Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 10:35
Kwam de 2DutchWindmill tegen, volgens de fabrikant is een van deze dingen voldoende om van je passiefhuis nul-op-de-meter te maken.

iemand ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/bfB7-j6ecwE/maxresdefault.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Artbij op 18-01-2016 16:09 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:28
Boerenverstand zegt dat dit een belabberde efficientië gaat hebben, als ze die dingen nu nog eens op de nok van het dak neer hadden gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:13
Ben wel benieuwd naar de resultaten. Ben benieuwd of plaatsing op plat dak (garage) ook zo efficient is.
Zo'n ding op de nok van mijn huis zie ik niet echt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 17:50
Ik weet niet of de welstandscomissie hier echt warm voor loopt. Daarnaast kan de eventuele herrie ook een punt zijn voor jou en/of buren.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Dit heeft vorig jaar ergens ook in de kroeg gestaan. Conslusie: gaat niet werken. Ook niet op de nok van het huis.

Edit: het was niet in de kroeg, maar hier. Lees ook iets verder door in dat topic voor een andere variant, die net zo min kan werken. In de kroeg is die variant wel besproken.

[ Voor 59% gewijzigd door ATS op 19-01-2016 10:13 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke cool die zou perfect op mijn plattedak kunnen haha, beetje in midden en op een sokkel bij de dakrand vandaan geen hond die het ziet. Ik kan me niet voorstellen dat het heel reel rendabel gaat zijn .. maar wie weet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je een windmolen met een hoger rendement wilt hebben dan ga je niet voor een horizontale windmolen maar voor een verticale. Die dingen draaien praktisch altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:42
kleine windmolens zijn te duur.
je mag blij zijn als je ze kunt krijgen voor een 1000€ en dan nog leveren ze maar erg weinig kWh op.
voor die bedragen kun je een redelijke pv set leggen en wek je 2x zoveel op.
grote windmolens daar in tegen zijn weer veel effectiever als pv.
(maar dan moet je echt groot denken, en dat mag vaak niet in je achtertuin.)

(als je al perse met accu's wil werken, dan zijn die extra kWh's wel goud waard van een windmolen.
ook in de nacht als pv niks doet heb je nog steeds iets aan vermogen.
maar als je al met accu's wil werken ben je rendabiliteit toch al kwijt. ;)
maar kan wel erg leuk zijn voor een boot, of vakantie huisje of iets anders wat geen grid heeft.)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 15:32
Ik begrijp niet wat accu's met dit topic te maken hebben...

Mooi molentje, maar erg duur in aanschaf en onderhoud. Daarnaast is het rendement zeeer laag. Helemaal in vergelijking met een PV ( zonnepanelen) installatie.

Er zijn verschillende vergelijkingen gedaan met types windmolens zoals hier:

http://www.duurzame-energ.../subsidie-windenergie.php

De terugverdientijd van zo'n windmolen is dus erg lang (misschien wel nooit, gezien het onderhoud), terwijl je met een PV installatie een terugverdientijd van ca 8-10 jaar hebt.

Uiteindelijk moet je jezelf goed voelen bij zo'n aankoop, maar ik hou het bij mijn PV installatie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:19
Voor een windmolen, plaats eerst een windmeter die je flink wat maanden logt en zoek echte "betrouwbare" praktijk opbrengstgegevens van de "urban" windmolentje

Zo zie je regelmatig al jaren de de nok-windmolen "ridgeblade" voorbij komen, na Green Challenge award van de postcodelotterij in 2009 zijn er twee in Nederland en daar moet nog flink aan gesleuteld worden voor die aan de prognose van datasheet zitten
Afbeeldingslocatie: http://greenwatts.nl/Pictures/LC-ridgeblade.jpg

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 15:32
Leuk bericht Domba!

Daarom wil ik een hoge kWh prijs... dan zijn ze eerder terugverdiend :P
Pagina: 1