Veilige internationale verkoopsites?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een (elektronica) product van aardig wat waarde (+/- 800 euro) dat ik graag wil verkopen, maar waar de vraag in NL - op marktplaats - misschien niet al te groot voor is. Daarom zou ik het graag ook voor personen in andere (EU) landen te koop aanbieden.
Ebay is natuurlijk de eerste optie die in me opkwam, maar daarbij heb ik 2 hekelpunten:
- je moet bijna 10% van de verkoopprijs afdragen
- gezien ik tot op heden enkel gekocht heb op ebay en nooit verkocht, kan ik enkel voor betaling via PayPal kiezen. Iets waar ik het afgelopen jaar nogal huiverig over ben geworden doordat het behoorlijk eenvoudig blijkt te zijn voor kopers om onterecht hun geld terug te krijgen/eisen.

Zijn er andere goede, betrouwbare verkoopsites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Voordat je compleet afschoten wordt, did you use our best friend Google?
Zodat mensen die ervaringen hebben met eventuele websites die kunnen delen?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik mis inderdaad de eigen inzet. De vaagheid over het product helpt ook niet. Om dit topic levensvatbaar te maken zal aan beide aspecten moeten worden gewerkt door de topicstarter.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Marktplaats wordt ook wel bekeken door buitenlanders. Ik heb een tijd terug een redelijk bijzondere flipperkast verkocht aan een Zwitser. Liep allemaal perfect. Heb toen ook hier een topic geopend met wat vragen t.a.v. betalingen en de risico's. Zal deze er even bij zoeken zo....

Marktplaats verkoop aan iemand in het buitenland

Ik heb toen trouwens reacties uit Duitsland, België en Zwitserland gehad (en NL uiteraard).

[ Voor 12% gewijzigd door albino71 op 11-01-2016 10:47 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ontkomt dan bijna niet aan ebay. De fees zul je in de prijs moeten verwerken. Je kan ook een fixed prijs kiezen met optie tot bieden. En als dan iemand biedt zeggen dat je akkoord bent met alleen bank transfer. Maar zou jij iets kopen in het buitenland voor 800 euro zonder protectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:25
De enige spullen met hoge waarde maar een beperkte doelgroep die ik ooit aan personen in het buitenland heb verkocht (of gekocht eigenlijk ook) heb ik verkocht via een liefhebbers forum.Natuurlijk kan dat ook gewoon fout gaan, maar als ik weet dat iemand al jarenlang meerdere keren per week zo'n forum bezoekt dan denk ik altijd dat zo iemand ook wel waarde aan dat gedeelte van zijn leven hecht en dat niet zo snel op zou geven om een paar honderd euro rijker te worden.

Als hetgeen je wil verkopen voor veel personen interessant is, zou ik het gewoon in NL verkopen, ook al krijg je er dan wellicht wat minder geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft het Huawei horloge dat ik nu hier ook in de V&A heb staan.
Ik heb via marktplaats een reactie ontvangen van een persoon uit Engeland, kort actief maar reageert na een week nog snel op m'n late reply. Ook geen melding van marktplaats ontvangen over verdachte persoon, wat ik wel van 2 andere (nl-se) bieders ontvangen heb. Als deze persoon het geld gewoon overboekt naar mijn rekening, en ik het daarna verstuur, welke mogelijke (oplichtings)risico's loop ik dan/bestaan er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel dat hij het hele bedrag in een keer betaald, en dat de naam van de rekeninghouder gelijk Is met die van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:55:
Als deze persoon het geld gewoon overboekt naar mijn rekening, en ik het daarna verstuur, welke mogelijke (oplichtings)risico's loop ik dan/bestaan er?
Hij kan de rekening via phishing verkregen hebben, het kan een driehoeksscam zijn, etc. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:57:
[...]

Hij kan de rekening via phishing verkregen hebben, het kan een driehoeksscam zijn, etc. ...
Driehoek lijkt me niet echt waarschijnlijk aangezien dit horloge nog niet / zeer beperkt te koop is momenteel, zeker 'tweedehands'. Een driehoek met een ander product is natuurlijk mogelijk, maar dan moeten er belletjes gaan rinkelen bij de beschrijving voor de overschrijving die ik er sowieso bij wil hebben.

Heb nu gevraagd om een copy id kaart (met melding dat social security nr. e.d. afgeblokt mag worden) zodat ik na de betaling kan checken of de naam klopt met de bank gegevens. Antwoord afwachten :9

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 23:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zou jij een kopie paspoort opsturen als je bij een particulier een 2dehands horloge wil kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:09:
Zou jij een kopie paspoort opsturen als je bij een particulier een 2dehands horloge wil kopen?
Een foto ervan met enkel m'n naam erop zichtbaar, wss wel ja.
Pagina: 1