Asus Z170 Pro gaming sleep modus crash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-07 10:07

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Hallo tweakers,

Sinds een aantal maanden heb ik een nieuw systeem, maar stuit om de zoveel tijd op een probleem. Als ik mijn pc in sleep modus zet, of als hij dat zelf doet als ik enige tijd weg ben van mijn computer, krijg ik hem niet meer aan. Het enige wat dan gebeurt is dat de CPU_Led op het moederbord gaat knipperen en net nadat hij uitgaat gaat de DRAM_Led heel even aan en daarna uit (nog niet eens een seconde). Wel als ik op een toets van mijn toetsenbord gaat er een lichtje op mijn toetsenbord aan maar daarna ook direct weer uit. Ik gebruik een automatische overclock in de BIOS settings bij easy tuning wizard. Het enige wat ik dan kan doen is de pc uitdoen d.m.v. de aan/uit knop ingedrukt te houden. Nadat ik hem weer opstart post hij dat mijn overclock heeft gefaald en moet ik deze opnieuw instellen. Nadat ik dat heb gedaan start hij windows op en kan ik gewoon verder waar ik was gebleven (alles staat dan nog open, Chrome, Spotify, etc).

Dit zijn mijn specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,50€ 248,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 153,-€ 153,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 363,95€ 363,95
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Silverstone TD02-E€ 102,74€ 102,74
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 102,-€ 102,-
1Corsair CX600M€ 75,95€ 75,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.109,09

Heeft iemand enige idee wat er aan de hand is, ik namelijk niet. Ik zou het heel erg waarderen als iemand een oplossing er voor heeft!

Met vriendelijke groet,
Yarne van der Loo

[ Voor 54% gewijzigd door Broodje_Aap op 08-01-2016 18:30 ]

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
En als je die automatische overklok ding uitzet, heb je dat probleem ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Disable de C6/C7 powerstates in het bios eens. De voeding ondersteunt dit namelijk niet.

In het bios: Advanced/CPU configuration/CPU powermanagerment configuration/CPU C states/Package C state limit/C3 (staat default op Auto)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 660294 op 08-01-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik ga proberen wat ACB2401 zegt mocht dat niet werken ga ik de auto overclock uitzetten.

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat ACB2401 zegt is inderdaad het 'probleem'.

Sinds Haswell, en dus ook bij Skylake, zijn er bepaalde energiebesparingstechnieken uitgebracht; echter moet je voeding deze C6/C7 power stepping wel ondersteunen. Deze voedingen kunnen de spanning individueel per rail reguleren; dit is belangrijk voor de hoge belasting op +3.3v en +5v rails van je voeding en de zeer lage belasting op de +12v rail (videokaart) tijdens de slaapstand.

Voor meer informatie verwijs ik je graag naar het voeding advies sticky topic: Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Oké, ik heb dus alleen de auto op C3 gezet maar moet dus ook nog de C6 en/of C7 uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Door C3 te selecteren heb je C6 en C7 uitgeschakeld en zou het probleem opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Oke super, ik heb nu nog een dingetje over de ram sticks, deze kunnen 2666mhz hebben, maar als ik in Windows 10 kijk geeft hij 2472 mhz aan. (wat dus geen 2666 is of wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Niemand die hier een antwoord op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Broodje_Aap schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:29:
Niemand die hier een antwoord op heeft?
Wat heb je in de UEFI ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Gewoon op auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dan zou ik het even instellen volgens de specs van het geheugen.
Pagina: 1