Hallo allemaal. Dit is mijn eerste post en ik ben wat computer-hardware betreft best een leek. Hopelijk kunnen jullie me uit de brand helpen.
Hier mijn lijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4k beeldmateriaal editen met hier en daar wat effects en color correcten en graden in Adobe Premiere CC. De footage is in H.265 geschoten en daar kan ik tegenwoordig gelukkig in Premiere CC mee editen. Ook wat (3D)animatie software als TVPaint, ToonBoom, Maya en evt. ZBrush moet goed lopen. Natuurlijk zal er af en toe op gegamed worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder scherm en rand aparatuur maximaal rond de 2500 euro incl. btw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis van Razer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
goede cpu voor videobewerking. Meerdere SSD's in een bepaalde configuratie voor bronbestanden en scratchdisks? Videokaart die GPUboost/acceleration bevat, maar dat gaat echt mijn pet te boven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik geloof dat Nvidia kaarten het best werken met Premiere ivm iets dat cuda cores heet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou ideaal zijn om later nog wat extra opslag in de kast te kunnen stoppen. Of dit slim is weet ik niet, maar het lijkt me handig omdat meerdere grote SSD's in 1 keer aan te schaffen erg duur is.
Ga je overklokken?
Als het voordelen bied ja. Ik geloof dat deze videokaart het wel toestaat.
Wat verwacht je van ons?
Hopelijk kan iemand mij vertellen wat de ideale setup is voor editen. Met name ook hoe ik mijn harde schijven moet inrichten. Nu werk ik op mijn laptopje, maar ik lees dat het slim is meerdere SSD's te hebben voor je OS en software, 1 voor je project bestanden en nog 1 voor je scratchdisk?
Het is geloof ik wel duidelijk dat mijn computer kennis beperkt is
Mijn dank is oneindig groot! Grts Ruben
Hier mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 419,- | € 419,- |
| 1 | Asus Z170-DELUXE | € 297,95 | € 297,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 980Ti Lightning 6GB | € 837,90 | € 837,90 |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ATX Grijs | € 166,95 | € 166,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK4/32 | € 211,50 | € 211,50 |
| 1 | Cooler Master V Series V850 | € 150,- | € 150,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 81,24 | € 81,24 |
| 2 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,50 | € 327,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.530,49 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4k beeldmateriaal editen met hier en daar wat effects en color correcten en graden in Adobe Premiere CC. De footage is in H.265 geschoten en daar kan ik tegenwoordig gelukkig in Premiere CC mee editen. Ook wat (3D)animatie software als TVPaint, ToonBoom, Maya en evt. ZBrush moet goed lopen. Natuurlijk zal er af en toe op gegamed worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder scherm en rand aparatuur maximaal rond de 2500 euro incl. btw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis van Razer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
goede cpu voor videobewerking. Meerdere SSD's in een bepaalde configuratie voor bronbestanden en scratchdisks? Videokaart die GPUboost/acceleration bevat, maar dat gaat echt mijn pet te boven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik geloof dat Nvidia kaarten het best werken met Premiere ivm iets dat cuda cores heet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou ideaal zijn om later nog wat extra opslag in de kast te kunnen stoppen. Of dit slim is weet ik niet, maar het lijkt me handig omdat meerdere grote SSD's in 1 keer aan te schaffen erg duur is.
Ga je overklokken?
Als het voordelen bied ja. Ik geloof dat deze videokaart het wel toestaat.
Wat verwacht je van ons?
Hopelijk kan iemand mij vertellen wat de ideale setup is voor editen. Met name ook hoe ik mijn harde schijven moet inrichten. Nu werk ik op mijn laptopje, maar ik lees dat het slim is meerdere SSD's te hebben voor je OS en software, 1 voor je project bestanden en nog 1 voor je scratchdisk?
Het is geloof ik wel duidelijk dat mijn computer kennis beperkt is
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 15:34 ]