Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 715846

Topicstarter
Hallo,

Een tijdje terug heb ik al een ander bericht geplaatst over problemen met ontvangst. Hierbij een korte samenvatting.

Na het veranderen van de connectoren die in mijn tv, tevens monitor, gaat naar een vernieuwde versie hiervan. Dit gedaan, omdat de oude heel storingsgevoelig was en mijn tv ook stoorde als ik tv ging kijken. Dit probleem was hiermee opgelost en mijn tv doet het goed, helaas is tegelijkertijd met het vervangen hiervan mijn ontvangst van mijn 5Ghz verbinding weggevallen en haalde ik op de 2,4ghz verbinding de helft van de snelheid die ik normaal haalde. Nou leek het mij niet dat het te maken kon hebben met het vervangen van die aansluiting en had toen een andere netwerk kaart gekocht, omdat de oude ook niet meer wilde updaten met windows 10. Dit mocht niet baten en de snelheid bleef 50% en 5Ghz was nergens te bekken.

Computer heeft beneden naast de router gestaan, snelheid was gewoon 100% en 5Ghz was weer te bekennen. Aangezien er geen gat in de vloer komt voor een LAN verbinding is dit dus ook geen optie.

Nu heb ik van de week een powerline adapter gekocht. TP-LINK TL-WPA4220KIT om precies te zijn. Mijn internet is hierdoor stabiel geworden, maar op die ene specifieke plek nogsteeds 50% download, upload is wel gewoon 100%.

Ik heb twee stopcontacten in mijn kamer, als ik diegene aan de andere kant probeer haal ik wel 100%, dit heb ik getest met mijn laptop, omdat ik geen LAN kabel van een paar meter in huis heb, deze heb ik ook gebruikt op het andere stopcontact en toen zoals gewoonlijk de 50%.

Nu is mijn vraag, kan het vervangen van de aansluiting op mijn tv iets hebben veroorzaakt, waardoor er op de plek waar mijn tv staat een storingsveld is ontstaan en is dit oplosbaar?

Alvast bedankt.
Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 15:34
Dit kan je toch testen door de Coax kabel bij de splitter of Versterker of AOP los te halen? Of hebben we het niet over Coax kabel?