Upgraden componenten of nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724482

Topicstarter
Ik zit met de vraag of ik zou sparen voor een nieuwe computer of gewoon nu mijn pc zou upgraden.
Ik speel nu momenteel black ops3 en swtor maar erg vlot lopen de games niet. Moet alles op low zetten voor 60 fps. Ik ga hieronder al men componenten opsommen. Kan zijn dat ik er enkele vergeet maar dan moet je het even zeggen en dan zoek ik het meteen op. Ben hier omdat ik geen kenner ben.

Mijn budget voor de vervangingen : rond de 500€

pc specs:

Voeding : Power Supply Logon ATX 800w
Moederbord : ASUSTeK Computer INC. P6T SE
Processor : Intel Core i7 CPU 950 @ 3;07GHz
Schijfstations : Hitachi 1TB en Samsung SSD 850 EVO 250 GB
Videokaart : NVIDIA GeForce GTX 470

RAM: Geheugenslot 1:2048 MB DDR3 UDIMM PC3-10700H
Geheugenslot 2:4096 MB DDR3 UDIMM PC3-10700
Geheugenslot 3:2048 MB DDR3 UDIMM PC3-10700H

DVD : TSSTCorp DVD-ROM SH-D163C
Netwerk adapter :Realtek RTL8191SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0
besturingssysteem : Windows 7

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 724482 op 09-01-2016 20:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je systeem is al weer wat ouder met het Socket 1366 & de Intel X58 chipset, maar in principe zou je processor nog best even meekunnen in mijn optiek. Hoeveel RAM werkgeheugen heb je erin zitten? 8 GB zou voor gamen perfect zijn :)

De matige prestaties komen echt van de Nvidia GTX 470; deze is inmiddels hopeloos verouderd en kan recente games gewoon niet meer goed draaien. Ik gok dat je op een full hd (1920 x 1080) resolutie gamed? Dit is namelijk wel belangrijk om even te weten ivm advies geven!

Verder meen ik dat je huidige voeding een Kentek 800w prut voeding is, ik lees er wat matige verhalen over en kan er ook geen echte reivews van vinden. Gezien de prijs van de voeding zal het eerder een 350-400w voeding zijn dan een echte 800w. Ik wil je toch aanraden om een nieuwe voeding aan te schaffen, ik zou het persoonlijk niet aandurven met je huidige..

Ik zou persoonlijk het volgende aanschaffen:

pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Met de 970 GTX kan je elke game weer op high-ultra settings spelen. Deze kaart is enorm zuinig en zéér stil met meer dan genoeg power. De gekozen voeding kan deze videokaart met gemak draaien en zal ook van beduidend betere kwaliteit zijn dan je huidige voeding. Je kan dan in de toekomst, wanneer nodig en je extra geld vrij hebt gespaard, eventueel je moederbord + processor + DDR4 ram geheugen aanschaffen. Maar dit lijkt me voor nu nog even niet heel interessant.

Wat je nog even moet uitzoeken:

- Welk RAM geheugen heb je momenteel?
- Op welke monitor game je?
- Welke behuizing (computer kast) heb je?

Pas als je deze zaken hebt doorgegeven kunnen we beter advies geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb 8 GB ram geheugen : Geheugenslot 1:2048 MB DDR3 UDIMM PC3-10700H

Mijn monitor is een Samsung Syncmaster 2333. Deze gaat ook al even mee.

Dit is mijn voeding : http://www.tridis.be/en/p...th-12cm-fan-retail-tpw800

Mijn case is ongeveer deze Spire BlackFin V 8-Bay ATX Mid Tower Case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:09
De 450 watt voeding is voldoende wanneer je de i7 niet gaat overklokken. Wanneer wel dan zou ik zelfs een 550 watt nemen omdat die processor dan behoorlijk wat stroom kan verbruiken.

Behuizing zou ik zeker ook vervangen. Een moderne kast van met stoffilters, goede airflow en de voeding beneden is beter.

Geheugen is 8.. Zou genoeg moeten zijn al is het wat apart geconfigureerd :) Zo niet dan kun je dat altijd nog uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:26
Black opps is dan ook wel een erg slecht geoptimaliseerde game, zet er maar een betere videokaart en meer geheugen om het soepel laten draaien, zelfs dan zul je merken dat het nog hapert zo nu en dan.
( dat merk ik wel met mijn systeem en ook mijn laptop)
Echter werkt het dan wel beter als nu.

Maar het is echt gemaakt voor de console, dat merk je gewoon, naar mijn mening dan.

De game vraagt om veel systeemgeheugen en ook veel geheugen van de videokaart.
Op low ziet de game er niet uit trouwens, voor de grap al eens geprobeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door freaky35 op 09-01-2016 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-07 19:11

Thomg

Aww yiss

Ik had begrepen dat black ops 3 een aardig geoptimaliseerde spel is na al die patches die ze gereleased hadden?

Als ik denk aan console niveau optimalisatie denk ik aan assasins creed, absoluut niet black ops 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Enig advies voor een case ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stin00 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:07:
Je systeem is al weer wat ouder met het Socket 1366 & de Intel X58 chipset, maar in principe zou je processor nog best even meekunnen in mijn optiek. Hoeveel RAM werkgeheugen heb je erin zitten? 8 GB zou voor gamen perfect zijn :)

De matige prestaties komen echt van de Nvidia GTX 470; deze is inmiddels hopeloos verouderd en kan recente games gewoon niet meer goed draaien. Ik gok dat je op een full hd (1920 x 1080) resolutie gamed? Dit is namelijk wel belangrijk om even te weten ivm advies geven!

Verder meen ik dat je huidige voeding een Kentek 800w prut voeding is, ik lees er wat matige verhalen over en kan er ook geen echte reivews van vinden. Gezien de prijs van de voeding zal het eerder een 350-400w voeding zijn dan een echte 800w. Ik wil je toch aanraden om een nieuwe voeding aan te schaffen, ik zou het persoonlijk niet aandurven met je huidige..

Ik zou persoonlijk het volgende aanschaffen:

pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Met de 970 GTX kan je elke game weer op high-ultra settings spelen. Deze kaart is enorm zuinig en zéér stil met meer dan genoeg power. De gekozen voeding kan deze videokaart met gemak draaien en zal ook van beduidend betere kwaliteit zijn dan je huidige voeding. Je kan dan in de toekomst, wanneer nodig en je extra geld vrij hebt gespaard, eventueel je moederbord + processor + DDR4 ram geheugen aanschaffen. Maar dit lijkt me voor nu nog even niet heel interessant.

Wat je nog even moet uitzoeken:

- Welk RAM geheugen heb je momenteel?
- Op welke monitor game je?
- Welke behuizing (computer kast) heb je?

Pas als je deze zaken hebt doorgegeven kunnen we beter advies geven :)
Ik heb 8 GB ram geheugen : Geheugenslot 1:2048 MB DDR3 UDIMM PC3-10700H

Mijn monitor is een Samsung Syncmaster 2333. Deze gaat ook al even mee.

Dit is mijn voeding : http://www.tridis.be/en/p...th-12cm-fan-retail-tpw800

Mijn case is ongeveer deze Spire BlackFin V 8-Bay ATX Mid Tower Case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Welke case zou ik dan het best nemen? Ik weet niet goed wat ik moet nemen, want ik weet niet of alles er dan zou in passen moest ik een kiezen.

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 724482 op 11-01-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een goede behuizing voor weinig is de pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
Voeding en videokaart zoals stin00 voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Het wattage van de voeding moet je echt even af laten hangen van het feit of je (ooit) denkt te gaan overklokken. Die i7 vreet (zeker met een overklok) aardig wat stroom.
Met overklok (waarmee je in jouw geval fors aan prestatie kan winnen om eventuele bottlenecks op te heffen/te verminderen) zou ik de 550 watt versie van de cooler master nemen.

Alj je gaat overclocken zou ik er een pricewatch: Scythe Mugen 4 opzetten. Koelt prima en erg stil.

[ Voor 20% gewijzigd door Baloes op 11-01-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat zijn voor en nadelen van overclocken ?
Is overclocken makkelijk voor iemand die er 0% van kent ?

Bedankt om allemaal wat te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu heb ik op een ander forum ook raad gevraagd maar ik heb het gevoel dat deze mensen er niet zo veel van weten. Ik zal hier even schrijven wat zei mij zeiden.

"in u geval zou ik sparen voor een nieuwe pc , uw cpu is ook gewoon te zwak geworden zelfs al ga je overclocken ga je niet veel winst hebben.
als je een gtx 970 of zo zou steken ga je wel meer boost krijgen maar u cpu zal toch niet mee kunnen met de GPU.
ja zou bv wel de gtx 970 nu kunnen kopen en dan gewoon sparen voor de de rest te veranderen de GPU heb je dan al.
of gewoon nu sparen en dan alles ineen keer kopen ."

"Als het budget wat krap is en je gaat voor een nieuwe PC zou ik dan ook doorsparen tot de Q2/Q3 2016, dan worden de nieuwe generaties grafische kaarten verwacht.

Zie je het niet zitten om nog even door te bijten met je oude specs dan zou ik ook eerst opteren voor een grafische kaart upgrade en daarna voor een nieuwe CPU / MOBO / RAM omdat CPU/MOBO/RAM upgrade an sich weinig extra prestatie gaat leveren (uw GPU zal dan de grote bottleneck worden).

In light of the above is een GPU upgrade wel spijtig geld aangezien deze tech waarschijnlijk vrij snel verouderd zou kunnen zijn, men spreekt voor de nieuwe grafische generatie over prestatiewinsten van > 30%. De 970 GTX is intussen ook al op leeftijd, het is een kaart van september 2014."

Dat zijn de twee reacties die ik gekregen heb op hetzelfde topic op een ander forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:26
ik kan me er wel in vinden eerlijk gezegd. De pc begint nu echt oud je worden,qua hardware.Hardware slijt ook nou eenmaal.

En een nieuw systeem gaat je een grote boost geven.Bij dit systeem moet je sowieso de voeding vervangen,andere cpu koeler,indien je orginele nog hebt,plus een ander videokaart.

Ik zou het geld steken bij een nieuw systeem.Zekers omdat de i7 950 erg veel stroom vreet bij overclocken,wat je toch zou moeten als die een ander gpu wil bijhouden.

Nadelen van overclocken zijn dus, warmte van de onderdelen,stroomverbuik en ook stabiliteit van de hardware.Vooral als je niet weet wat je doet.

http://www.bit-tech.net/h...ntel-core-i7-950-review/7

er komt zo'n 150 watt bij,qua stroomverbruik,als die zover overcklockt was als die i7 950 dan |:(
En vreet 60 watt meer idle(!)

Dus ook zoveel meer aan warmte in de kast,zorg dus voor goede koeling als je dit wilt gaan doen en dus een krachtige voeding

[ Voor 32% gewijzigd door freaky35 op 12-01-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Tsja, das het dilemma..
Maar als je de komende jaren niet gaat upgraden naar een 4K monitor ga je van een GTX970 gewoon lang plezier houden.

En onderschat je processor niet.
Lees anders even goed deze review waarin verschillende processoren getest worden met een titan.
Zowel overklokt als niet overklokt :

http://www.purepc.pl/proc...orow_intel_i_amd?page=0,1

Niet overklokt heeft je processor de singlecore prestaties van een i5 2400/i5 3350p en in spellen die goed gebruik maken van meerdere cores zit ie daarboven. Dat zou voor mij goed genoeg zijn om een gtx 970 aan te sturen voor the time being en vervolgens rustig sparen voor andere onderdelen. Heb je toch een hoop lol van.

Want natuurlijk ga je met een nieuwe processor winst bemerken alleen niet met een gtx 470..
Daarom raadden we je de gtx 970 aan. Verder zal het ook niet zo zijn dat pascal en de nieuwe kaarten van AMD met vergelijkbare of betere prestaties voor spotprijzen op de markt gaan komen..integendeel..
En een gtx 970 oud noemen is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Hij zit nu op een punt waar de prijzen en drivers aardig gerijpt zijn zullen we maar zeggen... Dat moet met de nieuwe generatie dan nog gebeuren en om daar dan weer op te gaan wachten.. zo blijf je een beetje aan de gang lijkt me..

Overklokken is niet iets wat je zo ff doet, dat klopt. Je zult je flink in moeten lezen en zoeken naar guides moeten zoeken (google/youtube) voor het overklokken voordat je uberhaupt aan zoiets begint. En daarna afwegen of je dat wel wil.

Maar ook zonder overklok ga je nog een hoop lol beleven aan een stevige videokaart.
Want welke CPU moet er bijgehouden worden dan? Men kijkt te veel naar benchmarks terwijl het gewoon gaat om de speelervaring en die gaat prima zijn.. Of een andere processor dan 8 fps meer doet dan de jouwe.. tsja...boeiuh zou ik zeggen..

Nieuwe voeding heb je zowiezo nodig, zet een leuke koeler op je CPU en koop een goeie videokaart. Daaar ga je de grootste boost van krijgen. En spaar dan rustig door tot je een andere processor en mobo kunt kopen. Neem je je nieuwe spul gewoon weer mee en ga je er weer op vooruit.

Maar let wel het blijven allemaal suggesties. Je moet iig wat onderzoek doen. Google op i7 950 of 930 en gtx 970. Kijk youtube filmpies en beslis dan rustig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Gewoon nu een nieuwe videokaart kopen. Die GTX 470 is hopeloos verouderd. Ja er komen nieuwe videokaarten aan, maar dat betekent niet dat een GTX 970 dan plots de games die jij wilt draaien niet meer aan kan. Op hardware kan je blijven wachten, er komt altijd iets nieuws en snellers.

Eerlijk gezegd vind ik die GTX 970 al een beetje te krachtig als het alleen maar voor SWTOR en Black Ops 3 is. Met een GTX 960, R9 380 or R9 380X (wel liefst 4GB varianten) maak je ook een enorme sprong voorwaarts.

Op zich is overklokken echt heel makkelijk, je kan gewoon een gidsje online stap voor stap volgen, voor een processor zoals die van jou gebruikte ik deze: http://www.techreaction.n...-bloomfield-and-gulftown/. Je hebt wel een degelijke voeding en degelijke koeling nodig en het op punt zetten kan je wel een avond kosten.Volg ook echt de methode van de gids, probeer niet zomaar in één keer een overklok in te stellen zonder geleidelijk te testen.

Zolang je geen CPU intensieve games speelt, kan die processor nog makkelijk mee, het maximum haalt die er misschien niet uit, maar vlot gamen gaat zeker en vast nog wel. Nieuwe processoren zijn wel een stukje sneller en/of zuiniger, maar er is eigenlijk op processorvlak weinig gebeurd de laatste 5 jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door MacPoedel op 13-01-2016 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Nou..BO3 is nog aardig pittig met alles op de max :)

http://pclab.pl/art66822-7.html

Maar op een r9 380x gaat het ook wel lopen :)

Is even afhankelijk van welke spellen TS wil gaan spelen denk ik :)

Hoe dan ook. Dat processortje kun je nog best lol mee hebben :)

Als je kijkt naar de iets tragere i7 920 met de gtx 970 :

YouTube: i7 920 gtx 970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moest ik nu een budget van 1000€ openzetten voor een totaal nieuw systeem ( als je wil mag je altijd een suggestie doen van desktop) zou ik dan mijn ssd en mijn RAM gewoon kunnen meepakken naar het nieuwe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Ligt eraan wat voor een platform je neemt. Het nieuwe platform skylake draait op ddr4. Je ddr3 zou je met de rest van je pc kunnen verkopen. Op zich niet zo duur. Voor 4 10tjes heb je 2 x 4gb. En ja de ssd kan mee.

Je kunt voor 1000 euro een heel leuk systeem in elkaar knallen. Het is wel handig als je wat meer info geeft. Zoals welke spellen je wil gaan spelen, op welke resolutie en denk je binnekort bv over te stappen naar 1440p resolutie. Moet ie stil zijn. Maakt energieverbruik wat uit enz.

In Desktop Aankoopadvies staan al heel wat systemen voor 1000 euro. Ook slim om daar even naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke bedankt voor de snelle reply. En ja still en energiezuinig maakt voor mij niet echt zoveel uit. Ben van plan om ook een nieuw scherm te kopen. Wel niets te duur maar dacht aan pricewatch: BenQ RL2455HM Rood, Zwart

Maarja daar ken ik nu natuurlijk ook weer geen fluit van ;d. Zal de link zeker eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 725209

Anoniem: 724482 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:21:
Oke bedankt voor de snelle reply. En ja still en energiezuinig maakt voor mij niet echt zoveel uit. Ben van plan om ook een nieuw scherm te kopen. Wel niets te duur maar dacht aan pricewatch: BenQ RL2455HM Rood, Zwart

Maarja daar ken ik nu natuurlijk ook weer geen fluit van ;d. Zal de link zeker eens bekijken.
Ik zou de powersupply persoonlijk vervangen voor een Seasonic 520w.
520W zou voldoende moeten zijn, mocht je alleen de videokaart willen vervangen. Misschien zelf wel voor een nieuwe mobo/ram/processor.

pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Dit zijn echt een van de betere powersupply's, mede door de zeer goede kwaliteit van de voeding, de prijs en ze zijn erg stil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom zou je een "voorhistorische" voeding aanraden?

Ja, de kwaliteit is leuk, echter is dat ding een herriebak[Stil? No way, vanaf redelijk load stijgt ie bijna op], niet echt zuinig en ronduit duur voor wat je krijgt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 725209

RobinHood schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:42:
Waarom zou je een "voorhistorische" voeding aanraden?

Ja, de kwaliteit is leuk, echter is dat ding een herriebak[Stil? No way, vanaf redelijk load stijgt ie bijna op], niet echt zuinig en ronduit duur voor wat je krijgt.
Valt echt heel erg mee is mijn ervaring, opstijgen is ver overdreven en voorhistorisch is deze voeding zeker niet. Maar het kan zijn dat je een andere ervaring ermee hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb er zelf eentje, en in-game is dat ding met luidste, met afstand, in mijn kast.

Voorhistorisch is wat overdreven, maar vergeleken met prijsgenoten is het wel vrij oude techniek, waardoor hij niet de meest zuinige is.

Door die dingen zou ik hem niet snel aanraden, als je niet een enorme levensduur nodig hebt, zijn er betere voedingen te koop, die stiller en zuiniger zullen zijn.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1