Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-04-2021
Mensen, ik heb net een nieuw scherm binnen: Acer XB280HK. Ik ben helemaal nieuw met 4K en de DisplayPort. Ik had verwacht dat het gewoon hetzelfde zou werken als met een DVI, maar kennelijk niet. Mijn scherm blijft gewoon zwart/grijs als of er niets op aangesloten is, terwijl de DP toch duidelijk goed aangesloten zit op mijn PC, doe ik iets fout?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:13
Misschien moet je even in je menu van je monitor instellen dat hij de DP pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:58
Heb je toevallig een Nvidia kaart?

Heb wel is vaker gelezen dat deze redelijk lastig zijn met herkennen van de displayport, probeer is eerst je scherm aan te zetten en dan direct erna je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:37
Ik heb toevallig zelf ook de XB280HK, de eerste keer is het is echt verplicht dat je eerst de monitor aan doet en dan pas de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold91
Ja klopt ik heb een nvidia card (2xgtx970) ik heb inderdaad als eerste mijn scherm aangedaan, daarna mijn PC, maar ik krijg nog steeds geen beeld. Ook zie ik dat er een USB 3 kabel is meegeleverd, die heb ik er ook aangesloten met het scherm maar nog steeds niets.

Menu knop op het scherm reageerd ook nog niet, maar de power button van het scherm wel, dus hij krijgt stroom

EDIT:
Probleem opgelost, het was een kwestie van de stroomkabels uit je computer halen en opnieuw ee in stoppen nadat het scherm is aangesloten en aan staat. Waarom weet ik niet?! Maar het werkt☝💪😋

[ Voor 39% gewijzigd door Harold91 op 15-01-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:33

Nemesizz

Untouchable

Harold91 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:48:

EDIT:
Probleem opgelost, het was een kwestie van de stroomkabels uit je computer halen en opnieuw ee in stoppen nadat het scherm is aangesloten en aan staat. Waarom weet ik niet?! Maar het werkt☝💪😋
Wel geaarde stopcontacten? Normaal gesproken moet een stekker in en uit de PC niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold91
Gek genoeg stond dat ook nog eens in het boekje dat dat moest gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willymichiels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-03 14:56

willymichiels

Le Baron

Ik heb exact hetzelfde probleem met de nvidia gtx 970, bij mij werkt hij echter maximaal op 1440p (waar ik met hdmi gewoon 4k haal maar wel 30hz) Ik zie pas beeld in windows, ik zal bovenstaande tips vanavond eens uitproberen, en duimen dat het werkt!

Was overigens een dp kabel uit china, ik ben de originele van de monitor kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold91
willymichiels schreef op maandag 18 januari 2016 @ 01:44:
Ik heb exact hetzelfde probleem met de nvidia gtx 970, bij mij werkt hij echter maximaal op 1440p (waar ik met hdmi gewoon 4k haal maar wel 30hz) Ik zie pas beeld in windows, ik zal bovenstaande tips vanavond eens uitproberen, en duimen dat het werkt!

Was overigens een dp kabel uit china, ik ben de originele van de monitor kwijt...
Ik zal voor je mee duimen. Is toch fijn om hem te gebruiken waarvoor die is.

Oh iets nieuws: ik heb ook nog een playstation 4. Ik heb een DisplayPort naar HDMI kabel gekocht, aangezien het scherm alleen een DisplayPort heeft. Dit zou theoretisch moeten werken toch? Ik krijg namelijk tot zo ver nog geen beeld met de Playstation 4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

970 Strix pas hier as gehad U24E590 Zilver, Zwart.. 4K werkte hier out of de box, wel met de originele bijgeleverde DP1.2 kabel.
Nemesizz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:37:
[...]

Wel geaarde stopcontacten? Normaal gesproken moet een stekker in en uit de PC niet uitmaken.
Wel of geen geaarde stopcontacten, maakt geen drol uit omdat het probleem niet veroorzaakt kan worden door een inductie lus.

[ Voor 71% gewijzigd door Lip op 18-01-2016 09:40 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Harold91 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:25:
[...]

Ik zal voor je mee duimen. Is toch fijn om hem te gebruiken waarvoor die is.

Oh iets nieuws: ik heb ook nog een playstation 4. Ik heb een DisplayPort naar HDMI kabel gekocht, aangezien het scherm alleen een DisplayPort heeft. Dit zou theoretisch moeten werken toch? Ik krijg namelijk tot zo ver nog geen beeld met de Playstation 4!
Dit zou theoretisch moeten werken toch?
Een kabel, 110% zeker niet.

Een displayport active adapter, 110% wel

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold91
Lip schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:37:
[...]

Dit zou theoretisch moeten werken toch?
Een kabel, 110% zeker niet.

Een displayport active adapter, 110% wel
En waar haal ik zo'n DisplayPort active adapter vandaan? Dat uiteraard wel van DP naar hdmi gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Nee, werkt alleen de andere kant op (DisplayPort (Display VGA Adapter )naar HDMI adapter (monitor)

[ Voor 18% gewijzigd door Lip op 18-01-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Die je linkt is tot 1080p? Denk niet goed voor 4K? Just my 2 cents heb er verder geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Volgens mij doet een Playstation geen 4K.

Ik ook, ik doe altijd maar alsof. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Lip op 18-01-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:55
Playstation kan wel 4K video aan volgensmij maar geen 4K games. Weet alleen niet of er al support voor ingebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Techradar zegt heel iets anders : http://www.techradar.com/...ion-4-or-xbox-one-1219888
In its current PS4 FAQ, Sony says only this about possible 4K gaming and movie content: 'Support for high-resolution 4K output for still images and movie content is in consideration,
En sony ook : http://blog.eu.playstatio...ation-4-the-ultimate-faq/
What screen resolutions will PS4 support?
The PS4 system supports 480p, 720p, 1080i, and 1080p video standards via HDMI output.

Will the PS4 system support 4K content for video or gaming?
Support for high-resolution 4K output for still images and movie content is in consideration, but there are no further details to share at this time. The PS4 system does not currently support 4K output for games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:38
Tandjes zeg, koop je een dure TN panel 1ms gaming monitor... zit er maar één DP ingang op (en niks anders). :?

Jammer dat je geen Samsung U28E850R hebt genomen, of als al die l33t gamer nonsens je niks boeit, een Dell P2715Q. Maar daar heb je nu niets meer aan. dus on topic:

Je hebt een actieve HDMI naar DP adapter nodig en die starten bij 5 tientjes, exclusief kabeltje vaak. StarTech maakt inderdaad een paar modellen, waaronder 1tje die via USB gevoed wordt. Uiteindelijk is het echter veelal Chinese meuk waar ik slechte ervaringen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Andere mooie optie is de Asus MG279Q 144hz, IPS, 1440p, helaas voor TS geen gsync (als hij daar iets om geeft :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Tis een beetje als mosterd na de maaltijd heren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:38
Lip schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:32:
Tis een beetje als mosterd na de maaltijd heren...
Klopt natuurlijk maar de aansluitmogelijkheden zijn toch ook iets waar je normaal vóo'r aankoop op let.

Daarbij jou post was 10 minuten voor mij gepost omdat ik het onder werktijd deed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Harold91 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:48:
Ja klopt ik heb een nvidia card (2xgtx970) ik heb inderdaad als eerste mijn scherm aangedaan, daarna mijn PC, maar ik krijg nog steeds geen beeld. Ook zie ik dat er een USB 3 kabel is meegeleverd, die heb ik er ook aangesloten met het scherm maar nog steeds niets.

Menu knop op het scherm reageerd ook nog niet, maar de power button van het scherm wel, dus hij krijgt stroom

EDIT:
Maakt de volgorde sindsdien nog wat uit?.
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 780TI / pricewatch: Asus MG279Q Zwart . Af fabriek zit er een DP naar mini DP kabel bij welke in de mini DP ingang zit.

Daarnaast heb ik nog het Desktop icons door de war (Asus MG279Q) probleem, al heb ik ondertussen een tooltje die dat vrij eenvoudig oplost 8)7.
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:16:
Andere mooie optie is de Asus MG279Q 144hz, IPS, 1440p, helaas voor TS geen gsync (als hij daar iets om geeft :P).
Op bovenstaand probleem na is het scherm een absolute aanrader. 144Hz opzichzelf bied al voldoende oplossing tegen eventuele tearing problemen.
Is de additionele €250 voor een g-sync scherm niet waard imo.

[ Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 18-01-2016 18:50 ]

Pagina: 1