Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en er is veel keuze en opties enz enz. er zijn er echter 2 waar ik moeite mee heb om definitieve keuzes te maken (en of te weinig ervaring/kennis van heb)

3D
ok hierin heb je 2 opties het actieve en passieve 3D het passieve spreekt me het meest aan (lichter geen batterijen nodig en de brillen zijn goedkoper) maar in de winkel vertelde ze me dat actieve 3D mooier is kan daar niet echt over oordelen is dit zo?

SMART TV
hierin heb je diverse soorten en het lijkt erop dat er 3 grote spelers zijn: Tizen, Android en LG webOS
Android ken ik van mijn telefoon maar de rest absoluut niet dus dat maakt het lastig een keuze te maken, als ik zoek naar verschillen of vergelijkingen vind ik niet zoveel

hopelijk kan iemand hier me meer vertellen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
De vragen die je beter kunt stellen, aan jezelf, zijn:

Ga je het gebruiken? En zo ja, wat ga je ermee doen?

En misschien nog wel belangrijker: waar hecht je meer waarde aan? Aan functionaliteiten zoals 3D en Smart TV of aan de beeldkwaliteit?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik verwacht niet dat ik elke dag TIG dingen in 3D ga kijken maar acht het niet onmogelijk om regelmatig een film in 3D te kijken. beeldkwaliteit is uiteraard heel belangrijk maar daar kom ik zelf wel uit en het 3D en SMART gebeuren niet zo dus vandaar mijn specifieke vraag over deze 2 onderwerpen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Maar als ik je goed begrijp zou je dus een heel ander merk overwegen als de 3D- of Smart TV-functionaliteit beter ervan zou zijn?

Ik zou aanraden om gewoon voor de beste kwaliteit tv te gaan, 3D is een gimmick tot en met (hoeveel mensen ken jij die meer dan 3x een 3D-film hebben gekeken op hun eigen tv?) en Smart TV-functionaliteit kan je ook met externe apparatuur toevoegen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:10:
Maar als ik je goed begrijp zou je dus een heel ander merk overwegen als de 3D- of Smart TV-functionaliteit beter ervan zou zijn?
ik hou niet zo van aannames... zoals ik al zei ik kan de rest zelf prima bepalen, deze 2 niet dus kunnen we ons daartoe beperken?
Ik zou aanraden om gewoon voor de beste kwaliteit tv te gaan, 3D is een gimmick tot en met (hoeveel mensen ken jij die meer dan 3x een 3D-film hebben gekeken op hun eigen tv?) en Smart TV-functionaliteit kan je ook met externe apparatuur toevoegen.
ik heb een media player en wat oudere TV als ik beiden in 1 kan krijgen dan zie ik dat als een plus zeker aangezien elk model het wel kan. kunnen we het nu over de 2 genoemde features hebben?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De 3D-hype is wel zo'n beetje overgewaaid; de fabrikanten promoten deze functionaliteit niet meer omdat de doorsnee gebruiker er geen behoefte aan heeft. Actief/passief heeft beiden zijn voor- en nadelen. Wat voor jou belangrijk is kun je alleen zelf bepalen.

Wat betreft smart tv raad ik je aan om Beste TV platform (Tizen, Webos 2.0, Android TV, Firefox OS) eens door te nemen. Persoonlijk ben ik van mening dat je niet te veel waarde moet hechten aan het platform dat draait op een tv. De functionaliteit en gebruiksgemak zijn niet altijd wat je er van verwacht en de levensvatbaarheid is relatief beperkt omdat fabrikanten doorgaans snel stoppen met het uitbrengen van updates. Dergelijke functionaliteit kun je veel beter regelen met randapparatuur zoals een Chromecast, mediaspeler, htpc, etc.

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Passieve 3D wordt voornamelijk door LG geboden ( en merken die LG panelen gebruiken)
actieve 3D zit dan bij andere merken zoals Samsung.

Als de winkel je dus liever een samsung verkoopt dan zullen ze actieve 3D beter vinden. Passief 3D wordt zo ver ik weet door de meeste mensen als prettiger ervaren. rustiger beeld.

Idem voor WebOs. Dit is van LG, dus als de winkel je liever een ander merk verkoopt...... Veel mensen vinden dit het beste smart systeem. Tizen heeft het zelfs qua vormgeving een beetje geïmiteerd. Vind je echter updates erg belangrijk, dan kun je beter een extern kastje aansluiten. Heb je een hekel aan externe kastjes (zoals ik) dan maakt het platform ook niet echt heel veel uit. de meeste content zit in apps, en die worden weer door externe partijen ontwikkeld. Bedieningsgemak is dan weer belangrijk, en dat is bij WebOs in ieder geval in orde.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

passief is vaak rustiger. Maar halveert eigenlijk je resolutie.
Actief is wat dat betreft wat mooier. Maar sommige actieve schermen van sony hebben een bug waardoor die ook de resolutie halveren.
Een 4k Passief scherm is dan eigenlijk heel mooi. Want heb je full HD 3d beelden. En een wat rustiger beeld.

Smart platformen is lastig. Het is al veel gebeurt dat updates langzaam gaan of platformen gewoon links gelaten worden. Zie LG met webos1 die niet naar 2.0 geupdate werden (2.0 gaat nu wel naar 3.0).
Maar zowel Samsung en Sony hebben ook platformen waar bv de Netflix app niet meer bijgewerkt werden.

Als ik kijk naar levensduur lijkt me Android iets wat een langere levenstijd heeft vanwege dat Android ansich groot is. En Google daar wel in blijft ontwikkelen. Maar dat wil nog niet zeggen dat Sony straks iedereen naar Android TV 6.0 brengt. Of alleen de 2016 modellen voorziet.
Zou me daar echt niet druk om maken. En dit soort zaken lekker regelen met een externe speler waar je zelf de controle over hebt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:14:
kunnen we het nu over de 2 genoemde features hebben?
Ik snap je vraag, maar ook ik sluit me aan bij de andere reacties. 3D ga je echt niet vaak gebruiken, de beeldkwaliteit is vele malen belangrijker!!

Ook de smart tv functies, deze zullen niet lang ondersteund blijven, waarschijnlijk een fractie van de levensduur van de tv.

Mijn advies: koop de tv met de beste beeldkwaliteit binnen je budget, kijk hoe het smart gedeelte werkt en indien nodig koop je een Chromecast, Apple TV of een htpc.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Vind het grappig dat veel mensen zeggen dat je 3d niet vaak gaat gebruiken. Uiteraard is het zo dat je meer films in 2d zal kijken dan 3d.
Wij hebben ook niet zo veel films in 3d gezien. Grootste probleem is het op je snufferd zitten met een 3d bril.

Wij hebben vanwege de volle resolutie wel gekozen voor actieve 3d. Daarnaast heb ik als test een goede bril gekocht welke ook omgezet kan worden naar dual play. Ofwel side by side of top bottom multiplayer spellen tegelijk op volle grote kunnen spelen. Dat werkt iig.
Nadeel van actief is dat je last kan hebben van hangende shutters op je glas. Dit gebeurd bij ons iig niet zo heel veel.

Het os is bij ons tizen ofwel, we hebben een samsung tv. Ik moet zeggen dat het goed werkt en best snel reageert. Android hoor ik gezeur over. Maar verder niet mee bezig gehouden als tv os.

Wat hierboven is aangegeven over UHD en 3d, dat wist ik niet. Anders had ik wellicht voor passief gekozen.
3d zit er tegenwoordig bij high end tv's toch wel standaard op. Of je het dan wel of niet gebruikt, maakt dan niet echt uit.
Je kunt wellicht de tv's bij een goede zaak proberen?
Pagina: 1