Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Emails van een enkel mailbox in Outlook tellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs de .vbs code in Emails in Outlook tellen ontdekt en ben er erg blij mee.

Vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat de code niet in alle mailaccounts zoekt (wij hebben meerdere), maar specifiek in 1 mailbox en de onderliggende folders/subfolders?

[ Voor 9% gewijzigd door Hero of Time op 15-01-2016 15:27 . Reden: Laat de doden lekker met rust ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 08:46

ralpje

Deugpopje

Heb je een Exchange-server? Dan kun je gewoon serverside get-mailboxfolderstatistics draaien om te vinden wat je zoekt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb de reacties maar afgesplitst, want hoewel je het mooi gevonden hebt, is het verre van de bedoeling om een topic van ruim 12 jaar omhoog te schoppen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt moderator, ik wist niet dat dat niet mocht.
Ralpje, ik heb een andere oplossing gevonden, namelijk de folders benoemen die geteld moeten worden

code:
1
2
3
4
   Dim objOutlook, objNameSpace, lItemCount, lLinePos, objExcel, myFolder 
   Dim strFolders 
   strFolders = "Postvak IN|! Verdeeld|AP|Bas|Christina|Afgehandeld 15-01-2016"
   On Error Resume Next

Waar ik nu tegenaanloop is: Hoe krijg ik bovenstaande datum standaard op DatumVandaag zonder dat ik het elke dag handmatig moet veranderen? 15 vd 60 folders die we in werkelijkheid tellen gebruiken de datum van vandaag.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2016 18:36 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:10:
code:
1
   strFolders = "Postvak IN|! Verdeeld|AP|Bas|Christina|Afgehandeld 15-01-2016"

Waar ik nu tegenaanloop is: Hoe krijg ik bovenstaande datum standaard op DatumVandaag zonder dat ik het elke dag handmatig moet veranderen?
VBScript:
1
2
strDate = Right("0" & Day(Now),2) & "-" & Right("0" & Month(Now),2) & "-" & Year(Now)
strFolders = "Postvak IN|! Verdeeld|AP|Bas|Christina|Afgehandeld " & strDate

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 15-01-2016 18:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Hallo RobIII, bedankt voor de orginele script en ook voor deze laatste aanvulling.

Als ik dit stukje code toepas op de daadwerkelijke 60 mappen, dan weet ik niet hoe ik de & strDate moet toepassen op de overige 15 mappen die ook eindigen op de datum van vandaag. Hieronder iets uitgebreider. Kun je me hiermee helpen?

code:
1
strFolders = "Postvak IN|! Verdeeld|AP|Bas|Christina|Afgehandeld 15-01-2016|Afgehandeld AP 15-01-2016|Afgehandeld Bet 15-01-2016|Afgehandeld GZ 15-01-2016"

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nou, weet je, we zijn hier eigenlijk niet zo van 't "handjes vasthouden" en verwachten dus wel wat eigen inzet en moeite voordat je ons weer "lastig valt". Maar ik ben nu toch aan 't typen...

code:
1
strFolders = "Postvak IN|! Verdeeld|AP|Bas|Christina|Afgehandeld " & strDate & "|Afgehandeld AP " & strDate & "|Afgehandeld Bet " & strDate & "|Afgehandeld GZ " & strDate

Zoiets dus.

Maar hou dus even in je achterhoofd dat je voortaan even eerst zelf wat probeert en google'd etc. en als je er dan na de nodige eigen inzet nog niet uit komt ben je hier altijd van harte welkom ;) (Tip: lees even onze Quickstart als je volgende keer een topic opent ;) ).

Overigens: ik vraag me eigenlijk een beetje af of je niet een probleem probeer op te lossen dat eigenlijk helemaal niet hoort te bestaan. Ik vind 't een nogal... onorthodoxe manier van werken zo met die mapjes en datums en whatnot. Weet je zeker dat je het probleem niet juist creëert door zo te werken in the first place? Moet je écht mapjes hebben met die datum in hun namen? Kun je niet veel beter alles in verschillende 'datumloze hoofdmapjes' gooien (Jan, Piet, Klaas, Afgehandeld, ...) en daar een selectie (of "filter") op los laten e.d. om zo een bepaalde dag te zien? En er zijn vast nog 10 andere (betere) manieren te verzinnen...

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 15-01-2016 18:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor de hulp Rob, ik zal ook jouw vragen prive beantwoorden
Is beetje offtopic :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2016 19:03 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:02:
ik zal ook jouw vragen prive beantwoorden
Dat hoeft dan ook weer niet; juist door 't "open" te bespreken kunnen anderen die na een zoektochtje (net als jij) in de toekomst ooit op dit topic stuiten daar weer van (mee)leren (en misschien nog wel andere/betere inzichten of andere feedback op geven waar je, potentieel, ook weer van profiteert) ;)

Ofwel: Wisdom of the Ancients
All long help threads should have a sticky globally-editable post at the top saying 'DEAR PEOPLE FROM THE FUTURE: Here's what we've figured out so far ...'

En verder ben ik natuurlijk geen persoonlijke helpdesk ;) :>

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 15-01-2016 19:18 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt niet ontkennen dat je ook met deze kleine oplossing 10 grote problemen laat bestaan.
Heel veel handmatige handelingen blijven hiermee bestaan. But for the time being, d:)b d:)b d:)b

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2016 19:42 ]

Pagina: 1