Beste Tweakers,
Voor een kennis ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe desktop en zou jullie hulp hier goed bij kunnen gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden door een hobbist van natuurfotografie. Naast het standaard office en browsergebruik zal er zowel fotobewerking als een lichte vorm van videobewerking op plaats vinden. Denk hierbij aan Photoshop en Paintshop Pro voor de bewerking van de natuurfotos en Pinnacle voor lichte bewerking van (vakantie)videos.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is vastgesteld van €600 tot zo'n €800,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur zoals een muis, toetsenbord en monitor zijn aanwezig. Daarnaast is vooralsnog voldoende opslag beschikbaar in de vorm van 1TB interne HDD, xTB aan externe HDDs en een NAS. Als laatste zal de optische drive uit de oude pc gebruikt gaan worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe heb ik gewoon een compleet systeem nodig met uitzondering van de hier bovengenoemde componenten en randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De volgende lijst heb ik zelf al samen kunnen stellen:
De volgende uitbereidingsmogelijkheden leg ik voor aan de eigenaar van de pc:
1. Dubbelgrote SSD, dus 500GB t.o.v. 250GB.
2. 2 of 3 TB interne HDD
3. Losse grafische kaart
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe zijn er weinig eisen. Een stille pc met voldoende uitbereidingsmogelijkheden is wel wenselijk
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie feedbacken ontvangen op het systeem dat ik heb samengesteld. Daarnaast heb ik nog een aantal vragen:
1. ik ben zelf in het bezit van zowel een 830- als een 840-series SSD van Samsung. Is de 850-serie nog steeds de beste optie?
2. Voegt een losse grafische kaart wat toe aan deze setup met de benoemde werkzaamheden?
3. Ik weet vrijwel zeker dat een i5 de beste keuze is in dit geval, maar toch twijfel ik tussen de verschillende versies. Kan ik beter extra uitgeven voor een 6600 of juist beter besparen om voor een 6400 te gaan?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Voor een kennis ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe desktop en zou jullie hulp hier goed bij kunnen gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden door een hobbist van natuurfotografie. Naast het standaard office en browsergebruik zal er zowel fotobewerking als een lichte vorm van videobewerking op plaats vinden. Denk hierbij aan Photoshop en Paintshop Pro voor de bewerking van de natuurfotos en Pinnacle voor lichte bewerking van (vakantie)videos.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is vastgesteld van €600 tot zo'n €800,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur zoals een muis, toetsenbord en monitor zijn aanwezig. Daarnaast is vooralsnog voldoende opslag beschikbaar in de vorm van 1TB interne HDD, xTB aan externe HDDs en een NAS. Als laatste zal de optische drive uit de oude pc gebruikt gaan worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe heb ik gewoon een compleet systeem nodig met uitzondering van de hier bovengenoemde componenten en randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De volgende lijst heb ik zelf al samen kunnen stellen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 213,90 | € 213,90 |
1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 89,80 | € 89,80 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 90,05 | € 90,05 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,90 | € 27,90 |
1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 69,- | € 69,- |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 77,18 | € 77,18 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 667,73 |
De volgende uitbereidingsmogelijkheden leg ik voor aan de eigenaar van de pc:
1. Dubbelgrote SSD, dus 500GB t.o.v. 250GB.
2. 2 of 3 TB interne HDD
3. Losse grafische kaart
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe zijn er weinig eisen. Een stille pc met voldoende uitbereidingsmogelijkheden is wel wenselijk
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie feedbacken ontvangen op het systeem dat ik heb samengesteld. Daarnaast heb ik nog een aantal vragen:
1. ik ben zelf in het bezit van zowel een 830- als een 840-series SSD van Samsung. Is de 850-serie nog steeds de beste optie?
2. Voegt een losse grafische kaart wat toe aan deze setup met de benoemde werkzaamheden?
3. Ik weet vrijwel zeker dat een i5 de beste keuze is in dit geval, maar toch twijfel ik tussen de verschillende versies. Kan ik beter extra uitgeven voor een 6600 of juist beter besparen om voor een 6400 te gaan?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 3% gewijzigd door ChillPascal op 01-01-2016 20:21 ]