Homeserver met gameservers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colasnoepje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-01-2024
Hey beste tweakers!

Aangezien mijn huidige homeserver de geest heeft gegeven, wil ik een nieuwe homeserver gaan kopen. Mijn oude server was gewoon mijn oude gamepc omgebouwd naar een server. Maar nu wil ik dus een échte server hebben. Het is de bedoeling dat mijn homeserver gaat dienen voor binnen ons thuisnetwerk (geavanceerder dan het normale huis- en tuinnetwerk) een file server te gaan hosten (enkel voor binnen het thuisnetwerk), een ftp server, Teamspeak Server, en enkele (minecraft) gameservers. De bedoeling is dat er Windows Server 2012 op komt (die kan ik gratis verkrijgen via mijn school).

Op de kostprijs staat niet echt een limiet, maar er moet natuurlijk niet in overdreven worden.

Ik zou ook ineens nieuwe harde schijven willen aankopen, aangezien mijn huidige (3 of 4) harde schijven al wat leeftijd hebben.

Verder maakt de energiezuinigheid weinig uit, zolang het systeem niet al te veel herrie maakt vind ik het prima!

Kunnen jullie verder ook info geven over de raid-configuraties? Welke raden jullie me het best aan?

Hieronder mijn huidige, dode server:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A78 PRO€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR533D2N4K2/2G€ 39,-€ 39,-
1Kingston ValueRAM KVR667D2S4P5/2G€ 57,90€ 57,90
1MS-Tech MS-N450-SYS€ 19,51€ 19,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 116,41

Alvast bedankt!

[ Voor 48% gewijzigd door Colasnoepje op 14-01-2016 11:57 . Reden: tabel ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Het is wel verplicht om met een eigen opzetje te komen. Als je ook even je oude systeem in een lijstje zet kunnen we je beter helpen.

Meer info over lijstjes vindt je hier Handleiding Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colasnoepje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb intussen mijn huidig systeem erbij gezet. Enkel de hdd's en behuizing missen, maar maakt verder niet veel uit aangezien ze toch zeker vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
neem niet die voeding, zeker niet bij een 24/7 machine.
Lees dit topic waarom: Voeding advies en informatie topic - Deel 32

edit:
Had niet gezien dat die ms-tech je huidige build is...

[ Voor 15% gewijzigd door geenwindows op 14-01-2016 22:45 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Colasnoepje schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:27:
Ik heb intussen mijn huidig systeem erbij gezet. Enkel de hdd's en behuizing missen, maar maakt verder niet veel uit aangezien ze toch zeker vervangen worden.
Dan zie ik nog geen eigen onderzoek/opzetje. Dus wat jij zelf al heb uitgezocht en denk nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Ik zie dat je nog maar 5 reacties op heel GoT hebt gepost.
Lees daarom even dit door:
DAA beleid
Pagina: 1