Hey beste tweakers!
Aangezien mijn huidige homeserver de geest heeft gegeven, wil ik een nieuwe homeserver gaan kopen. Mijn oude server was gewoon mijn oude gamepc omgebouwd naar een server. Maar nu wil ik dus een échte home server hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is de bedoeling dat mijn homeserver gaat dienen voor binnen ons thuisnetwerk (geavanceerder dan het normale huis- en tuinnetwerk) een file server te gaan hosten (enkel voor binnen het thuisnetwerk), een ftp server, Teamspeak Server, en enkele (minecraft) gameservers.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zoek een systeem van rond de €1000 (lager mag natuurlijk ook altijd).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem enkel de dvd-writer mee uit het oude systeem en misschien enkele harde schijven voor onbelangrijke data (huidige hdd's hebben al wat leeftijd).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand lijstje, software kan ik zelf gratis krijgen via MSDN. (Het wordt dus een Server 2012).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt merkvoorkeuren. Wel liefst componenten met een hoge duurzaamheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn server moet in ieder geval energiezuinig zijn, en niet te veel herrie maken, de grootte maakt verder niet echt uit.
Ga je overklokken?
Niet echt de bedoeling bij een server gok ik.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb alreeds een configuratie gemaakt die (in mijn opzicht) zeker niet slecht is. Ik zou graag jullie advies willen of dit een goede keuze is en of ik eventueel andere componenten zou nemen.
Alvast bedankt!
Aangezien mijn huidige homeserver de geest heeft gegeven, wil ik een nieuwe homeserver gaan kopen. Mijn oude server was gewoon mijn oude gamepc omgebouwd naar een server. Maar nu wil ik dus een échte home server hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is de bedoeling dat mijn homeserver gaat dienen voor binnen ons thuisnetwerk (geavanceerder dan het normale huis- en tuinnetwerk) een file server te gaan hosten (enkel voor binnen het thuisnetwerk), een ftp server, Teamspeak Server, en enkele (minecraft) gameservers.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zoek een systeem van rond de €1000 (lager mag natuurlijk ook altijd).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem enkel de dvd-writer mee uit het oude systeem en misschien enkele harde schijven voor onbelangrijke data (huidige hdd's hebben al wat leeftijd).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand lijstje, software kan ik zelf gratis krijgen via MSDN. (Het wordt dus een Server 2012).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt merkvoorkeuren. Wel liefst componenten met een hoge duurzaamheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn server moet in ieder geval energiezuinig zijn, en niet te veel herrie maken, de grootte maakt verder niet echt uit.
Ga je overklokken?
Niet echt de bedoeling bij een server gok ik.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb alreeds een configuratie gemaakt die (in mijn opzicht) zeker niet slecht is. Ik zou graag jullie advies willen of dit een goede keuze is en of ik eventueel andere componenten zou nemen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1245 v5 Boxed | € 316,- | € 316,- |
| 1 | Asus E3 Pro Gaming V5 | € 149,50 | € 149,50 |
| 2 | WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB | € 130,50 | € 261,- |
| 1 | Corsair Carbide 400R | € 99,90 | € 99,90 |
| 2 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1B3000C15 | € 128,05 | € 256,10 |
| 1 | Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart | € 109,- | € 109,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.191,50 | |
Alvast bedankt!