Beste Tweakers,
Afgelopen weekend heb ik een nieuw systeem in elkaar gezet.
Alles verliep zonder problemen, totdat ik windows wou installeren vanaf een USB-drive.
Ik kreeg namelijk de volgende melding:
Uiteindelijk heb ik een dvd gebrand waarmee het wel lukte. Vervolgens liep ik tegen het probleem dat binnen Windows de USB-drives niet werden herkend. Opmerkelijk is dat de BIOS ze wel zag, en dat de randapparatuur via USB ook 'gewoon' werkte.
Ik heb vervolgens de 2e HDD in mijn andere PC geslingerd, hier de drivers ect opgezet en de HDD weer terug geplaatst. Na het uitvoeren van de USB-driver werkte de USB-poorten ook voor de USB-drives. Maar booten vanaf een USB wil nog niet lukken...
In principe werkt de PC wél, maar het lijkt me niet normaal. Vandaar dat ik jullie om advies wil vragen.
Alvast bedankt.
Het gaat om het volgende systeem:
Afgelopen weekend heb ik een nieuw systeem in elkaar gezet.
Alles verliep zonder problemen, totdat ik windows wou installeren vanaf een USB-drive.
Ik kreeg namelijk de volgende melding:
Veelal werd op internet de oplossing gegeven om andere USB-poorten te proberen, maar ook dit werkte niet.Een vereist stuurprogramma voor een CD/DVD station ontbreekt. Als u een diskette, cd, dvd of usb-flashstation
met het stuurprogramma hebt, dient u dit nu te plaatsen.
Opmerking: Als het windows installatiemedium zich in het CD/DVD-station bevindt,
kunt u dit voor deze stap zonder problemen verwijderen.
Uiteindelijk heb ik een dvd gebrand waarmee het wel lukte. Vervolgens liep ik tegen het probleem dat binnen Windows de USB-drives niet werden herkend. Opmerkelijk is dat de BIOS ze wel zag, en dat de randapparatuur via USB ook 'gewoon' werkte.
Ik heb vervolgens de 2e HDD in mijn andere PC geslingerd, hier de drivers ect opgezet en de HDD weer terug geplaatst. Na het uitvoeren van de USB-driver werkte de USB-poorten ook voor de USB-drives. Maar booten vanaf een USB wil nog niet lukken...
In principe werkt de PC wél, maar het lijkt me niet normaal. Vandaar dat ik jullie om advies wil vragen.
Alvast bedankt.
Het gaat om het volgende systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 212,95 | € 212,95 |
1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 87,95 | € 87,95 |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Corsair Carbide 100R Standaard | € 51,95 | € 51,95 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 28,- | € 28,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R | € 92,50 | € 92,50 |
1 | Corsair CX430M | € 52,01 | € 52,01 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,50 | € 163,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 758,81 |