Beste Tweakers,
In ons studentenhuis hebben we last van (zeer) onstabiel draadloos internet. Ik heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit, heb geprobeerd channels op elkaar af te stemmen en zo, maar goed, de situatie is als volgt:

Getekend ziet dat er zo uit ongeveer:

Ik zou dus graag willen weten wat ik kan doen om het netwerk stabieler te maken, of kan dit ook aan het modem liggen? Draadloos moet ik om het kwartier ongeveer opnieuw verbinden, dan heb ik ineens geen internet, moet ik verbinding verbreken en als ik dan verbinding maak met precies dezelfde router heb ik wel weer internet. Ook op mijn telefoon/tablet heb ik hier last van en huisgenoten klagen er ook over.
Ik dacht eerst dat het kwam door een half kapotte router die er tussen zat, die heb ik nu vervangen.
Routers weg doen is geen optie (vrijwel alle poorten zijn bezet zoals jullie kunnen zien).
Ik hoor graag wat jullie ideeën hierover zijn.
Lijstje met specs:
Modem:
pricewatch: Cisco EPC3925
Routers:
pricewatch: Sitecom WL-312 Wireless Router 300N
pricewatch: Sitecom WLR-4100
pricewatch: Sitecom Wireless Gigabit Router 300N simultaneous dualband WL-370
pricewatch: Sitecom Wireless Gigabit Router N450 X6 WLR-6000
Meerdere antwoorden waren heb ik toegepast, lees hier wat ervoor gezorgd heeft dat het opgelost is:
miicker in "Netwerk onstabiel, hoe maak ik mijn netwerk stabieler?"
In ons studentenhuis hebben we last van (zeer) onstabiel draadloos internet. Ik heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit, heb geprobeerd channels op elkaar af te stemmen en zo, maar goed, de situatie is als volgt:

Getekend ziet dat er zo uit ongeveer:

Ik zou dus graag willen weten wat ik kan doen om het netwerk stabieler te maken, of kan dit ook aan het modem liggen? Draadloos moet ik om het kwartier ongeveer opnieuw verbinden, dan heb ik ineens geen internet, moet ik verbinding verbreken en als ik dan verbinding maak met precies dezelfde router heb ik wel weer internet. Ook op mijn telefoon/tablet heb ik hier last van en huisgenoten klagen er ook over.
Ik dacht eerst dat het kwam door een half kapotte router die er tussen zat, die heb ik nu vervangen.
Routers weg doen is geen optie (vrijwel alle poorten zijn bezet zoals jullie kunnen zien).
Ik hoor graag wat jullie ideeën hierover zijn.
Lijstje met specs:
Modem:
pricewatch: Cisco EPC3925
Routers:
pricewatch: Sitecom WL-312 Wireless Router 300N
pricewatch: Sitecom WLR-4100
pricewatch: Sitecom Wireless Gigabit Router 300N simultaneous dualband WL-370
pricewatch: Sitecom Wireless Gigabit Router N450 X6 WLR-6000
Meerdere antwoorden waren heb ik toegepast, lees hier wat ervoor gezorgd heeft dat het opgelost is:
miicker in "Netwerk onstabiel, hoe maak ik mijn netwerk stabieler?"
[ Voor 5% gewijzigd door miicker op 10-01-2016 23:55 . Reden: Oplossing genoteerd ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.