Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:47

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Mijn vrouw is een fanatieke hardloopster maar ook een onverbeterlijke a-techneut. Nou wil ik graag voor haar een sporthorloge kopen zodat ze haar hardloopschema daarop kan aanpassen.

De criteria voor haar sporthorloge zijn zo ongeveer deze:

- Het moet eenvoudig te bedienen zijn.
- Bewaren van gelopen route
- Aanduiding voor actuele snelheid, afstand, snelheid/min, min/km
- Het moet niet al te groot zijn
- Het mag niet al te duur zijn

Had ik al genoemd dat het eenvoudig te bedienen moet zijn?

Mijn eigen zoektocht leverde me een zeer prominente kandidaat op, namelijk de
Garmin Forerunner 10. Alle gevraagde functionaliteit is aanwezig, er zit niet veel op wat te ingewikkeld is, hij is betaalbaar én eenvoudig te bedienen.

De vraag is of dit horloge inderdaad geschikt is voor eenvoudig gebruik en of er wellicht nog andere of betere alternatieven zijn.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ik zie heel veel dames in de facebook loopgroepen met een Tom Tom Runner horloge. Tegenwoordig zijn deze her en der te vinden < 100 euro.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:31
Ik heb zelf een Garmin Forerunner 15 en mijn vriendin heeft een TomTom multisport (zonder hartslag meting), welke volgens mij hetzelfde is als de TomTom runner alleen dan met een setting en bandje voor op de fiets.

Het grote voordeel van de TomTom is dat je daarmee intervallen in kan stellen. Daarbij is de TomTom meestal ook iets sneller met GPS fix dan de Garmin. In de gemeten afstand/snelheid zijn nauwelijks verschillen te vinden tussen de horloges. Als de resultaten eenmaal geupload zijn is de analyse omgeving van Garmin veel mooier, deze geeft uitgebreidere en interessante informatie en opties. De analyse omgeving van TomTom is vrij magertjes.

De bediening van beide horloges is overigens erg eenvouding, zowel tijdens het lopen als bij de computer.

Als ik zelf een nieuwe zou kopen dan zou ik denk ik voor een TomTom gaan, dit vanwege de interval optie en omdat mijn data uiteindelijk toch op runkeeper/strava terecht komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Tim_ko op 18-01-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09
Ik zou zelf een overweging maken tussen de polar M400 en de garmin 230. Als je veel ing rentepunten hebt zou je daar ook op zoek kunnen gaan naar een goedkope Tomtom, maar het ondersteunende platform van Tomtom zelf is behoorlijk beperkt.

Verder is er natuurlijk een fantastisch topic waar je je vraag ook prima kan stellen: Het grote gps sporthorloge topic!

Overigens is er ook nog zoiets als de vivosmart wat een beetje een apple-watch sport horloge is van garmin met meer smart functies en erg kleurrijk en mooi. Zeker de moeite van bekijken waard als je vriendin ook een beetje van gadgets houdt.

[ Voor 22% gewijzigd door rockhopper op 19-01-2016 19:49 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-04-2023
Als newbie ga ik hier even op inhaken:

Ik zoek namelijk een manier om hetgeen ik op mijn iPhone 6s zie (bv een wandel navigatie app voor in de Ardennen) weer te geven op een watch, meer niet.
Dus geen hartslag- of afstandmeters, geen hoogtemeters, niets...gewoon iets waardoor ik mijn telefoon niet steeds uit mijn jaszak hoef te vissen.

Heeft iemand een idee of kan me doorverwijzen naar een ander topique?

EDIT: Bijvoorbeeld de TomTom Runner 3, niet het nieuwste model, maar voor ons doel prima in te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door dribbel79 op 03-01-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37
@dribbel79

Het is afhankelijk van wat je er van verwacht. Op een TomTom Runner 3/Spark 3 kun je wel een gpx route inladen, maar die zie je zonder kaart, je moet een wit lijntje volgen op een zwarte achtergrond. De batterij van de Runner 3 gaat 11 uur mee wanneer GPS ingeschakeld is omdat de GPS positie elke seconde opgevraagd wordt, ook bij wandelen. De TomTom Adventurer heeft een hiking mode waarbij de GPS minder vaak aangesproken wordt. Ik weet niet hoe lang je wandelingen zijn, 11 uur is al behoorlijk lang, maar als je in daar in de buurt van komt en het toestel toch leeg geraakt, kun je het niet gebruiken terwijl je het oplaadt met bv een power pack (ik heb een Spark 3), ben je op dat moment dus toch aangewezen op je telefoon.

Als je budget niet hoog is, zou je gewoon je telefoon in een waterdicht tasje aan je arm kunnen dragen (al zal je telefoonbatterij dan wel snel leeg gaan, en heb je die mogelijk niet meer voor noodgevallen). Als je het niet met je telefoon wil doen, en iets wilt dat waterdicht is en met handschoenen bediend kan worden, zou ik eerder naar een handheld gps kijken, die kun je ook aan je jas bevestigen bv. Ik ken hier helemaal niet veel van, maar iets zoals een pricewatch: Garmin eTrex 20x (West-Europa) zou misschien goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@dribbel79 aankoopadviestopics zijn persoonlijke topics en mogen dan ook niet gekaapt worden. Lees even Welkom in Aankoopadvies Tablets en Telefoons door en maak dan een nieuw topic aan in Aankoopadvies Tablets en Telefoons.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.