Power supply niet goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste hardcore kenners,

Ik heb een vraag.

Ik heb een huidige Videokaart in me pc zitten wie een productie fout heeft en dus binnenkort vervangen gaat worden (EVGA Geforce GTX 970 SC 2.0)

Deze draait op het moment op een 650watt straight voeding (wie prima functioneert, en **** weet wat het merk is...)

Nu is het probleem dat deze kaart vanwege zijn 'issue' vervangen gaat worden en ik dus een andere kaart erin ga zetten (ASUS Strix Geforce GTX 980ti)

Het probleem waar ik mee zit is dat er wordt aanbevolen een minimale voeding van 750 watt te gebruiken(?) wie ik dus heb - 100.....

Het is riskant om te zeggen het werkt, vandaar dat ik even jullie mening vraag aangezien mijn budget na aankoop van deze kaart (€869,-) aanzienlijk lager word.

Groet,

Alex

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-01-2016 12:16)

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:39

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Dit is een goede nieuwe budget voeding: pricewatch: Cooler Master GM G550M
Die trekt met gemak de 980ti, inclusief ruimte voor overklokken.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

als je een 650 watt voeding heeft die "prima" functioneert is het geen enkel probleem. Echter heb je geen idee wel merk etc. je voeding is. Dus ik ben benieuwd waarop je baseert dat het prima werkt.

Daarnaast kun je het proberen, je videokaart zal er niet kapot van gaan geloof ik.

De minimum eisen zijn altijd gebaseerd op brakke voedingen. Een gold 650 watt levert meer als een slechte 750 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

750 watt is onzin.
Hier een overzicht van wat de MSI versie gebruikt:
https://www.techpowerup.c...GTX_980_Ti_Gaming/28.html

281 watt is de piek. Een goede 400 watt voeding met de juiste connectoren zou moeten voldoen. Echter is de kwaliteit van je voeding belangrijk, dus het merk is ook belangrijk. wat staat er allemaal op je voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
garriej schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:32:
als je een 650 watt voeding heeft die "prima" functioneert is het geen enkel probleem. Echter heb je geen idee wel merk etc. je voeding is. Dus ik ben benieuwd waarop je baseert dat het prima werkt.

Daarnaast kun je het proberen, je videokaart zal er niet kapot van gaan geloof ik.

De minimum eisen zijn altijd gebaseerd op brakke voedingen. Een gold 650 watt levert meer als een slechte 750 watt.
Beste garriej,

Dank voor je reactie,

Ik ben momenteel niet thuis, het is een meer 'budget' merk omdat ik er des tijds niet veel verstand van had en er dus niet zoveel om gaf..

dat is echter natuurlijk verbeterd/veranderd en ik wil gewoon dat het degelijk werkt zonder problemen.

zodra ik weer thuis ben zal ik voor je kijken welk merk het is(?)

Groeten,

Alex

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 09:39 . Reden: Geen quote geplaatst, excuses ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Johan9711 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:33:
750 watt is onzin.
Hier een overzicht van wat de MSI versie gebruikt:
https://www.techpowerup.c...GTX_980_Ti_Gaming/28.html

281 watt is de piek. Een goede 400 watt voeding met de juiste connectoren zou moeten voldoen. Echter is de kwaliteit van je voeding belangrijk, dus het merk is ook belangrijk. wat staat er allemaal op je voeding?
Beste Johan9711,

Dankje voor je reactie,

Van wat ik heb begrepen volgens de website wie ik met hart en bloed er op vertrouw (Coolblue),

is het piek vermogen van de nieuwe kaart (ASUS btw geen MSI) ligt op 375 watt max,

vandaar dat ik me er wat zorgen om baar omdat ik ook nog een Intel i7-4770k draai op een Z87-G45 (MSI) gaming bord (16gb ram).

Voor mijn gevoel trekt het totaal plaatje gewoon zoveel dat het op de rand zal zitten, maar dat is slechts mijn gevoel vandaar dat ik het jullie vraag, zoals ik net al tegen iemand anders zei, ik weet zo even het merk niet, maar zodra ik thuis ben (middag rond 5 uur) zal ik direct het mededelen.

groet,

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Als je weet dat het een budget merk is zou ik vooral met een kaart zoals de 980TI deze voeding vervangen. Budgetvoedingen hebben vaak ook een hogere ripple, iets wat je onderdelen sneller slijten. Met een kaart in de pricerange van een 980TI is draaien met een budgetvoeding niet echt de beste optie.

De reden dat die 750 watt opgegeven worden is door dit soort budgetvoedingen: deze worden soms 750 watt voedingen genoemd terwijl ze maar 400 watt kunnen leveren. Om zichzelf in te dekken geven hardwarefabrikanten vaak een te hoge wattage op zodat ze niet verantwoordelijk gehouden worden wanneer mensen dit soort prut gebruiken met hun GPU>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

^ Dat
Asus: https://www.techpowerup.c...0_Ti_STRIX_Gaming/28.html
Zie ook: Voeding advies en informatie topic - Deel 32

[ Voor 31% gewijzigd door Johan9711 op 13-01-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:38:
Als je weet dat het een budget merk is zou ik vooral met een kaart zoals de 980TI deze voeding vervangen. Budgetvoedingen hebben vaak ook een hogere ripple, iets wat je onderdelen sneller slijten. Met een kaart in de pricerange van een 980TI is draaien met een budgetvoeding niet echt de beste optie.

De reden dat die 750 watt opgegeven worden is door dit soort budgetvoedingen: deze worden soms 750 watt voedingen genoemd terwijl ze maar 400 watt kunnen leveren. Om zichzelf in te dekken geven hardwarefabrikanten vaak een te hoge wattage op zodat ze niet verantwoordelijk gehouden worden wanneer mensen dit soort prut gebruiken met hun GPU>
Beste Ardjee,

Dankje voor je reactie,

Ik heb inderdaad met een budget voeding te maken zoals je al voorafgaand had gelezen (included reden)

en ik moet je inderdaad nageven dat mijn voeding (soms) een hoog trillend geluidje begint te maken alsof er iets los zit...

echter heb ik hem open geschroefd en gecontroleerd en er waren geen (voelbaar/zichtbare) losse onderdelen..

maar ik denk dat dat al een sign is zoals je al zei, dat het begint te overlijden door het 'budget' imago wat er aan hangt..

groet,

alex

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wauw, dat is inderdaad wel een aardig verschil (276 watt) vergeleken met wat de website (aanraad) ongeacht of het om budget gaat of niet..

dank voor je insteek hierin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Johan9711 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:43:
Ik heb je link bekeken, ziet er heel aantrekkelijk uit voor die prijs!

ik zal je straks mededelen wat mijn huidige voeding is, en of je qua mening vindt dat er wel vervangen nodig is

groet,

alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:17
Als je zoveel geld uitgeeft aan je build, waarom zou je dan in hemelsnaam geen kwaliteitsvoeding erin hangen?

Vind ik persoonlijk altijd wel bijzonder om te zien, ik heb zelf verschillende budgetbakken gemaakt maar zelfs daar hang ik een degelijke voeding in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dagion schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:30:
Als je zoveel geld uitgeeft aan je build, waarom zou je dan in hemelsnaam geen kwaliteitsvoeding erin hangen?

Vind ik persoonlijk altijd wel bijzonder om te zien, ik heb zelf verschillende budgetbakken gemaakt maar zelfs daar hang ik een degelijke voeding in..
Beste Dagion,

Zoals ik in een eerdere quote al heb verteld; ik was vroeger er niet erg geinteresseerd in of het wel zo compatible mogelijk zou zijn en of het vermogen voldoende zou zijn.

Ik heb met de tijd geleerd en heb alleen andere dingen als hogere prioriteit gezien dan het vervangen van mijn voeding, zodoende dat mijn ogen nu eens open zijn ipv half open.

mvg,

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik (bijna) iedereen hier al heb beloofd: bij deze de voeding wie er nu momenteel in zit -
https://www.centralpoint....ODplqp4tKwqmGIaAshD8P8HAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die voeding heeft niet genoeg PCIe aansluitingen voor een 980 Ti. Daarbij is de kwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven. Deze voeding zal nog minder vermogen kunnen leveren dan een redelijke 450 watt.

Was je oude niet toevallig een pricewatch: be quiet! Straight Power 650W (E6) ? Vanwege het woord 'straight' dat je noemt in de beginpost.

Verder is dit trouwens het forum gedeelte voor V&A Feedback. Dus wat de maken heeft met het Vraag & aanbod gedeelte van Tweakers. Dit zal waarschijnlijk wel goed worden gezet door een moderator, maar handig om te weten voor de volgende keer :).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:31:
Die voeding heeft niet genoeg PCIe aansluitingen voor een 980 Ti. Daarbij is de kwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven. Deze voeding zal nog minder vermogen kunnen leveren dan een redelijke 450 watt.

Was je oude niet toevallig een pricewatch: be quiet! Straight Power 650W (E6) ? Vanwege het woord 'straight' dat je noemt in de beginpost.

Verder is dit trouwens het forum gedeelte voor V&A Feedback. Dus wat de maken heeft met het Vraag & aanbod gedeelte van Tweakers. Dit zal waarschijnlijk wel goed worden gezet door een moderator, maar handig om te weten voor de volgende keer :).
Beste JVRadeon,

Ja klopt dat zou hem inderdaad kunnen zijn, en betreft aansluitingen heeft hij inderdaad te kort heb ik al ontdekt, 2x6 pins while videokaart 2x8 vereist, nou heb ik dus wel 'adapters' maar als de stroom al niet goed genoeg door komt als meerderen van jullie zeggen is het inderdaad hoogste tijd om naar een nieuwe te gaan kijken...

Mijn excuses voor het verkeerd plaatsen van de post, het is mijn eerste en ik dacht misschien zit geluk mij is mee en doe ik het in 1x goed, maar alsnog blijkt geluk verre van mijn 2de naam.. bedankt voor de hint.

Groet,

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit hoort niet in V&A Feedback.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Het algemeen beleid #groeten. Niet meer doen dus.

Verder, dubbel-posten ook niet meer. Je kunt eenvoudig meerdere quotes in 1 reactie kwijt. Meerdere reacties van jou achter elkaar stellen we niet op prijs :).
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 00:11:
[...]
nou heb ik dus wel 'adapters'
Dat is vaak de snelste weg naar smeltende connectors. Niet aan beginnen.
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:38:
[...]

Van wat ik heb begrepen volgens de website wie ik met hart en bloed er op vertrouw (Coolblue),
Die waarde is totaal uit de lucht gegrepen. Johan9711 in "Power supply niet goed genoeg?" heeft de juist te pakken. Een goede 450W voeding levert dus al genoeg prik. Je huidige voeding is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 00:11:
[...]
Ja klopt dat zou hem inderdaad kunnen zijn, en betreft aansluitingen heeft hij inderdaad te kort heb ik al ontdekt, 2x6 pins while videokaart 2x8 vereist, nou heb ik dus wel 'adapters' maar als de stroom al niet goed genoeg door komt als meerderen van jullie zeggen is het inderdaad hoogste tijd om naar een nieuwe te gaan kijken...
Als het inderdaad de BeQuiet! is kun je die beter gebruiken i.p.v. die nieuwe HKC. Staat gewoon op de voeding welke het is. Die heeft A. de juist connectors en B. is van veel betere kwaliteit dan de HKC.

Wat is de rest van je systeem?

-Edit-
Wacht die HKC zat er in eerste instantie al in en het was dus niet de BeQuiet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ja dat is inderdaad de huidige voeding die er al in zat (die HKC)

Dus tot zo ver word de huidige voeding zwaar afgeraden als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:56:
[...]

Ja dat is inderdaad de huidige voeding die er al in zat (die HKC)

Dus tot zo ver word de huidige voeding zwaar afgeraden als ik het goed begrijp.
Ja die is niet al te best én heeft niet de juiste connectoren. Als je zulke dure componenten gebruikt wil je waarschijnlijk dat die ook op een goede manier van stroom worden voorzien.

De Cooler Master GM G550M die werd aangeraden is niet slecht maar bij zo'n high-end systeem past een high-end voeding misschien wel beter, als je nog wat budget hebt tenminste.
Dan kijk je bijvoorbeeld naar een pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold of een pricewatch: Corsair RM550x .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Dankje voor de moeite nemen hiervan, ik zal ze is aandachtig bekijken en kijken of het misschien toch een gaatje in me budget weet te krijgen op een of andere manier
Pagina: 1