Mooi, topic weer open
Ik zal even het verdere verloop hier vermelden...
Ik heb dus telefonisch contact gehad met de koper. Altijd prettig m.i..
Natuurlijk kan iemand een fake verhaal doen en daar heel goed in zijn, maar toch, het geeft een indruk en wel twee kanten op.
Blijkt dus een verzamelaar te zijn. Heeft ooit een KISS flipperkast van Bally (daar gaat het om) gehad en is toen 15 jaar in Brazilie gaan wonen, heeft dat ding daar verkocht (kon er goed geld voor krijgen) met de gedachte: "Ik koop er wel weer een terug." en dat is nu dus gelukt.
De kast komt bij 25 andere kasten te staan (naast een Bally Rolling Stone) en wordt goed verzorgd.
Anyway, ik heb gevraagd om een normale bankoverschrijving (SEPA overboeking) en dat was akkoord.
Ik heb hiervan een screenshot ontvangen en het geld is inmiddels ook netjes bijgeschreven. Het betreft inderdaad een SEPA overboeking (staat er bij) en
voor zover ik kan nagaan kan dat niet meer teruggedraaid worden o.i.d..
Voor alle volledigheid even contact gehad met mijn bank en dit betreft een SEPA
overboeking. Daar kan niets meer mee gedaan worden. Als er
Incasso bij staat, is storneren wel mogelijk.
Verder heeft hij een vervoerder geregeld die de flipperkast morgen komt ophalen.
Ik verpak 'm wel en zet 'm op een pallet en dan is hij na het oppakken voor risico koper.
Dan wat reacties op opmerkingen hierboven:
Bedankt voor al het meedenken.
Cash aan de vervoerder meegeven is technisch geen probleem, maar ik kan mij voorstellen dat je die liever niet met zoveel geld op pad wil sturen. Je hoort maar al te vaak dat ze worden overvallen op een parkeerplaats van een tankstation. Dat wil je niet.
Kortom, doe rustig zaken met het buitenland. Als het binnen de SEPA landen een SEPA overboeking betreft, is er niets aan de hand en kunnen ze niet meer aan de centen komen.
Andere scenario's ken ik helaas niet, maar laten we lekker scherp blijven met zijn allen hier. Dat helpt!
Bedankt allen (ook gambieter voor het heropen!)