Vraag

• EwieM
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-10 09:03
Namens mijn vriendin ben ik op zoek naar een goede camera voor semi-professionele/hobbymatige fotografie, voornamelijk portretten etc.

Het liefst een goede starterskit waar veel op uit te breiden is.
Zelf kwam ik na wat research uit op deze:
pricewatch: Nikon D5200 Kit + AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR II Zwart

Dus eigenlijk 2 vragen:
1. Is deze kit een beetje goed?
2. Zijn er vergelijkbare/andere kits die goed aan de eisen voldoen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 15:38
1. Het is gewoon een standaard starter kit met kitlens en instapbody. Niets meer en niets minder.
2. Welke eisen? Het is een spiegelreflex, daar zijn bergen accessoires voor te koop, of je nou een Canon 700D, 600D, Sony's A58, Nikon's D5200, D7200, Pentax's K-50 o.i.d. koopt.
Naast de klassieke spiegelreflex heb je tegenwoordig ook een flink aantal systeemcamera's die zeer goed presteren. Welk exemplaar je uiteindelijk kiest, zou voornamelijk af moeten hangen (vind ik) hoe die in de hand ligt en, in mindere mate, wat er in je directe omgeving gebruikt wordt, vooral bij de gebruikers die meer dan instapper zijn. Hebben al je vrienden een Canon, dan kan het wellicht handig zijn ook een Canon te kopen.

Bij je titel dacht ik, eerlijk gezegd, dat je op zoek was naar een goede tweede hands camera, niet dat je op zoek zou zijn naar een nieuwe instap spiegelreflex. Ik vind de informatie ook erg summier, je hebt wat informatie gezocht en komt uit op model x. Wat heb je gezocht, waarom voldoet model x, etc.

Tip: bekijk dit topic eens: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

Verwijderd

Ik sluit me aan bij Pizza_Boom. Wat maakt het gebruik semi-professioneel en welke features zouden daar bij moeten horen?
Weather sealing, hoge fps en grote buffer, twee cardslots, hoge resolutie? Zijn er wensen qua flitssynchronisatie of bereik in sluitertijd? Gaat er tethered geschoten worden?

Het lijkt er op dat je een instapper zoekt voor een leuke prijs. Wat natuurlijk ook volledige prima is. :)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De wereld van dslr's, mirrorless en wat niet meer is groot en ik snap dat je dan door de bomen het bos niet meer ziet.
Toch ga ik dit topic sluiten en je verwijzen naar het [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 , lees daar wat anderen zoeken en wat zij voor adviezen krijgen. Vergelijk met je eigen wensen en maak zo een shortlist van specifiekere dingen die je zoekt. En post daar dan rustig in dat topic jouw lijstje met wensen, zodat je gerichter geholpen kan worden.

Momenteel sta je bij de autodealer met de vraag: ik zoek een auto, om naar mijn werk te komen. Welke moet het worden?

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 09-01-2016 20:17 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Dit topic is gesloten.