Trekveer wil niet verder in loze leiding

Pagina: 1
Acties:
  • 134.402 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:23
mvds schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:49:
Als je pech hebt, dan is er een hobbybob aan het werk geweest en die heeft flexibele buis gebruikt voor de bochten.
Niet ongebruikelijk in nieuwbouw (prefab). In de muur/vloer met vaste buis en de bocht flexibel, en dan vaak niet vast gezet. Gewoon een kleinere diameter die aan beide zeiden in de vaste buis is geschoven.
FastFred schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:57:
De trekveer krijg ik er vanaf de muur exact 10 meter in en vanuit de meterkast ongeveer een meter en een beetje voor deze blijft steken en met geen mogelijkheid verder wil.
Het is al meer geroepen, een metalen trekveer. Een goede metalen trekveer heeft een M5 schroefdraad waarop verschillende hulpstukken gezet kunnen worden zoals een zoekveer

Afbeeldingslocatie: https://www.klusspullen.nl/ProductImages/catalog/251011_Wymefa_Speciaal_zoekveer_m5_8mm.jpg?w=520&h=520&watermark=large

Je hebt dan het voordeel van de metalen trekveer om goed druk/kracht te kunnen uitoefenen en het voordeel van een zeer flexibele kop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:56
Foto's!

Allereerst een foto van de kop van de trekveer met daarachter de gebruikte rol netwerkkabel.
trekveer

De aansluiting in de computerkamer/hobbyhok/mancave, de leiding die zo moeilijk deed dus.
computerkamer

Ook 2 netwerkkabels naar de tv-hoek getrokken in de woonkamer, de aansluiting ernaast is coax voor tv.
Ik kan er trouwens absoluut niet tegen dat het doosje voor de coax en die waar de netwerkkabels uit komen niet op gelijke hoogte zitten, of verwerkt zitten in zo'n dubbele doos zodat het 1 geheel lijkt...
woonkamer

De beide leidingen in de meterkast. De rechter leiding was het probleem geval. Links was een fluitje van een cent.
leidingen

Wil ik dus gaan testen, heb ik een oude router en switch gehaald, zit er geen stopcontact in de meterkast, wie verzint dat? 8)7 Vandaar dus verlengsnoertje als tijdelijke oplossing. Stopcontact in de meterkast laat ik volgende week doen door een vriend van me.
meterkast

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 14-01-2016 20:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.