatie overal gbit had, heb ik dat in de nieuwe situatie niet.
Vooral tussen de nieuwe switch en de tweede router lijkt het mis te gaan.
Aangezien ik hiervoor wel Gbit had, kan ik me niet voorstellen dat de bekabeling een probleem is.
Het is ook niet zo dat de switch geen Gbit haalt, aangezien de meeste poorten wel op Gbit draaien.
Wat kan ik doen om het issue op te lossen?
In verband met een verhuizing van mijn Nas vanuit mijn werkkamer naar de meterkast, heb ik vorige week een switch aan het netwerk toegevoegd. Hierbij viel mij gisteren op dat ik ineens niet overal de GBit lampjes meer zag branden. Ben daarop aan het rommelen geweest met de poorten, maar ik krijg niet achterhaald waar het issue zit.
Ter illustratie, oude situatie:
code:
1
2
| --- Ziggo Router --- Netgear WNDR3700 Router --- Netgear WNDR3700 Router --- Synology Nas |- Netgear 105 Gbit Switch |
Nieuwe situatie:
code:
1
2
| --- Ziggo Router --- Netgear WNDR3700 Router --- Netgear 105 gbit Switch --- Netgear WNDR3700 |- Netgear 105 Gbit Switch |- Synology NAS |
Waar ik in de oude situatie overal gbit had, heb ik dat in de nieuwe situatie niet.
Vooral tussen de nieuwe switch en de tweede router lijkt het mis te gaan.
Aangezien ik hiervoor wel Gbit had, kan ik me niet voorstellen dat de bekabeling een probleem is.
Het is ook niet zo dat de switch geen Gbit haalt, aangezien de meeste poorten wel op Gbit draaien.
Wat kan ik doen om het issue op te lossen?