Advertenties waar een luchtje aan zit..

Pagina: 1
Acties:
  • 4.550 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
Misschien niet de juiste plek om dit te plaatsen.. In dat geval hoor ik het graag.

Ik hou het Vraag en Aanbod goed in de gaten. Ten eerste omdat ik zelf een liefhebben ben van hardware en niks leukers vind dan wat nieuws voor mijzelf aanschaffen. Ten tweede omdat er soms producten voorbij komen waarvan ik het idee heb dat ik ze zelf met iets winst kan doorverkopen.

Nu kom ik echter een product tegen met een erg scherpe prijs die ik voor eigen gebruik graag zou willen kopen. Echter is de huidige eigenaar hiervan het bonnetje kwijt.
Na even zijn profiel bekeken te hebben zie ik eigenlijk alleen maar tevreden tweakers die zaken hebben gedaan met deze verkoper. Echter als ik alle advertenties uit het verleden bekijk valt me op dat deze tweaker voornamelijk producten verkoopt die nieuw in doos zitten. Die hij elke keer toch weer niet nodig blijkt te zijn en daarom door te verkopen.. Het bonnetje is bij elke advertentie verloren gegaan door perongeluk weg te gooien bij opruimen, verhuizen, verzin het maar.

Vervolgens komt het voor dat binnen zeer korte tijd een zelfde type product opnieuw overbodig is gekocht waarvan het bonnetje weer kwijt is..

Dit roept vragen bij mij op..

Waarom een product herhaaldelijk 'perongeluk' kopen om hem door te verkopen.
Waarom elke keer 'perongeluk' aankoopbewijs kwijtgeraakt.
In combinatie met nieuwe producten in doos.

In mijn hoofd moet ik dan al snel denken dat dit ook zou kunnen matchen met een winkeldief etc.
Nu is het absoluut niet mijn intentie om iemand te beschuldigen.. Ik heb namelijk geen enkele bewijslast en het zou ook maar zo kunnen dat er niks aan het handje is en alles gewoon klopt..

Toch zet dit mijn hoofd aan het denken..

Op welke manier zou ik hiermee om moeten gaan. Het product is voor een mooie prijs te koop en ik zou hier graag gebruik van willen maken.. Echter mocht het inderdaad stinken (illigale praktijken) dan hou ik me er graag buiten.

Graag tips/advies

Indien Tweakers hier zelf meer over wil weten graag een DM :) Aangezien dit niet meer is dan een hersenspinsel wil ik niemand in verkeerd daglicht zetten (vandaar geen namen en advertentielinkjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Voor zover ik weet (mijn broertje heeft een eigen bedrijf) kunnen bedrijven iets BTW vrij kopen (dus 21% goedkoper dan in de (bijvoorbeeld) lokale Media Markt).

Als je het dan verkoopt voor 10% meer, kun je die 10% in je zak steken terwijl de eindgebruiker er in dat geval een leuke korting aan overhoudt. De belastingdienst is daar niet zo blij mee, verwacht ik, dus zoiets zeg je niet hard op.

Dat zou een mogelijk reden kunnen zijn? Er lopen hier namelijk genoeg ZZP'ers rond die zich voor doen als particuliere verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
Ahh. Hier had ik niet aan gedacht.

Blijft natuurlijk niet een nette manier en mijn vermoedens dat de teksten in de advertentie (over verloren bonnetjes) niet waar zijn zouden in zo'n scenario ook kloppen. Maar gevoelsmatig in elk geval minder ernstig (voor mij persoonlijk) als de gedachten die ik in eerste instantie had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

mrfu schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:44:
Voor zover ik weet (mijn broertje heeft een eigen bedrijf) kunnen bedrijven iets BTW vrij kopen (dus 21% goedkoper dan in de (bijvoorbeeld) lokale Media Markt).

Als je het dan verkoopt voor 10% meer, kun je die 10% in je zak steken terwijl de eindgebruiker er in dat geval een leuke korting aan overhoudt. De belastingdienst is daar niet zo blij mee, verwacht ik, dus zoiets zeg je niet hard op.

Dat zou een mogelijk reden kunnen zijn? Er lopen hier namelijk genoeg ZZP'ers rond die zich voor doen als particuliere verkopers.
Is dat niet gewoon stevige belastingfraude? Volgens mij geld die vrijstelling namelijk alleen voor dingen die je ook daadwerkelijk nodig hebt voor je zaak.

Die dingen na een week verkopen doe je natuurlijk niet voor je zaak.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:21
Temujin schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:21:
Nu kom ik echter een product tegen met een erg scherpe prijs die ik voor eigen gebruik graag zou willen kopen. Echter is de huidige eigenaar hiervan het bonnetje kwijt.
Na even zijn profiel bekeken te hebben zie ik eigenlijk alleen maar tevreden tweakers die zaken hebben gedaan met deze verkoper. Echter als ik alle advertenties uit het verleden bekijk valt me op dat deze tweaker voornamelijk producten verkoopt die nieuw in doos zitten.
Mocht dit toevallig over mijn printer gaan die te koop staat, ja, het bonnetje is echt weg. Daarom staat er ook de naam en adres van de verkopende webshop bij, zodat je bij twijfel omtrent de herkomst daar kunt informeren of het wel zuivere koffie is.

De reden dat ik een heel enkel keertje wel eens dingen verkoop die nieuw in doos zitten, is omdat ik een impulsief persoon ben die snel beslissingen neemt en graag van aanbiedingen profiteert. Naderhand heb ik daar weer spijt van en mag het artikel weer weg.

Mocht ik niet de tweaker zijn waarover dit topic gaat, dan heb ik niks gezegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Ik vind het wel een hele kunst om de factuur van een webshop te verliezen. Bij mij sturen ze die altijd digitaal, en je hebt eigenlijk toch alleen maar het factuur nummer nodig, daarmee vinden ze je aankoop toch wel terug in hun eigen systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Dorus schreef op zondag 10 januari 2016 @ 06:44:
Ik vind het wel een hele kunst om de factuur van een webshop te verliezen. Bij mij sturen ze die altijd digitaal, en je hebt eigenlijk toch alleen maar het factuur nummer nodig, daarmee vinden ze je aankoop toch wel terug in hun eigen systemen.
Dat is op zich juist, maar waar het mis kan gaan is als je je mailbox verhuist van de ene naar de andere provider en er geen rekening mee houdt dat de nieuwe een andere notatie gebruikt. Zo mag er bij de nieuwe geen punt in de foldernaam staan, waar dat bij de oude probleemloos kon. Tja, als je daar dan te laat achter komt...

Misschien dat ik het factuurnummer boven water kan krijgen als het tenminste op oude bankafschriften vermeld staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-09 23:10
Doorgaans staan op de webshop de order- en/of factuurnummers van je aankopen vermeld op je account, je kan vervolgens simpel een kopie factuur aanvragen. Dat gebeurt regelmatig, aangezien zakelijke klanten verplicht zijn een factuur in hun administratie te bewaren en er wel eens een factuur kwijt raakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zowieso als je online een aankoop gedaan hebt krijg je en een factuur via de mail, en een factuur in de doos, en je kan zo inloggen op je account en de bestellingen zien die je gedaan hebt om vervolgens de factuur uit te printen op te slaan of te mailen.

Knappe vent als je dan nog je factuur kwijt raakt :P

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik weet dat er mensen zijn die van oa webshops de WKOA artikelen bulk kopen en weer doorverkopen. Dat zou enigszins het verhaal kunnen zijn. De shop wil dan vaak zijn naam niet genoemd hebben en dus ook geen bon op die manier.

Een bon kwijtraken is inderdaad een raar excuus imho, de redenen staan al genoemd (mail, uit account te halen, opvraagbaar etc) vooral als het artikel net gekocht is.

[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 10-01-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je krijgt die factuur in je mailbox en fysiek mee met het product dus dan ben je er eigenlijk twee kwijt. Maar goed het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar zoals het in de TS omschreven staat is het minimaal verdacht te noemen. Dat kan diefstal zijn, maar kan ook zijn dat de aankoopprijzen lager liggen om een of andere reden (kan ook heling zijn ;) maar zijn ook andere redenen te bedenken)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Het is niet gezegd dat de TS het over mij heeft, dat is een. Ik weet dat ik het artikel netjes gekocht en betaald heb, ook al heb ik geen bon meer. Dat is niet minimaal verdacht imho, maar sommigen vinden van wel kennelijk. Ik ben er even klaar mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

grun93 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:13:
Het is niet gezegd dat de TS het over mij heeft, dat is een. Ik weet dat ik het artikel netjes gekocht en betaald heb, ook al heb ik geen bon meer. Dat is niet minimaal verdacht imho, maar sommigen vinden van wel kennelijk. Ik ben er even klaar mee.
Dan snap ik ook niet waarom je reageert....

in de TS staat

Waarom een product herhaaldelijk 'perongeluk' kopen om hem door te verkopen.
Waarom elke keer 'perongeluk' aankoopbewijs kwijtgeraakt.
In combinatie met nieuwe producten in doos.

En ik snap TS dat als dit bij een verkoper regelmatig terugkomt dit op zijn minst vreemd is.

dat iemand een keer iets verkoopt (een printer bijvoorbeeld) zonder bon kan natuurlijk altijd maar als dit vaker met nieuwe producten zo is valt dat op. Vooral omdat vanwege de WKOA een 'miskoop' gewoon retour gedaan kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 10-01-2016 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het gaat niet over een artikel (het gaat over iemand die iedere keer opnieuw het bonnetje kwijt is van een product dat hij per ongeluk heeft gekocht) en er staat ook nergens dat het over jou gaat dus ik vraag me af waar je klaar mee bent. De enige die het op jou betrekt dat ben je zelf.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Mogelijk heeft dit 'n heel eenvoudige reden, geen heling, winkeldiefstal, oid, maar gewoon gekocht voor een lagere prijs, dan de verkoopprijs in de advertentie. Dat kan door gebruik te maken van bepaalde acties, of bijv. iets als de Tweedekansjes van Coolblue, of WKOA artikelen van andere shops. TS geeft immers ook al aan, dat hij soms iets via V&A koopt en met wat winst doorverkoopt. Dan zal hij er waarschijnlijk ook geen bon bij geven, waar een aanschafprijs op staat, die lager is, dan het bedrag, dat de koper ervoor betaalde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:46
Marly schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:56:
Mogelijk heeft dit 'n heel eenvoudige reden, geen heling, winkeldiefstal, oid, maar gewoon gekocht voor een lagere prijs, dan de verkoopprijs in de advertentie.
Het kán ook wel maar waarom zou de verkoper daar dan niet gewoon eerlijk over zijn ? Zo'n schande is het niet om te zeggen dat je iets verkoopt omdat je er wat aan overhoudt. Daar komt dan nog bij dat verkopen mét bon veelal toch makkelijker is.

Hoe het ook zij: ik snap de zorg wel een beetje maar het zijn zaken waar Tweakers als platform maar bitter weinig mee kan. Kopers stuk voor stuk beoordelen op verkoopredenen is volstrekt niet haalbaar en het verbieden lukt evenmin (dan stoot je de goedwillende miskoper af terwijl de verkoper met minder goede achtergrond wel een ander verhaal bij elkaar fantaseert). Je kunt simpelweg niet goed vooraf beoordelen op basis van wat een koper zelf in de advertentie zet.

En sjah, verkoop zonder bon in het algemeen verbieden is ook een gevalletje kind-badwater ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoodoo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Of mogelijk iemand die voor een goede prijs zijn spullen uit China haalt? Je hebt dan punt 1 weinig aan het bonnetje en punt 2 is de originele aanschafprijs waarschijnlijk lager dan de gevraagde prijs. De verkoper levert dan geen originele bon mee om gezeur te voorkomen. Verder wordt het 'tweedehands' aangeboden (maar wel zo goed als nieuw). Op de site van de politie kan je controleren of het product als gestolen geregistreerd is adhv het serienummer.
Als je je spullen nieuw met bon wil hebben is de oplossing imho heel simpel: koop het in de winkel. ☺

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
Zoals inderdaad ook door anderen aangegeven ging het mij om verkopers die keer op keer soortgelijke producten verkopen.. Dit gaat niet over jou printer.

Lees het alsvolgt: (Onderstaande advertenties zijn voorbeelden van het type situatie wat ik beschrijf. Geen exacte kopieën omdat ik geen vingers wil wijzen)

Advertentie 1 (januari): Oops, verkeerde videokaart gekocht.. Ik moest de 980TI hebben ipv de 980.. Bonnetje helaas kwijtgeraakt bij verhuizing.

Advertentie 2 (januari) Oops, Samsung SSD gekocht voor laptop. Echter is de laptop nu stuk, dus SSD niet meer nodig.. Bonnetje denk ik bij het vuilnis beland.. Niet zo slim van me

Advertentie 3 (februari) Heb hier een 980TI liggen die ik in SLI wou gebruiken. Echter is 1 980TI voor mij genoeg. Bonnetje kan ik nergens terugvinden. Denk dat me vrouw die tegoed heeft opgeruimt.

Advertentie 4 (februari) Oops Cruciaal SSD gekocht voor laptop.. Echter is de laptop nu stuk.. Dus SSD niet meer nodig.. Had geen bonnetje bij de kassa meegenomen toen ik hem meenam in de mediamarkt.

Advertentie 5 (maart) Heh verdorie. Heb perongeluk Sandisk 250 GB SSD gekocht. Dit had een 500 moeten zijn omdat ik heeeel veeel bestanden heb. Deze dus te koop. Bonnetje is tijdens verhuizing kwijtgeraakt..

En zo gaat het door.. Zelfde type berichten.. Steeds perongeluk het verkeerde product, of ineens niet nodig.. En de bonnetjes verdwenen.

De reden dat ik dit topic startte was meer een vraagstuk van mij dat ik niet wist of dit soort dingen ergens gemeld moeten worden.

Of de reden nou in heling ligt.. In bulkaankopen goedkoop doorverkopen. China producten of wat dan ook.. De verhalen die er staan kunnen gewoon niet kloppen. Ik geloof niet dat iemand 4x achter elkaar perongeluk het zelfde product koopt wat deze niet nodig is. En altijd het bonnetje kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:46
Typisch verhaal natuurlijk maar duimzuigerij in advertentieteksten is niet strafbaar. En eventuele andere feiten kun je niet hard maken. Ik denk dat Tweakers als platform zich er inhoudelijk liever niet in mengt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zolang er niet aangetoond is of kan worden dat de spullen illegaal zijn verkregen (bijvoorbeeld uit diefstal of achtergehouden bij faillissement of iets dergelijks) kan en zal Tweakers er niks aan doen. Terecht ook: er lopen nou eenmaal klunzen en fantasten rond. En mensen die menen een verhaaltje op te moeten hangen waarom ze geen bon meer hebben. :)

Als je je er niet goed bij voelt, koop dan wat je zoekt bij een ander. Doe ik ook als ik ergens mijn twijfels bij heb.
Natuurlijk kan het geen kwaad om Tweakers te tippen over dit soort advertenties, als zij meer signalen krijgen over verdachte handel kunnen zij misschien eens bij de verkoper informeren. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Temujin schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:13:
[...]

Zoals inderdaad ook door anderen aangegeven ging het mij om verkopers die keer op keer soortgelijke producten verkopen..

[...]

Ik geloof niet dat iemand 4x achter elkaar perongeluk het zelfde product koopt wat deze niet nodig is. En altijd het bonnetje kwijt is.
Zoveel nieuw in doos zonder bon is toch echt wel dubieus. Hoeveel procent zit er tussen vraag en nieuwprijs?

[ Voor 61% gewijzigd door |sWORDs| op 11-01-2016 00:57 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Nieuw in doos zonder bon, kan een cadeau zij of verkregen via een incentive op het werk. Andere redenen => volgende ad, hier koop ik niets. Maar ik vraag dan ook goed uit bij dit soort zaken als ik interesse heb. Eerdere ads bekijken kan dan ook geen kwaad.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik zit er nou ook weer over eentje te dubben. Huidige nieuwwaarde (prijzen net ietsje anders) 800, aangeboden voor 450, één dag geleden geregistreerd, ophalen wel mogelijk. Gewonnen in een wedstrijd, alleen uitgepakt niet gebruikt/getest.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 20-08-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

|sWORDs| schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:12:
Ik zit er nou ook weer over eentje te dubben. Huidige nieuwwaarde (prijzen net ietsje anders) 800, aangeboden voor 450, één dag geleden geregistreerd, ophalen wel mogelijk. Gewonnen in een wedstrijd, alleen uitgepakt niet gebruikt/getest.
Kunnen we meekijken? Dit klinkt ook iets te goed om waar te zijn.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Racing_Reporter schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:20:
[...]

Kunnen we meekijken? Dit klinkt ook iets te goed om waar te zijn.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 20-08-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Kan nog iemand even meekijken? Stuur me dan een berichtje, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Het hoeft niets vreemds te zijn. Kijk, meestal vragen users die iets gewonnen hebben de hoofdprijs. Niet fair m.i. In dit geval gaat het om een nieuwe user met registratiedatum 19 augustus. Zou ik niet mijn geld aan over maken. Serienummer zou ik sowieso wel willen controleren als ik tot koop over zou willen gaan en ophalen. Maar niet op het station.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 21-08-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Als de user dubbele deals blijkt te sluiten, dan is het een oplichter.

Serienummer is een goede.

[ Voor 62% gewijzigd door Racing_Reporter op 21-08-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:23
Racing_Reporter schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:18:
Als de user dubbele deals blijkt te sluiten, dan is het een oplichter.

Serienummer is een goede.
Ik vraag me af als dit bv gestolen artikelen zijn uit bv de mediamarkt of het serie nummer dan geregisteerd wordt.
a ze moeten een artikel missen voor het als gestolen te registeren
ze moeten dan dus alles uit pluizen welke zijn er binnen gekomen
ze moeten de voorraad en alles wat al is verkocht er uit filteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:35

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik vraag meestal even de reden voor de verkoop of de herkomst van het product. Ook op Marktplaats.
Geen goede reden of k*tsmoes? Dan is het einde oefening. Zelfde als er afgesproken moet worden bij een benzinestation oid. Maar meestal blijft het gewoon stil na zo'n vraag, weet ik genoeg. Opvallend is dat vrijwel altijd het geval bij telefoons... Drama om die te kopen/verkopen. Een zonnepaneel-inverter gaat bv. zeer snel en probleemloos, in het algemeen.

Laatst hier op Tweakers iets aangeschaft. Leek aantrekkelijk, meerdere (dezelfde) producten nieuw aanwezig. Was een aannemelijke reden voor en werd ook netjes aangetoond via de factuur (die je sowieso nodig hebt voor evt. garantie).

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauwmaceje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
Paar redenen voor verkoop van veel (dure) artikelen zonder bon zouden zijn: Diefstal/heling, gekocht in verweggiesstan voor een veel lagere prijs, geen btw overgedragen, garantie fraude etc. etc. Zo kan ik er nog wel een paar verzinnen, maar eerlijk gezegd zou ik zelf niks overnemen wanneer er geen goede reden voor de verkoop gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Blauwmaceje schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:15:
Paar redenen voor verkoop van veel (dure) artikelen zonder bon zouden zijn: Diefstal/heling, gekocht in verweggiesstan voor een veel lagere prijs, geen btw overgedragen, garantie fraude etc. etc. Zo kan ik er nog wel een paar verzinnen, maar eerlijk gezegd zou ik zelf niks overnemen wanneer er geen goede reden voor de verkoop gegeven wordt.
BTW-carroussel... ik zit net een aantal "gesealde" telefoon ads te bekijken. De prijs is ruim onder de goedkoopste in de PW. Uit ervaring weet ik dat de marge op telefoons nagenoeg niets is als ze officieel via Nederlandse distributeurs worden verkocht. Het komt dan uit het buitenland of er wordt geen BTW afgedragen. Zie bijvoorbeeld Problemen bij NazTel? Winkel gesloten?

Waarom zou iemand niet via de PW handelen i.p.v. V&A?

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 21-08-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

3DDude

I void warranty's

|sWORDs| schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:23:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Zou deze alleen ophalen ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het beste wat je kan doen is het de verkoper gewoon zelf vragen. En om ervoor te zorgen dat je niet opgelicht wordt hebben we een stappenplan geschreven, zie How to - Veilig handelen.

Aangezien het weinig zin heeft te discussiëren of te speculeren waarom bepaalde artikelen tegen lage prijzen worden aangeschaft, of om een heksenjacht te ontketenen, gaat dit topic dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 21-08-2016 13:07 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.