Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:47

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een nieuw beeldscherm; pricewatch: Asus MG279Q Zwart , zeer tevreden mee (geen backlight bleeding issues oid). Alleen steeds als ik mijn pc aanzet zijn de desktop icoontjes door elkaar gehaald. Alsof het scherm de eerste paar seconden op een verkeerde resolutie draait.

Volgende (relevante) hardware gebruik ik:
pricewatch: Asus MG279Q Zwart
pricewatch: Asus GeForce GTX 780 Ti DCII 3GB OC
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO
pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed
Windows 7 X64 (ultimate)

Scherm zit aangesloten via de Mini display port op het scherm (std meegeleverde kabel ;) en draait op 2560*1440 op 144Hz.

Heb al even zitten googlen en kwam op reddit uit: https://www.reddit.com/r/...e_outside_with_skeletons/ maar echt veel wijzer word ik hier ook niet van....

Kan eventueel proberen wat het scherm doet op een lagere frequentie (60 of 120Hz), dat heb ik nog niet getest.

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 16-01-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Geen idee in welke volgorde je alles aanzet. Maar probeer eens eerst je beeldscherm aan te zetten en dan pas je pc.

offtopic:
Ik heb hetzelfde probleem maar dan via HDMI -> versterker, ik heb het ondertussen opgegeven de icoontjes terug te plaatsen :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
misschien kun je proberen het scherm op een andere uitgang te zetten en testen of hij het dan nog doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:18:
Geen idee in welke volgorde je alles aanzet. Maar probeer eens eerst je beeldscherm aan te zetten en dan pas je pc.

offtopic:
Ik heb hetzelfde probleem maar dan via HDMI -> versterker, ik heb het ondertussen opgegeven de icoontjes terug te plaatsen :z.
Als ik scherm niet aan heb staan voordat ik de pc aanzet, pakt hij de display port helemaal niet. Zal wel een videokaart issue zijn denk ik?.
gerjan z schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:05:
misschien kun je proberen het scherm op een andere uitgang te zetten en testen of hij het dan nog doet
Dat ga ik proberen!.

Volgens mij is het werkelijk probleem dat tijdens het aangaan hij even een andere resolutie herkend, want sommige schermen zijn ineens geresized naar halve formaat ofzo (hangout b.v.).

Als computer het scherm na x minuten uitzet, en hij gaat weer aan zijn icoontjes verplaatst. Laat ik scherm niet uitgaan, maar ze hem handmatig uit lijkt het goed te gaan 8)7.

[ Voor 36% gewijzigd door Tortelli op 17-01-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Tortelli schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:03:
[...]

Als ik scherm niet aan heb staan voordat ik de pc aanzet, pakt hij de display port helemaal niet. Zal wel een videokaart issue zijn denk ik?.
Volgens mij een bekend probleem bij Nvidia kaarten. Zelf heb ik momenteel een R9 290 icm een Intel HD voor audio, daarbij heb ik dat probleem niet.
Alleen verspringen bij mij de icoontjes als ik mijn versterker uit/aan zet :P.

Ik vraag me overigens af of het probleem zelf niet gewoon bij Windows ligt, dat die vertikt de huidige configuratie goed op te slaan.

Heb je toevallig meerdere schermen aangesloten? Als een van die schermen 1080p is dan kan het zijn dat die roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:08:
[...]

Volgens mij een bekend probleem bij Nvidia kaarten. Zelf heb ik momenteel een R9 290 icm een Intel HD voor audio, daarbij heb ik dat probleem niet.
Alleen verspringen bij mij de icoontjes als ik mijn versterker uit/aan zet :P.

Ik vraag me overigens af of het probleem zelf niet gewoon bij Windows ligt, dat die vertikt de huidige configuratie goed op te slaan.

Heb je toevallig meerdere schermen aangesloten? Als een van die schermen 1080p is dan kan het zijn dat die roet in het eten gooit.
Ik had een 1920*1200 scherm (Samsung T240) tot een week geleden. Heb 1 scherm aangesloten (via Displayport), mijn oude T240 zat op DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Tortelli schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:15:
[...]

Ik had een 1920*1200 scherm (Samsung T240) tot een week geleden. Heb 1 scherm aangesloten (via Displayport), mijn oude T240 zat op DVI.
Welk tooltje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Ik heb ook de MG279Q met exact hetzelfde probleem. Het is irritant, maar niet meer dan dat. Toch zou ik ook een oplossing willen! Ik gebruik hem i.c.m. een GTX 770. Lage frequentie gaat niet helpen hoor. Verder heb ik ook een multi/monitor setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Topicstarter
Assix schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:13:
Ik heb ook de MG279Q met exact hetzelfde probleem. Het is irritant, maar niet meer dan dat. Toch zou ik ook een oplossing willen! Ik gebruik hem i.c.m. een GTX 770. Lage frequentie gaat niet helpen hoor. Verder heb ik ook een multi/monitor setup.
Ik draai single screen. Heb jij andere aansluitingen al geprobeerd?.

Lijkt erop dat de Display port pas heel laat aangestuurd wordt door de Nvidea kaart, Bios scherm etc laat hij ook helemaal niet zien namelijk. Sluit je scherm aan via HDMI laat hij wel bios etc zien, alleen of dan het probleem opgelost is weet ik niet (je mis wel de >60Hz optie).

Daarnaast heb ik ook dit probleem;
Harold91 in "4K scherm beeld start niet met DP?!"
Als je beeldscherm niet eerst aanzet, en daarna je pc krijg je met geen mogelijkheid beeld 8)7.

Allemaal eerste wereld problemen natuurlijk, het scherm verder is :9~ .

[ Voor 56% gewijzigd door Tortelli op 18-01-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Tortelli schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:15:
[...]

Ik draai single screen. Heb jij andere aansluitingen al geprobeerd?.

Lijkt erop dat de Display port pas heel laat aangestuurd wordt door de Nvidea kaart, Bios scherm etc laat hij ook helemaal niet zien namelijk. Sluit je scherm aan via HDMI laat hij wel bios etc zien, alleen of dan het probleem opgelost is weet ik niet (je mis wel de >60Hz optie).

Daarnaast heb ik ook dit probleem;
Harold91 in "4K scherm beeld start niet met DP?!"
Als je beeldscherm niet eerst aanzet, en daarna je pc krijg je met geen mogelijkheid beeld 8)7.

Allemaal eerste wereld problemen natuurlijk, het scherm verder is :9~ .
Hm, tja HDMI is geen optie, dan is het gewoon een 60hz scherm en dat is natuurlijk zonde. Zit er nog verder verschil tussen mini DP and DP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Topicstarter
Niet dat ik weet, de mini DP was meegeleverd en heb geen normale DP kabels liggen. Gewoon mee leren leven vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je anders in de moederbord bios nog de optie om het scherm eerder te initialiseren? Ik dacht dat er iets was dat in de richting van "Initialize Display First" of PEG priority.

Trouwens bedankt voor het tooltje, morgen eens even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Topicstarter
Geen idee, maar werkt dat sowieso met een externe gpu?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

PEG staat voor PCI Express Graphics. Gewoon proberen of je iets in je bios kan vinden, dat kan weinig kwaad.
Pagina: 1