Wifi zendvermogen USB ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 19:20
Hallo tweakers

In mijn zoektocht om mijn wifi zendvermogen te verhogen van mijn laptop,
heb ik na veel onderzoek een wifi usb ontvanger gekocht.

Betreft de ALFA (awus036nhg) omdat mijn 1ste keus (de EnGenius EUB9603H) niet meer leverbaar was.
Volgens de specs heeft hij een zeer hoog zendvermogen van 500mW

Mijn doel is om het wifi signaal van mijn buurjongen verderop in de flat,
op te pakken om (o.a) een netwerk te creëren.
(bewust geen vpn)

Afijn, de ontvanger heb ik in mijn computer gestoken en wat me meteen al opviel (OS = linux),
is dat hij exact dezelfde wifi netwerken ziet als mijn onboard wifi adapter in me laptop en ook even sterk..
Kortom, ik zie geen verschil.

Voordat ik uberhaupt verder ga met troubleshooting,
ben ik benieuwd of ik misschien zelf het verkeerde apparaat gekocht heb.

Met 500mW moet ik je toch veel meer wifi punten zien dan met een simpel laptoptje onboard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als jij zelf harder schreeuwt, kan je de mensen om je heen dan beter horen?

Het zendvermogen zegt niks over de ontvangstgevoeligheid. Betere antenne(s) zouden wel kunnen helpen, als je specifiek een brug wilt opzetten met een ander netwerk zijn richtantennes de beste keuze.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39
Je vergeet denk ik dat je met 2 zenders te maken hebt.
1 is wifi router, de andere is je laptop.
Beide moeten een hoog vermogen hebben om elkaar te kunnen zien.

In jouw geval is het waarschijnlijk zo dat jouw laptop nu wel genoeg power heeft om bij de wifi router te komen. Echter, de wifi router zend met minder vermogen terug, zeg maar dat het signaal halverwege ophoudt.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
@Orion

Dank voor de vergelijking
Daar zit wat in, maar als je harder schreeuwt dan horen meer mensen het geluid dan dat je fluistert..

Dus mijn theorie dat als je verder kan "zenden" zou je dus ook meer op moeten pakken toch?

Richtantennes heb ik inderdaad ook naar gekeken.
Maar had stiekem gehoopt dat mijn aanschaf als een "verademing" zou zijn door in ieder geval meer wifi punten te zien.. maar helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nee, zoals daxy ook al aangeeft moet dat altijd van twee kanten komen. Door zelf harder te zenden komt jouw signaal verder, maar dat heeft natuurlijk 0 invloed op hoe goed de signalen van anderen jou bereiken. Dat laatste kan je alleen verbeteren door een betere antenne of door de ander ook harder te laten zenden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

C6DL schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:59:
@Orion

Dank voor de vergelijking
Daar zit wat in, maar als je harder schreeuwt dan horen meer mensen het geluid dan dat je fluistert..

Dus mijn theorie dat als je verder kan "zenden" zou je dus ook meer op moeten pakken toch?

Richtantennes heb ik inderdaad ook naar gekeken.
Maar had stiekem gehoopt dat mijn aanschaf als een "verademing" zou zijn door in ieder geval meer wifi punten te zien.. maar helaas :(
Jij schreeuwt harder, maar als de router of access point terugfluistert dan ga je op lange afstand geen verbetering merken ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Haha.. Ok!

Conclusie, richtantenne dus.
Dat wereldje moet ik wat beter induiken nog.

Mocht iemand een goeie tip hebben dan hoor ik dat graag
Ik heb geen aansluiting op me laptop, dus dat wordt middels USB dan.

edit: na wat snel googlen zijn die dingen best prijzig!
Zou zo iets mijn doel kunnen helpen behalen?

Afbeeldingslocatie: http://www.powerwifi.nl/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/o/powerwifi-pw2-setw.jpg

http://www.powerwifi.nl/nl/wifi-antennes.html

[ Voor 28% gewijzigd door C6DL op 19-01-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:11

Standeman

Prutser 1e klasse

Kan je langs de gevel geen kabel trekken? Dat zou verreweg het meest betrouwbaar zijn.

En waarom bewust geen VPN?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel een gewone LAN-poort op je laptop? Dan kun je een router inzetten als ontvanger, door de antenne daarop te modificeren. Zowel door het plaatsen van een gekromde plaat (of alu-folie) rondom de antenne of door gebruik te maken van een frankfurterblik of pringlesbus (zoeken op 'cantenna') maak je daarvan véél goedkoper (enkele euro's voor connector en coax, evt. wat soldeer) je eigen richtantenne.

Kijk ook in: Wifi in groentetuin (110-140 meter), al was daar nog de beperking van een stroomvoorziening (iirc).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Heeft die USB unit die je nu hebt gekocht geen verwisselbare (of modificeerbare) antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nagenoeg alle USB-netwerkadapters van Alfa Network (Pricewatch, website fabrikant) beschikken over een RP-SMA-connector, dus er lijken zeker mogelijkheden daartoe aanwezig, al kon ik het exacte type uit de OP (awus036nhg) niet terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Zoek eens op hak5, daar hebben ze het over het sterker maken van de usb wifi(legaal), en veel uitleg hierover.
En ze hebben ook een uitzending over richt antennes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:53
Laten we even bij het begin beginnen,

Wat is de werkelijke afstand tot je buurjongen? Wat zijn eventuele obstakels die in de weg kunnen zitten?

Het trekken van een utp kabel is natuurlijk het allerbeste en goedkoopst

[ Voor 20% gewijzigd door shure-fan op 19-01-2016 14:59 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1