Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-02-2021
Beste Tweakers,

Een weekje terug had ik een nieuwe pc inelkaar gezet. Alles werkte perfect na het opstarten waaronder het internet, maar sinds eergisteren kan ik niet via het draadloos en bekabeld netwerk verbinden. Af en toe kan het wel weer, maar dan valt het na enkele minuten weer weg. Ik heb een TP-Link WN881ND netwerk kaart, maar in device manager staat dat ik een Qualcomm Atheros AR9287 netwerk kaart heb. Ik heb veel nieuwere en oudere drivers geprobeerd te installeren, maar zonder succes. Besturing systeem is Windows 10 Pro 64bit.

Ik hoop dat heb probleem snel opgelost word, alvast bedankt!

Zone

Beste antwoord (via Zone op 06-02-2016 10:40)

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:30
Heb je toevallig via Windows Update driver updates ontvangen?
Ik heb een keer problemen gehad toen de originele driver werd vervangen door een een generice driver van Microsoft. Die update heb ik toen verwijderd en de originele (oudere) driver weer gebruikt.

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:57

RammY

Dát!

Staat je kaart geinstalleerd in je device manager of heb je er een uitroepteken/vraagteken bij staan?
Als hij gewoon netjes word weergegeven zonder fratsen ligt het niet aan je drivers oid maar zou ik het eerder zoeken in je modem/router.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Er staat geen uitroepteken of vraagteken. Mijn oude pc stond 2 jaar hier zonder netwerk problemen.Nadat ik mijn nieuwe pc inelkaar had gezet werkte het internet 5 dagen perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
En werkt alleen die pc niet of werkt er helemaal niks op je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Alleen mijn pc niet. Telefoon en laptop werken perfect op de zelfde plaats waar de pc staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
De TP Link gebruikt een Atheros chipset, dus dat is niet zo gek dat je systeem dit zo ziet.

Dus als ik het goed hebt, dan gebruik jij niet alleen de WiFi externe netwerkkaart maar ook de netwerkpoort op je moederboard ?

Trek die TP-Link kaart eens uit je kast en start je computer eens op met een UTP kabel in je netwerkpoort van je moederbord ? Kijken of dit wel werkt. Geef ook even de uitkomst van je ipconfig/all op cmd line hier eens weer ?

[ Voor 11% gewijzigd door Breezers op 10-01-2016 14:31 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Heb de TP-Link kaart uit mijn moederbord getrokken, maar alsnog Limited connection met Ethernet dat tevens verbonen is aan een accespoint en niet direct aan mijn Router/Modem.

Hier is een foto van de ipconfig/all
Sorry voor de wat lagere kwaliteit van de foto. Ik doe dit allemaal via mijn telefoon momenteel.
Afbeeldingslocatie: http://uploadpie.com/K5mBn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Zone schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:24:
Heb de TP-Link kaart uit mijn moederbord getrokken, maar alsnog Limited connection met Ethernet dat tevens verbonen is aan een accespoint en niet direct aan mijn Router/Modem.

Hier is een foto van de ipconfig/all
Sorry voor de wat lagere kwaliteit van de foto. Ik doe dit allemaal via mijn telefoon momenteel.
[afbeelding]
Heb je zeker weten een UTP kabel aangesloten ? Anders moet je even kijken of je netwerk adapter wel aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Zeker weten aangesloten en netwerk adapter staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Zone schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:29:
Zeker weten aangesloten en netwerk adapter staat aan.
Iets zegt mij dan dat onder apparaatbeheer een uitroepteken moet staan bij ethernet adapter van je moederbord aangezien als je geen signaal zou hebben op je UTP dan zou je volgens mij ten minst een APIPA adres moeten krijgen ? Als je de kabel in je laptop steekt en daar WiFi uitzet, heb je dan verbinding ?

[ Voor 9% gewijzigd door Breezers op 10-01-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Bij device manager of apparaat beheer staat geen uitroepteken, maar bij Control Panel -> Netwerk en Internet -> Netwerk connecties komt af en toe bij de adapter een rood kleurig kruisteken te staan wanneer ik geen internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
En als ik de netwerk kabel of via het draadloos netwerk van mijn acces point verbind krijg ik het zelfde probleem. De windows troubleshooter geeft als error: De DNS server reageert niet. Als ik de accespoint uitzet krijg ik wel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Zone schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:44:
En als ik de netwerk kabel of via het draadloos netwerk van mijn acces point verbind krijg ik het zelfde probleem. De windows troubleshooter geeft als error: De DNS server reageert niet. Als ik de accespoint uitzet krijg ik wel verbinding.
Dus moet je waarschijnlijk het probleem zoeken in een slecht geconfigureerde of gebrekkige AP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Ik ging dus even een kijkje nemen in de modem configuratie en bij mijn desktop stond dat het een game console was. Terug gezet naar generic device en klaar! Ik kan weer verbinden met het draadloos netwerk, maar wat ik wel graag zou willen weten is hoe ik mijn accespoint kan herstellen zodat ik ook bedraad kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Zone schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:53:
Ik ging dus even een kijkje nemen in de modem configuratie en bij mijn desktop stond dat het een game console was. Terug gezet naar generic device en klaar! Ik kan weer verbinden met het draadloos netwerk, maar wat ik wel graag zou willen weten is hoe ik mijn accespoint kan herstellen zodat ik ook draadloos kan verbinden.
??? Hier kan ik geen touw aan vastknopen..... :?

modem configuratie ?? van wat ??, welke desktop ??? op je computer/in je AP. op je modem ? wat ?
Game console ??? wat/waar ? welke accespoint ??? Generic device ?? we hebben geen glazen bol die vertelt wat je precies allemaal wel/niet doet op welke willekeurige apparaat in welke willekeurig menu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Oke, Ik ging inloggen op de modem via mijn laptop. Dus via 192.168 etc... Vervolgens kwam er een lijst met verbonden apparaten en zag ik mijn desktop staan. Als je eenmaal op een apparaat klikt kan je kiezen wat voor apparaat het is dus bijv: Console, Desktop, Laptop etc.. Dus mijn pc stond als Console. Terug gezet naar Desktop deed het internet het weer. Maar zeer traag, mijn download speed is 1,5mbps inplaats van rond de 40 mbp/s. En af en toe valt het weg. En over de accespoint: Ik heb geen 10m lange kabel in mijn huis geplaats van de modem naar mijn pc. Dus gebruik ik een accespoint daarvoor. En blijkbaar is dat ook een stoor zender want, als ik mijn accespoint aan zet krijgen alle apparaten rond om de accespoint limited wifi en als ik via een UTP kabel van mijn accespoint naar bijv laptop doe krijg ik ook Limited wifi, maar dat is geen probleem. Het gaat mij meer om dat ik fatsoenlijk draadloos netwerk op mijn pc kan krijgen met een dragelijk download snelheid. Sorry voor de onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zone schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:20:
En blijkbaar is dat ook een stoor zender want, als ik mijn accespoint aan zet krijgen alle apparaten rond om de accespoint limited wifi en als ik via een UTP kabel van mijn accespoint naar bijv laptop doe krijg ik ook Limited wifi,
Hoewel je netwerk configuratie me nog niet helemaal duidelijk is, (zoals breezeers zeg "????")

klinkt het alsof je access point niet als accespoint staat ingesteld, maar als (halve) modem. Dus je accespint heeft een dhcp server draaien, die vervolgens adressen uitgeeft die niet kunnen verbinden met internet.

log eens in op je accespoint en kijk deze na!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Zal ik doen, maar ik zou het liefst eerst mijn PC netwerk kaart problemen willen oplossen, want ik krijg nogsteeds Limited WiFi, of als ik eenmaal verbonden ben voor enkele minuten maar 1mbps download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Zoals leuk_he al aangeeft, is het vermoeden dat je een router als Acces Point gebruikt die waarschijnlijk DHCP staat uit te delen in een andere IP range als je modem/router van ie je van je provider hebt gekregen ? (welke merk/type is het eigenlijk ?) of zelfs een WiFi repeater ?

Hier staat een sticky en een vorige post van mij met info voor het plaatsen van een AP in je netwerk:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Uitbreiding netwerk met access point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
De Modem is van Tele2 merk is Technicolor Tg789bvn. De accespoint/range versterker is van het merk TP-Link, TL-WA801ND om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Zone schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:26:
De Modem is van Tele2 merk is Technicolor Tg789bvn. De accespoint/range versterker is van het merk TP-Link, TL-WA801ND om precies te zijn.
Deze dus:
http://nl.tp-link.com/pro...ls/cat-12_TL-WA801ND.html

En je hebt deze handleiding exact gevolgd (met name disable DHCP):
http://nl.tp-link.com/faq-824.html

en : On the Network Setting page, Please make sure the access point’s IP address is in the same IP segment with the Root Router and avoid the IP conflict. In this instance, we can change the IP to “192.168.1.250” and subnet mask to “255.255.255.0”. Then click Next.
If your root router is in the different segment like 192.168.0.254, then please change access point’s IP Address to 192.168.0.250.

[ Voor 33% gewijzigd door Breezers op 10-01-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Breezers schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:06:
[...]

Deze dus:
http://nl.tp-link.com/pro...ls/cat-12_TL-WA801ND.html

En je hebt deze handleiding exact gevolgd (met name disable DHCP):
http://nl.tp-link.com/faq-824.html

en : On the Network Setting page, Please make sure the access point’s IP address is in the same IP segment with the Root Router and avoid the IP conflict. In this instance, we can change the IP to “192.168.1.250” and subnet mask to “255.255.255.0”. Then click Next.
If your root router is in the different segment like 192.168.0.254, then please change access point’s IP Address to 192.168.0.250.
Heb je de TP Link wel als Accesspoint ingesteld? (Onder Wireless > Wireless Settings)

Op de TP-Link 801 zet je DHCP uit onder DHCP > DHCP Settings (standaard aan in Accesspoint modus 8)7 )

Onder de Network tabblad kan je inderdaad de instellingen wijzigen. Als je het heel simpel wilt kan je IP gewoon op DHCP zetten en zal je router automatisch de goede Gateway en LAN IP geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Nog steeds geen succes. Ik heb de TP Link 801 ook eerst even gereset maar nog steeds helemaal niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Ook niet met je mobiele telefoon of ander apparaat ?

Wellicht een hele domme vraag, maar je weet dat je wel een UTP kabel in de achterkant van je Access Point moet stoppen ? (In tegenstelling tot een WIFi repeater)

[ Voor 61% gewijzigd door Breezers op 10-01-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Werkt ook niet op telefoon, en ik weet dat de UTP kabel aan de achterkant aangesloten moet worden. Maar is het niet handiger dat ik eerst mijn pc fix inplaats van mij TP-Link Accespoint/Range versterker. Ik heb liever dat mijn pc het werkt inplaats van mijn acccespoint.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:30
Heb je toevallig via Windows Update driver updates ontvangen?
Ik heb een keer problemen gehad toen de originele driver werd vervangen door een een generice driver van Microsoft. Die update heb ik toen verwijderd en de originele (oudere) driver weer gebruikt.

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zone
Bedankt voor al jullie reacties! Ik had uiteindelijk een clean install van windows 10 gedaan en uiteindelijk alles zelf geïnstalleerd. Alles werkt nu zoals het hoort. Nogmaals bedankt!
Pagina: 1