Net als vele anderen in dit subforum ben ik op zoek naar een nieuwe desktop. Ik heb wat onderdelen uitgezocht, maar omdat ik er al enige tijd uit ben, houd ik het graag tegen jullie aan. 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De desktop is primair bedoeld voor software ontwikkeling en intensieve simulaties (niet grafisch). Daarnaast surfen en tekstverwerking en het virtualiseren van omgevingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op circa 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is voorhanden, waaronder pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zwart. Ook is er al een oudere 500W Zalman voeding aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle processor en mobo, minimaal 16GB geheugen, SSD schijf, videokaart, koeling en kast. Voor media e.d. is een NAS beschikbaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er is een sterke voorkeur voor een stille en kleine desktop. Ik verwacht echter met een NUC niet een systeem op te kunnen tuigen dat over 5 jaar nog naar behoren werkt en kom daarmee vooralsnog uit op een u-ATX mobo.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Hieronder heb ik een eerste aanzet gedaan. Mijn vraag aan jullie is of dit werkt en of ik hiermee de beste prijs/kwaliteit verhouding te pakken heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De desktop is primair bedoeld voor software ontwikkeling en intensieve simulaties (niet grafisch). Daarnaast surfen en tekstverwerking en het virtualiseren van omgevingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op circa 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is voorhanden, waaronder pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zwart. Ook is er al een oudere 500W Zalman voeding aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle processor en mobo, minimaal 16GB geheugen, SSD schijf, videokaart, koeling en kast. Voor media e.d. is een NAS beschikbaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er is een sterke voorkeur voor een stille en kleine desktop. Ik verwacht echter met een NUC niet een systeem op te kunnen tuigen dat over 5 jaar nog naar behoren werkt en kom daarmee vooralsnog uit op een u-ATX mobo.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Hieronder heb ik een eerste aanzet gedaan. Mijn vraag aan jullie is of dit werkt en of ik hiermee de beste prijs/kwaliteit verhouding te pakken heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Tray | € 255,95 | € 255,95 |
| 1 | Asus Z170M-PLUS | € 123,95 | € 123,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 134,- | € 134,- |
| 1 | BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Scythe Kodati Rev.B | € 23,- | € 23,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,50 | € 163,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 873,30 | |