Gezocht naar een nieuwe PSU. Alle hulp is welkom!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LucVgestel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-09-2025
Ik zoek een?
Nieuwe modulaire voeding tussen de 600-700 watt voor een betere cablemanagement en omdat mijn oude voeding rare geluiden maakt en ik het niet meer vertrouw. Wel ben ik van plan om in de toekomst nog mijn GPU te upgrade en mijn RAM.

Wat is je budget?
Voor de voeding geef ik liever niet meer dan 130 euro uit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt me niet bepaald uit zolang het maar een sterk product is wat lang mee kan gaan, wel heb ik een voorkeur naar corsair.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn system bestaat momenteel uit de volgende onderdelen:
CPU: Intel i7-4790k 4.0 GHZ.
GPU: Msi GTX 760.
Moederbord: MSI B85-G43 Gaming.
Ram: Kingston 8GB ram 1333MHZ.
SSD: Kingston HyperX fury 240GB SSD.
En de case is een CM Storm Stryker.

Producten waar ik al eerder naar heb gekeken:

Corsair CS650M : https://www.alternate.nl/...1110527?tk=17226&lk=17334

Antec EDG650:https://www.alternate.nl/Antec/EDG650-Voeding-/html/product/1143834?event=search

Het uiteindelijke doel:
Een voeding vinden die efficient is, beveiligd tegen stroompieken etc, die stil is en dat alles achter mijn moederbord kan lopen. De kast is heel erg groot en met mijn huidige voeding moet ik alles voor mijn moederbord laten lopen wat een grote bende is!

Hartelijk bedankt!

Beste antwoord (via LucVgestel op 09-01-2016 19:43)

Verwijderd

De voeding met de beste prijs/kwaliteit verhouding is op dit moment de pricewatch: Corsair RM550x. Ik zou deze niet bij Alternate maar bij Megekko bestellen, scheelt €15,-.

Alle reacties

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:49
Naar wat voor videokaart denk je te gaan upgraden? En wil je ook gaan overclocken? Want volgens mij moet je prima uit kunnen met een 400 of 450 watt voeding met je huidige samenstelling.

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

De voeding met de beste prijs/kwaliteit verhouding is op dit moment de pricewatch: Corsair RM550x. Ik zou deze niet bij Alternate maar bij Megekko bestellen, scheelt €15,-.

Verwijderd

Zoals ACB zegt. Zeer goede kwaliteit

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wil of ga je overclocken?

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 09-01-2016 14:45 ]

• LucVgestel
Ik ga niet overclocken, en wil ik ook absoluut niet.
Nou zie ik dat de Gtx 970 145 watt gebruikt en de Gtx 980 Ti 250 watt, dus ik wil liever geen 400-450 pakken, aangezien ik misschien ook nog de stock cooler van de i7-4790k wilde veranderen. Weet je toevallig of ik met de corsair RM550x alles achter mijn moederboord zou kunnen laten lopen?

Verwijderd

Met een B85 moederbord?

Je zou eens na kunnen met hoe lang de kabels moeten zijn om achter het moederbord te managen. Dan kijk je op de website van de fabrikant met welke lengte de kabels geleverd worden.

• LucVgestel
Na even google ben ik eruit gekomen dat de kabels lang genoeg zijn, en de 7 jaar garantie is heel erg interresant. als iemand anders een betere suggestie heeft zal ik daar nog even naar kijken, anders pak ik de RM550x dankjewel ACB2401.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, had ik even overheen gekeken idd. :) Of TS moet gaan willen overclocken natuurlijk. ;) Dan krijgt hij bij deze ook alvast het advies om dan ook uit te kijken naar een ander moederbord. :+

• LucVgestel
Een beetje off-topic, maar wat is eigenlijk een goede temperatuur voor mijn CPU? idle draait hij rond de 45-52 graden, en als ik aan het gamen ben rond de 70~graden. Ik wilde ook nog een nieuwe CPU cooler bestellen zoals hier boven al eerder is vermeld, iemand nog tips of suggesties? wilde eigenlijk niet meer dan 70 euro hier voor uitgeven. Alvast bedankt :)

Overigens heb ik de RM550x bestelt top advies!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
Ik neem aan dat er nu de stick koeler op zit? Dan is de vraag wil je extra koel(niet nodig zonder OC in mijn ogen. Of ga je vol extra stil(kost je enkele graden). Of ga je voor gebalanceerd? En wil je pwm of ga je liever constant het zelfde geluid?

• LucVgestel
loki504 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:24:
Ik neem aan dat er nu de stick koeler op zit? Dan is de vraag wil je extra koel(niet nodig zonder OC in mijn ogen. Of ga je vol extra stil(kost je enkele graden). Of ga je voor gebalanceerd? En wil je pwm of ga je liever constant het zelfde geluid?
Momenteel heb ik helemaal geen last van het geluid sinds de pc best wel ver bij mij vandaan is. Het uiteindelijke doel van de fan is dat hij niet een pokke herrie gaat maken maar wel de CPU rond de 50~ graden houd bij het gamen.

• LucVgestel
Houden deze fans de temperatuur redelijk laag tijdens het gamen? Daarvoor haal ik uiteindelijk een andere CPU fan. Ook had ik niet verwacht dat de oplossing zo goedkoop zou zijn nogmaals dank voor al je bijdrage :)

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 21:39

Milmoor

Footsteps and pictures.

Hier zit met kennis dan ik heb: Voeding advies en informatie topic - Deel 32.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
Meer geluid als de stock koeler kom je niet echt hoor.

En ja ze zullen wel dalen. Vermoed zo rond de 60-65 met een bak minder herrie.

• LucVgestel
Als eerste wil ik iedereen bedanken die mij geholpen hebben, dankjewel!

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om voor een Mugen 4 CPU cooler te gaan en voor een RM550x PSU.

Nogmaals bedankt!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
LucVgestel schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:43:
Als eerste wil ik iedereen bedanken die mij geholpen hebben, dankjewel!

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om voor een Mugen 4 CPU cooler te gaan en voor een RM550x PSU.

Nogmaals bedankt!
Uitstekende keuzes! Laat vooral nog even horen hoe ze bevallen :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• LucVgestel
stin00 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:45:
[...]

Uitstekende keuzes! Laat vooral nog even horen hoe ze bevallen :)
Komt helemaal goed, onderdelen zijn besteld alleen de psu was alleen op voorraad van de leverancier dus ik ga er vanuit dat ik alles morgen binnen heb
Pagina: 1