Mijn nieuwe pc valt na 10 seconden uit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724446

Topicstarter
Elke keer als ik mijn pc wil opstarten werkt alles voor 10 seconden maar daarna valt de pc voor ongeveer 4 seconden uit en probeert dan opnieuw op te starten. Ik heb de basics al geprobeert, het systeem met zo weinig mogelijk dingen opstarten en alle kabels er uit trekken en weer terug zetten. Systeem: Processor: Intel core I-5 6600, cpu fan: Cooler Master Hyper 412S, moederbord: Gigabyte H170-D3HP, werkgeheugen: MSI R9 390, power supply: Fractal Design Integra M 550w, werkgeheugen: 2 keer de Kingston Savage black 8gb DDR4, SSD: Samsung 850 evo - 250GB, Harde schijf: Western Digital 1TB Caviar green en tot slot de kast zelf: De corsair obsidian 550D. 2 dingen: Het is een verschrikkelijke kabel management voor nu sorry, en 1 van de 2 werkgeheugen kaarten zitter er nog niet in, alvast erg bedankt! Groeten, Thom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Troubleshooter al doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg hem niet aan, dus hoe moet ik de troubleshooter dan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:16

Wish

ingwell

Anoniem: 724446 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:06:
Ik krijg hem niet aan, dus hoe moet ik de troubleshooter dan lopen?
Deze troubleshooter wordt bedoeld. Al gelezen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:30

D4NG3R

kiwi

:)

Het hele punt van de troubleshooter is dus dat je bij een punt komt waarbij het systeem wel werkt en je de oorzaak hebt kunnen uitsluiten.

Momenteel klinkt het als kortsluiting. Bouw het systeem eens minimaal op boven op de doos van het moederbord.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh sorry, ik dacht u wat anders bedoelde... Ja dat is al gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de trouble shooter al doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Anoniem: 724446 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:11:
Welk geheugen heb je precies? Kingston Savage black van hoeveel MHz?

Ik lees namelijk elders op Tweakers dat er regelmatig wat problemen waren met Skylake + Gigabyte moederbord + RAM: Skylake i5 6500 start niet op

Hoor je trouwens ook bepaalde piepjes tijdens het opstarten?
Kan je wel in je bios komen?

[ Voor 35% gewijzigd door stin00 op 09-01-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

En, wat heb je gedaan uit de troubleshooter en wat was het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ameulder
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-11-2024
http://www.memoryman.nl/k...170-d3hp-motherboard.html

Geheugen is niet compatibel met moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat fabrikant A en B garanderen dat geheugen X werkt betekent nog niet direct dat geheugen Y niet werkt. Enkel dat geheugen Y niet getest is.

Dat neemt echter niet weg dat Skylake GB borden vaak moeite hebben met fancy geheugen welke afwijkt van de JEDEC standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stin00, zodra ik de pc aanzet hoor ik geen piep of iets dergelijks.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 724446 op 09-01-2016 21:22 . Reden: Klein foutje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En dit is overigens de link van de RAM pricewatch: Kingston HyperX Savage Black HX424C12SB/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 724446 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:15:
Back - 2 - The Basics dan maar..... Als je Moederbord "piept" tijdens het opstarten is er "iets" niet goed....

Het aantal piepjes geeft aan wat er mis is..... én waar. 1 Piepje is meestal een probleem met de CPU maar dat kun je beter zélf uit gaan zoeken op de supportpagina van je leverancier.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:58
Volgens mij zegt hij juist dat hij geen piep hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Anoniem: 724446 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:15:
En je hebt wel een speakertje aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 20:39
Ik ben geneigd om hier naar een PSU probleem te gaan, omdat na zo'n 10 sec. de PC uitvalt. Bij kortsluiting valt de PC eerder uit. Heb je zelf (of iemand in je omgeving) een andere / zwaardere PSU om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aazwart
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06 15:55
Als je een speakertjes hebt aangesloten en geen piepjes krijgt dan denk ik zelf aan je geheugen of je PSU.

aangezien je geheugen niet op de lijst staat van je moederbord en skylake systemen daar toch wel vaak problemen mee hebben verdenk ik ook je geheugen.

Trouwens een piepje is normaal als die opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Momenteel heeft niemand die ik ken een andere of zwaarde PSU, alleen heb ik ook opgemerkt dat mijn werkgeheugen loopt op 2400Hz, terwijl mijn moeder bord op 2130 loopt. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kan je in het bios van je moederbord komen of heb je uberhaupt geen beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:25

Thomg

Aww yiss

Zwaardere voeding heb je ook niet nodig, sluit de gpu dan domweg niet aan.

Lager is nooit erg, sneller mogelijk wel.

Je bent wel erg ambigu, hoe weet je dat je moederbord op 2100MHz loopt? Bios ingekomen? Maar je zei net dat je geen toegang had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat stond bij de specs als ik het mij goed herinner, of ik vergis mij nu heel erg.. En nee ik krijg uberhaupt geen beeld. De error is steeds dat er heen connectie is terwijl de kabel toch echt aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:25

Thomg

Aww yiss

Dat volg ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je zou kijken bij bijvoorbeeld het werkgeheugen dan zie je dat het loopt op 2400gHz, dat is wat er bij de specs staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 724446 op 10-01-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59
Op de geheugenmodules zit een chipje met info over hoe snel dat geheugen (welke frequentie) het aan kan. Als alles goed werkt zal het moederbord dit gebruiken om de snelheid in te stellen. Jouw geheugen kan op 2400 MHz lopen, dit houdt in dat het ook op 2100 MHz kan lopen. Maak je daar verder dus niet druk om.

Ik zou zelfs het geheugen eerst even verwijderen |:( ja dat klinkt gek maar :? dan MOET het moederbord gaan piepen. Als deze dat niet doet is er dus meer aan de hand.

Wat gebeurt er als je alleen moederbord + CPU + koeler op de voeding aansluit en het zaakje aan zet. Je moet dan piepjes horen. Zo niet dan moet het liggen aan moederboard, CPU en/of voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke foutje dan, en ik zal het eens proberen zonder werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59
Denk erom dat je niet alleen de grote 24-pins ATX connector van de voeding op het MB moet aansluiten maar OOK de 8 pins ATX_12V, die zit tussen de beide koellichamen naast de CPU socket. Ook de ventilator van de koeler moet aangesloten worden op CPU_FAN, veel moederborden slaan af als daar geen draaiende ventilator aan hangt.

Om het "BIOS" (eigenlijk moeten we dat tegenwoordig UEFI noemen 8) ) te resetten zou ik ook nog even 2 pinnetjes van pin header CLEAR_CMOS kortsluiten. Wat ook werkt: alles uitschakelen en dan het knoopcelletje tussen de PCI_E slots eruit halen, 2 minuten wachten, knoopcel er weer in.

Dit moederbord lijkt helaas geen beeper op het bord te hebben daarom moet je een speakertje (uit de behuizing) aansluiten op de F_PANEL connector. De speaker moet aangeloten zitten op pinnen 14 en 20 van de F_PANEL connector. Het kan zijn dat de behuizing één grote connector heeft voor de F_PANEL. Dat is ook OK maar check even dat er dan wel een luidsprekertje in de behuizing zit. Anders gaan je nooit piepjes horen 8)7 en dat is nu eerst het doel: piepjes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal dan wel eventjes een paar dagen moeten wachten, ik heb momenteel even geen speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 06:46
Met een moederbord speaker wordt overigens iets als dit bedoeld:
speaker

Verder zou ik denken aan geheugen waarvan het voltage of de timings niet goed staan. Soms wil het gebeuren dat een moederbord automatisch niet exact de goede settings aanneemt.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank u.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 724446 op 10-01-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar stel dat het het geheugen is, hoe kan dit dan worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ander geheugen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, na alle hulp gaan we proberen om er nieuw geheugen in te doen aangezien ons dat het probleem momenteel lijkt. Bedandt voor alle hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 724446 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:26:
Oke, na alle hulp gaan we proberen om er nieuw geheugen in te doen aangezien ons dat het probleem momenteel lijkt. Bedandt voor alle hulp! :)
Koop dan wel geheugen van de QVL. Bijvoorbeeld: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou wat we eerst nog willen proberen is of we met 2x4GB het systeem kunnen starten en dan via de bios kijken of we het werkgeheugen kunnen aanpassen zodat het wel werkt, en anders wordt het inderdaad ander werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 724446 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:34:
Nou wat we eerst nog willen proberen is of we met 2x4GB het systeem kunnen starten en dan via de bios kijken of we het werkgeheugen kunnen aanpassen zodat het wel werkt, en anders wordt het inderdaad ander werkgeheugen.
Je zegt eerder:
Dan zou je dit allang gedaan moeten hebben. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oeps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Doe eens wat ik eerder al aangaf:
D4NG3R schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:07:
Momenteel klinkt het als kortsluiting. Bouw het systeem eens minimaal op boven op de doos van het moederbord.
Dus zo minimaal mogelijk, 1 DIMM (reepje) geheugen, geen HDD/SSD(s), geen GPU (onboard testen) etc. En kijk of je dan de BIOS in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, we hebben het met zo minimaal mogelijk gedaan en geen idee hoe maar het systeem werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Want de eerste keer werkte het niet namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan is het nu een kwestie van componenten toevoegen totdat het niet meer werkt. ;)

Of je moet iets als afstandsbusjes zijn vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het werkt al, ik denk dat het werkgeheugen er niet helemaal goed inzat..
Pagina: 1