Beste optie voor een nieuwe best bang for the buck game pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowbnjijdat
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-04 20:14
Wat wil ik bereiken?
Ik ben opzoek naar de beste optie om een hedendaagse game pc te bouwen. Hier wil voornamelijk de Total War serie op spelen.

Wat mag het gaan kosten?
Mijn budget is 600 a 700 euro maar wil vooral "the best bang for the buck"

Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken

Mijn huidige systeem bestaat uit:

AMD Fx- 6100 Six-Core Processor 3,30 GHz
AMD Radeon 6850 1 GB
Corsair 8 GB ram ddr3
Vector 150 256 Gb SSD
1 TB Hardeschijf
Asrock 970 extreme 3

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor voeding erin zit. Ik gok een 500 watt van ongeveer 5 jaar oud.

Is het rendabel genoeg om dit systeem te upgraden of kan ik het geld beter besteden aan een nieuw systeem:

Intel Core i5-6500 / 3.2 GHz a 220,-
Corsair Vengeance LPX 8 Gb ddr 4 2133 Mhz 57,-
MSI H170M-A-Pro 110,-
NZXT Source 340 70,-
en dan een AMD r9 390 8 Gb DDr5 voor 275,- op marktplaats

Voor de rest zal ik de HDD en SSD uit mijn huidige systeem halen met eventueel de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Je hebt prima componenten uitgezocht. Je oude PC mooi verkopen, zonder de SSD. De voeding zou ik bij je oude PC laten of het moet echt een goede zijn (kwaliteitscomponenten intern). Hier zit veel verschil in en goede merken hebben ook wel series die af en toe minder van kwaliteit zijn, zelfs in dezelfde serie. Met je nieuwe systeem zal een 450watt Seasonic prima voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
voeding in je oude pc houden, je moederbord kan ook goedkoper, ik raad je de MSI B150 Gaming M3,
toch vind ik het apart dat je een pc bouwt met deze specs, ik zou dan meer denken aan een r9 270x/280, ze zijn misschien van de vorige generatie maar de r9 3xx serie is gewoon een rebrand van de r9 2xx serie. voor de kas, zeer goede keus zelf vind ik de h440 mooier maar smaken verschillen. wat cpu betreft kan je het zat aan met een i5 6400
ik hoor wel wat je ervan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowbnjijdat
Bedankt voor de snelle reacties!

Hebben jullie enige idee wat ik nog zou kunnen vragen voor zo'n oude pc?

Ik lees inderdaad veel dat er wordt aangeraden een nieuwe voeding aan te schaffen, maar hoezo is dit eigenlijk? Kan het je hardware stuk maken als de voeding stuk gaat? Of is het gewoon alvast uit voorzorg omdat de voeding het waarschijnlijk niet meer zo lang zal doen?

Bedankt voor de voorstellen Gerjan z!

ik zat ook inderdaad te kijken naar e r9 2xx serie nieuw maar toen ontdekte ik op marktplaats dat je voor een kleine meerprijs toch een stuk betere grafische kaart kunt kopen :).

Het voorgestelde moederbord is bij Azerty ietsjes duurder zelfs als mijn gekozen moederbord? en daar krijg ik dan zelfs nog 25,- cash back op dus (110-25= 85,- )

Ook het verschil tussen een i5 6400 en 6500 is "maar" 20,- en omdat de Total War serie erg CPU intensief is, nam ik dat voor lief.

De h440 is inderdaad een erg mooie kast maar vind ik de meerprijs niet waard ten op zich van de 340 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Natuurlijk kan een stervende voeding je hele pc om zeep helpen, hell, als je maar genoeg slechte karma hebt, kan je huis erdoor afbranden, bezuinigen op de voeding is dus nogal dom.

Nu is dat laatste wel alleen het geval bij echt extreem slechte voedingen, maar dat eerste kan prima gebeuren bij een B-voeding die ermee stopt.

Als tweedehands een mogelijkheid is, zal ik zeker qua videokaart kijken naar een R9 290: die dingen zijn erg rap, en heb je voor hetzelfde geld als een nieuwe R9 380.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowbnjijdat
Okee dan gaan we zeker een nieuwe voeding aanschaffen. Nog suggesties hierboven werd al geroepen dat 450 watt prima is voor dit systeempje?

Heb ik inderdaad gedaan. Ik keen in de eerste instantie naar r9 290 kaarten op marktplaats. Die gaan daar voor rond de 200,- weg. Dan is het toch redelijk voordelig om voor 75 euro meer een r9 390 over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
wowbnjijdat schreef op zondag 17 januari 2016 @ 00:29:
Okee dan gaan we zeker een nieuwe voeding aanschaffen. Nog suggesties hierboven werd al geroepen dat 450 watt prima is voor dit systeempje?

Heb ik inderdaad gedaan. Ik keen in de eerste instantie naar r9 290 kaarten op marktplaats. Die gaan daar voor rond de 200,- weg. Dan is het toch redelijk voordelig om voor 75 euro meer een r9 390 over te nemen?
http://tweakers.net/price...ic-s12ii-bronze-520w.html
http://tweakers.net/price...ntec-vpf-series-450w.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het verschil tussen een 290 en een 390 is niet heel speciaal, een 390 is in principe wat zuiniger bij gelijke kloksnelheid, maar eigenlijk meer ook niet. Lekker een 290 halen.

Een S12 echt niet nemen samen met een R9 290, ja, de voeding trekt het, maar hij zal echt luid zijn. Mede daarom is de S12, net als de M12, niet echt een geweldige keuze meer, ook omdat ze niet echt zuinig zijn vergeleken met modernere voedingen zoals de VPF.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
RobinHood schreef op zondag 17 januari 2016 @ 00:39:
Het verschil tussen een 290 en een 390 is niet heel speciaal, een 390 is in principe wat zuiniger bij gelijke kloksnelheid, maar eigenlijk meer ook niet. Lekker een 290 halen.

Een S12 echt niet nemen samen met een R9 290, ja, de voeding trekt het, maar hij zal echt luid zijn. Mede daarom is de S12, net als de M12, niet echt een geweldige keuze meer, ook omdat ze niet echt zuinig zijn vergeleken met modernere voedingen zoals de VPF.
Wow die Seasonic s2 bronze stamt nog uit 2010! Excuses TS, dan is de VPF dus veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowbnjijdat
Bedankt voor de feedback. Dan gaan we voor een 290 :)

Ik vindt inderdaad een stille, zuinige ook wel redelijke belangerijk. De huidige pc is af en toe een opstijgend vliegtuig en dat is toch een stuk hinderlijker als ik ooit dacht.

De VPF is dus een prima keuze voor dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Wel minimaal 500w nemen als een R9 290 je videokaart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowbnjijdat
Ik neem de CoolerMaster GM Series G550M van de meest recente Best Buy Guide of zijn er goedkopere gelijkwaardige alternatieven?

En hebben jullie een idee wat ik nog voor mijn oude pc kan vragen?
Ik zit te denken om hem op marktplaats te zetten als game pc tussen de playstation 3 en 4 in. Omdat de pc alles van de ps3 era wel trekt op 30 fps high settings 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
De oude PC, compleet zonder SSD (wel HDD en Windows installatie / key erbij laten) levert misschien €175 op als ik kijk naar de specs. Volgens mij is die Coolermaster voeding G550M dikke prima! Ik weet niet of de Antec VPF Series 550W (zelfde prijs ongeveer) iets beter of slechter is qua kwaliteit. Zal je in het "Voeding advies en informatie topic - Deel 32 topic even moeten vragen of (terug)lezen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1664067 Ah in de topic start staan ook deze series uitgelegd en het verschil! Dus lees even het stukje onder het kopje: Interessante budget voedingen"

[ Voor 96% gewijzigd door ToFast op 17-01-2016 14:29 ]

Pagina: 1