Uhmmie schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:11:
[...]
Wij zitten in de regio Noord-Holland. Dus helaas zullen wij wel onder de regio Amsterdam vallen (ook al zitten we daar zelf niet). Afhankelijk van de ervaring is het loon nog wel bespreekbaar. Het aangeboden loon is gebaseerd op iemand met 4 a 5 jaar ervaring.
Ik zou rond de 64k gaan zitten met het aangeboden salaris voor die regio.
[...]
PHP heeft inderdaad niet altijd een even goede naam. We hebben onlangs nog een onderzoek gedaan of het wisselen van taal voor ons nut had. Python was een van de weinige opties die voor ons overbleef. Echter was uit eindelijk de conclusie dat we ons momenteel beter kunnen richten op PHP7 ipv een geheel andere taal.
Fair enough

[...]
Naar mijn idee is Node.js nog een vele kleinere markt dan PHP. Over Java en Python durf ik niet echt te oordelen, maar mijn gevoel is dat deze markten redelijk gelijk zijn aan elkaar. Daarnaast werken wij aan 1 product (meer dan 1 miljoen regels code). Dus even switchen naar een andere taal zit er zeker niet zomaar in.
1 Miljoen regels code? Da's meer dan de space shuttle had. Ongeveer 3 keer zoveel als de Quake 3 engine. Dat moet wel een bizar goed onderhouden stuk software zijn om interessant te zijn voor nieuwe developers

Of in andere bewoordingen: het klinkt als iets wat oud is.
Is het erg oud? Oude software onderhouden is niet bepaald iets waar veel developers op zitten te wachten. Dat is over het algemeen de shit opruimen van anderen die daar inmiddels niet meer werken...
[...]
Daar ben ik dus juist naar opzoek. Zijn er nog naast geld gerelateerde punten (want veel van jou punten komen uit eindelijk op geld uit). Nog andere dingen die men kan motiveren om te veranderen van baan? Of komt het uit eindelijk gewoon alleen uit op wie het meeste betaald?
Bedrijfscultuur is belangrijk. Ik zou voor geen 10k bij een bedrijf werken waar ik wekelijks 60 uren moet maken. Dan zou ik liever een stap terug doen qua salaris om bij een bedrijf te werken wat gewoon comfortabel en sociaal aanvoelt.
Beknibbel niet op "the tools of the trade", bijvoorbeeld. Genoeg bedrijven die een nieuwe werkgever een MacBook Pro 15" uit 2011 geven. Investeer dat kleine bedrag nou even in een systeem die hij zelf mag uitzoeken

[...]
Dit vind ik wel zeer interessante opmerking. Maar hoe breng je zoiets in een vacature? De hoogte van de ervaring ligt namelijk ook weer in verhouding tot de persoon die komt solliciteren. Kortom ik denk dat wij best wel wat verstand hebben van wat wij doen, maar er zullen ook genoeg mensen zijn die nog een stuk slimmer/verder zijn dan ons. Daarnaast zijn we juist opzoek naar extra personeel omdat we willen vernieuwen.
Heb je al huidige collega's die de nodige werkzaamheden uitvoeren op, zeg, beurzen, conferences, etc? Als je werkgever groot genoeg is om iemand verantwoordelijk te maken voor de externe reputatie van het bedrijf, dan zou ik dat zeker doen. Social media is een obvious first, maar organiseer bijeenkomsten, stel huidige collega's verantwoordelijk voor het geven van talks, etc.
Reputatie opbouwen kost tijd, en op die manier krijgt jouw bedrijf ook bekendheid bij de potential employees die naar die evenementen toe gaan.
[...]
Wat wij vaak doen is dat wij voor de sollicitatie, de kandidaat vragen om zelf een stukje code aan te leveren waarop ze zelf erg trots zijn. Vaak zien we dan al dat 9 van de 10 een complete implementatie van een framework opsturen. Als we dan nogmaals vragen om uit al die code 1 stukje uit te kiezen waar men echt achter staat, omdat het laat zien wat ze technisch kunnen, dan komen tot nu toe alle kandidaten niet verder dan alsnog een stukje MVC implementatie te tonen.
En ik zou je niks kunnen laten zien, al mijn werk in de afgelopen 10 jaren is volledig closed-source.
Op de sollicitatie gesprekken zelf gaan we dan vaak in op de code. Het gebruik van classes, design patterns, etc.. Vaak leggen we ook nog uit wat we precies bedoelen, om te voorkomen dat men het wel snapt, maar alleen niet de juiste termen kent.. Maar tot nu toe komt daar vaak niet veel meer uit dan dat de kanditaat totaal vast loopt.
Raar... dat soort kennis en ervaring hoort men al op te doen op 't HBO of de universiteit.
Anoniem: 710439 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:14:
[...]
Waarom denk je dat het zinvol is om dit toe te voegen als iedereen het maar moet negeren? Wil je nou echt zo ongelofelijk graag op je soapbox mbt PHP staan, dat je het toch echt maar niet kan laten eens even lekker te
ranten?
Ranten? Nee, daarom de disclaimer. Het lijkt mij nuttige informatie omdat de mening "PHP is suf" niet bepaald uniek is onder programmeurs.
En dat nog terwijl je zelf al een betere insteek geeft om je kritiek op php een nuttigere vorm te geven: is een andere taal geen optie?
Maar toch nog even lekker ranten op PHP. Maar we zullen het negeren hoor

Ik ken erg veel goede developers. Ik ken geen enkele developer die PHP zou willen programmeren, of zou willen leren. Dat is een mening die mogelijk relevant is, zeker gezien het feit dat deze mening absoluut niet uniek is.
Als jij een andere mening bent toegedaan dan mag je dat natuurlijk ook aangeven. Aangeven dat jij je beledigd voelt draagt weinig bij aan het topic.