Aanpassingen Desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724482

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel om te gamen. Games zoals Black ops 3 , cs:go , swtor.
Momenteel kan ik BO:3 alleen maar op low spelen en dat is niet echt aangenaam.

Wat mag de upgrade van het systeem kosten?
Upgrade van het systeem mag rond de 500€ kosten.

Wat er al in mijn systeem zit

Voeding : Power Supply Logon ATX 800w
Moederbord : ASUSTeK Computer INC. P6T SE
Processor : Intel Core i7 CPU 950 @ 3;07GHz
Schijfstations : Hitachi 1TB en Samsung SSD 850 EVO 250 GB
Videokaart : NVIDIA GeForce GTX 470
RAM: 8GB DDR3 UDIMM PC3-10700H
besturingssysteem : Windows 7

Mijn monitor is een Samsung Syncmaster 2333
Mijn case is ongeveer deze Spire BlackFin V 8-Bay ATX Mid Tower Case.
Dit is mijn voeding : http://www.tridis.be/en/p...th-12cm-fan-retail-tpw800

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, ken er ook niks van.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik en luidruchtige toestellen maken mij niet zoveel uit. Gaat gewoon boven op de bureau staan bij mijn thuis.

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat ik wat meer informatie kan krijgen over wat ik het beste zou vervangen.
Ik ken er absoluut niks van. Ik zou het dan ook allemaal zelf willen aanpassen dus als je tips hebt voor dingen te veranderen zijn die altijd welkom. Ik wil gewoon een betere game experience dan wat ik nu heb.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:06
Je hebt toch al een topic lopen waarin je advies kreeg? :

Upgraden componenten of nieuwe computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 17:53

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Baloes schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:29:
Je hebt toch al een topic lopen waarin je advies kreeg? :

Upgraden componenten of nieuwe computer
Ik denk dat de OP niet genoeg feedback kreeg ofzo? @OP, als je extra hulp wilt in een draad, plaats dan gewoon even een nieuwe reactie om hem hoger op de pagina te zetten. Dat is beter dan een heel nieuwe draad aan te maken.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724482

Topicstarter
Ja wou gewoon nog wat extra advies en dit leek me het juiste sub-forum. Dacht dat ik zo wat meer aandacht zou krijgen van meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 17:53

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Anoniem: 724482 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:51:
Ja wou gewoon nog wat extra advies en dit leek me het juiste sub-forum. Dacht dat ik zo wat meer aandacht zou krijgen van meer mensen.
Goed, vooruit dan.

Ten eerste, die PSU ziet er erg shady uit. Hoe kom je hieraan(gewoon nieuwsgierigheid)? Ik geloof niet echt in de continuïteit van deze PSU en betwijfel of ie echt 800W levert. Ik zou je sterk adviseren deze te upgraden naar de Cooler Master GM G450M: pricewatch: Cooler Master GM G450M mocht je voor de eerste videokaartoptie gaan en voor de Cooler Master GM G550M: pricewatch: Cooler Master GM G550M mocht je voor de tweede videokaartoptie gaan.

De processor zal geen bottleneck zijn, dus deze zou ik ook gewoon lekker laten zitten. Je zou eventueel een reepje 8 GB DDR3 RAM bij kunnen steken. DDR3 kost tegenwoordig geen drol meer, en maakt het weer wat meer futureproof, maar ook dit is zeker geen bottleneck.

De bottleneck is de GPU. Ervanuitgaande dat die HDD geen goedkoop prutding is, zou ik hier vooral mijn geld in stoppen. Je kunt verschillende richtingen opgaan.

-De goedkopere en energiezuinigere optie:

-De duurdere en energie-extensievere optie: pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming

De eerste optie is goed voor 1080p gamen, zul je nog wel 3/4 jaar plezier van hebben. pricewatch: Asus STRIX-GTX960-DC2OC-4GD5

De tweede optie is goed voor 1440p gamen, mocht je je monitor later upgraden. Deze zal langer meegaan dan de GTX960.

Volgens wat ik kan vinden ondersteunt je moederbord beide videokaarten, dus je moet zelf beslissen wat je wilt gaan doen.

Persoonlijk zou ik voor de GTX960 gaan en over 3/4 jaar je hele systeem gewoon helemaal upgraden. Je zit met beide opties onder de 500 euro, maar ik denk dat het je op de lange termijn minder geld gaat kosten als je voor GPU optie 1 gaat. Je moet het zelf beslissen, het hangt er ook van af of je de 1440p kant op wil.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Tsjongejonge, wordt de hele riedel weer herhaald. Dat is toch niet nodig!

In je vorige topic heb je prima advies gekregen.
Pagina: 1