Toon posts:

PSU/MOBO/RAM vervangen met XFX6870 in Crossfire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet waarschijnlijk binnenkort mijn PSU/MOBO/RAM vervangen en ik heb gekeken naar het Best Buy advies.

Als ik echt future proof wil zijn, is de MSI Z170A TOMAHAWK dan een goede keuze? Ik begreep van iemand dat er geen SLI mogelijk is? 100 euro voor een goed moederbord vind ik opzich niet verkeerd, gezien de cashback actie.

Waar ik een beetje over struikelde is de voeding (Corsair RM550x). Is het modulair zijnde van de voeding een toegevoegde waarde voor iemand die niet continu aan zijn PC wilt sleutelen? Ik schrok een beetje van de prijs voor een PSU met 'maar' 550w vermogen, vooral met het oog op wellicht een nieuwe GPU later dit jaar. Of is 550w echt meer dan voldoende indien ik gewoon voor de complete best buy setup ga minus de GPU (vooralsnog), heb namelijk twee XFX6870 in Crossfire..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 19:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:02:
Als ik echt future proof wil zijn, is de MSI Z170A TOMAHAWK dan een goede keuze? Ik begreep van iemand dat er geen SLI mogelijk is? 100 euro voor een goed moederbord vind ik opzich niet verkeerd, gezien de cashback actie.
Dat is een moederbord bedoelt voor één videokaart idd en niet voor SLI of CrossFire, het tweede PCI Express x16 slot heeft namelijk maar 4 lanes beschikbaar.
Waar ik een beetje over struikelde is de voeding (Corsair RM550x). Is het modulair zijnde van de voeding een toegevoegde waarde voor iemand die niet continu aan zijn PC wilt sleutelen? Ik schrok een beetje van de prijs voor een PSU met 'maar' 550w vermogen, vooral met het oog op wellicht een nieuwe GPU later dit jaar. Of is 550w echt meer dan voldoende indien ik gewoon voor de complete best buy setup ga minus de GPU (vooralsnog), heb namelijk twee XFX6870 in Crossfire..
Gaat bij voedingen met name om de kwaliteit, vermogen zit altijd wel goed want iedereen neemt het toch veel te ruim. Een PC met Core i5 Skylake en GTX 970 neemt bijvoorbeeld maar iets van 250W maximaal.

Twee XFX HD 6870's en een Core i5 Skylake nemen ook maar iets van 400W maximaal. Je hebt alleen een voeding nodig met 4 PEG connectors, elke videokaart heeft er namelijk twee nodig.

Meer informatie over voedingen kun je vinden in: Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:10:
[...]

Dat is een moederbord bedoelt voor één videokaart idd en niet voor SLI of CrossFire, het tweede PCI Express x16 slot heeft namelijk maar 4 lanes beschikbaar.

[...]

Gaat bij voedingen met name om de kwaliteit, vermogen zit altijd wel goed want iedereen neemt het toch veel te ruim. Een PC met Core i5 Skylake en GTX 970 neemt bijvoorbeeld maar iets van 250W maximaal.

Twee XFX HD 6870's en een Core i5 Skylake nemen ook maar iets van 400W maximaal. Je hebt alleen een voeding nodig met 4 PEG connectors, elke videokaart heeft er namelijk twee nodig.

Meer informatie over voedingen kun je vinden in: Voeding advies en informatie topic - Deel 32
Hartstikke bedankt (ook voor de snelle reply)!

Is het in jouw mening onzin om te wachten op de Pascal GPU's mede in de hoop dat de huidige generatie kaarten goedkoper gaan worden? In dat geval kan ik namelijk nog een tijdje teren op die XFX. Zou jij overigens persoonlijk voor die Tomahawk MOBO gaan of een andere? Vooral omdat ik waarschijnlijk in de toekomst toch overstap op een enkele kaart als de prijs rond die 500-600 koers ligt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:29:
[...]
Is het in jouw mening onzin om te wachten op de Pascal GPU's mede in de hoop dat de huidige generatie kaarten goedkoper gaan worden?
Dat kan nog wel even duren, nog weinig van bekend terwijl nVidia normaal gesproken al vroeg hoog van de toren blaast. AMD heeft al werkende producten laten zien geproduceerd op het nieuwe productieproces. Verwacht de eerste AMD kaarten binnen een half jaar en dan is het afwachten alleen dat er nog wat redelijk snelle producten bijzitten. De allersnelste GPU zal er sowieso niet bij zitten. Is een nieuw productieproces en dan direct een hele grote en snelle GPU daarop maken mislukt eigenlijk altijd dus dat gaat niet gebeuren. Maar één niet high-end kaart kan ook al een stuk sneller zijn dan je huidige twee kaarten in CrossFire.

Overigens gebeurt het niet vaak dat oude generatie kaarten echt goedkoper worden, meestal zijn ze redelijk uitverkocht als de nieuwe generatie komt en wat nog beschikbaar is wordt ook nog wel verkocht voor een te hoge prijs door een slecht geïnformeerd persoon.
In dat geval kan ik namelijk nog een tijdje teren op die XFX. Zou jij overigens persoonlijk voor die Tomahawk MOBO gaan of een andere? Vooral omdat ik waarschijnlijk in de toekomst toch overstap op een enkele kaart als de prijs rond die 500-600 koers ligt.
Was je van plan over te klokken? De MSI moederborden zijn trouwens wel erg duur, de cashback is ook echt nodig op die moederborden anders betaal je gewoon te veel.

Overigens is dit topic dus expliciet niet bedoelt voor persoonlijk advies.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:42:

Overigens is dit topic dus expliciet niet bedoelt voor persoonlijk advies.
Afgesplitst.

Verwijderd

Verkoop je 6870 kaarten en koop een gebruikte 7950/7960/R9 280/R9 280X terug. Zijn allen sneller dan 6870 CF, hebben 3GB en het moederbord is dan ook geen issue meer.
Pagina: 1