Hallo Tweakers,
Mijn oude Aldi Medion PC is na 4 jaar wel toe aan vervanging. Net als vele anderen ben ik van plan om voor het eerst een PC zelf samen te stellen en bouwen en ik heb nog een aantal vragen. Met behulp van BBG heb ik onderstaande PC samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films/TV Series kijken, internetten, League of Legends en af en toe nieuwe games spelen op goede settings zonder veel problemen te krijgen de komende jaren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €700, liever iets minder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC mag niet hoger en dieper zijn dan 44 cm. (als de gekozen behuizing dus verkeerd zou zijn hierop blijven letten)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows 7, CM Storm Octane Toetsenbord/Muis, Creative 2.1 Geluidsboxen, Beeldscherm. Ben nog wel van plan om in een later stadium ook mijn beeldscherm te vervangen. Waarschijnlijk ga ik mijn 1TB HDD/Kaartlezer/DVD-speler hergebruiken.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn plan was om met onderstaande samenstelling aan de slag te gaan.
Met verzendkosten kom ik nu uit op €680 - 685.
Mijn oude Aldi Medion PC is na 4 jaar wel toe aan vervanging. Net als vele anderen ben ik van plan om voor het eerst een PC zelf samen te stellen en bouwen en ik heb nog een aantal vragen. Met behulp van BBG heb ik onderstaande PC samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films/TV Series kijken, internetten, League of Legends en af en toe nieuwe games spelen op goede settings zonder veel problemen te krijgen de komende jaren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €700, liever iets minder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC mag niet hoger en dieper zijn dan 44 cm. (als de gekozen behuizing dus verkeerd zou zijn hierop blijven letten)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows 7, CM Storm Octane Toetsenbord/Muis, Creative 2.1 Geluidsboxen, Beeldscherm. Ben nog wel van plan om in een later stadium ook mijn beeldscherm te vervangen. Waarschijnlijk ga ik mijn 1TB HDD/Kaartlezer/DVD-speler hergebruiken.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn plan was om met onderstaande samenstelling aan de slag te gaan.
- Zijn er dingen die problemen gaan geven bij het bouwen of onderdelen die niet bij elkaar passen?
- Ben ik nog een 2de ventilator nodig? Zo ja, kan ik dan een oude hergebruiken?
- Kan ik met deze DDR3 samenstelling weer 3 jaar vooruit, of is het verstandiger om moederbord/processor/geheugen met DDR4 te nemen? Zonder dat het €100 duurder wordt en buiten het budget komt
- Welke videokaart is nu beter voor gamen of maakt het weinig uit? Sapphire Radeon R9 4GB Nitro of MSI Geforce GTX 960 Gaming 4G
- Is het de moeite waard om bij de videokaart voor de 4GB versie te gaan of kan ik daar toch €20 op besparen en de 2GB versie nemen zonder prestatie verlies
- En als laatste vraag. Kan ik nog ergens op besparen zonder kwaliteit in te leveren, of heeft een onderdeel toch een verbetering nodig?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 183,90 | € 183,90 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 229,95 | € 229,95 |
| 1 | Aerocool V3X Devil Red Edition | € 26,50 | € 26,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 48,05 | € 48,05 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 81,50 | € 81,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 667,80 | |
Met verzendkosten kom ik nu uit op €680 - 685.