Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-04-2021
Mensen, ik heb net een nieuw scherm binnen: Acer XB280HK. Ik ben helemaal nieuw met 4K en de DisplayPort. Ik had verwacht dat het gewoon hetzelfde zou werken als met een DVI, maar kennelijk niet. Mijn scherm blijft gewoon zwart/grijs als of er niets op aangesloten is, terwijl de DP toch duidelijk goed aangesloten zit op mijn PC, doe ik iets fout?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:13
Misschien moet je even in je menu van je monitor instellen dat hij de DP pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:58
Heb je toevallig een Nvidia kaart?

Heb wel is vaker gelezen dat deze redelijk lastig zijn met herkennen van de displayport, probeer is eerst je scherm aan te zetten en dan direct erna je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:37
Ik heb toevallig zelf ook de XB280HK, de eerste keer is het is echt verplicht dat je eerst de monitor aan doet en dan pas de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold91
Ja klopt ik heb een nvidia card (2xgtx970) ik heb inderdaad als eerste mijn scherm aangedaan, daarna mijn PC, maar ik krijg nog steeds geen beeld. Ook zie ik dat er een USB 3 kabel is meegeleverd, die heb ik er ook aangesloten met het scherm maar nog steeds niets.

Menu knop op het scherm reageerd ook nog niet, maar de power button van het scherm wel, dus hij krijgt stroom

EDIT:
Probleem opgelost, het was een kwestie van de stroomkabels uit je computer halen en opnieuw ee in stoppen nadat het scherm is aangesloten en aan staat. Waarom weet ik niet?! Maar het werkt☝💪😋

[ Voor 39% gewijzigd door Harold91 op 15-01-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:33

Nemesizz

Untouchable

Harold91 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:48:

EDIT: