[moderatie] Pagina met ongemodereerde berichten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:33

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Het idee is eigenlijk vrij simpel en sluit aan om op de ongemodereerde reacties button die in iteratie 74 toegevoegd is.

Ik vind het zelf leuk om zo nu en dan wat te modereren en probeer dan voornamelijk post te beoordelen die nog niet beoordeel zijn of berichten die (naar mijn "objectieve" mening) een te lage of te hoge beoordeling hebben een score te geven.

Gezien ik bijna al het nieuws lees en vooral veel bij leer van de reacties kom ik eigenlijk overal wel lang en vind ik het ook fijn dat de eerder genoemde ongemodereerde reacties button is toegevoegd. Ik mis echter een ongemodereerde reacties filter die niet alleen binnen het nieuwsbericht/review/actie kijkt maar over de hele linie. Een soort ongemodereerde reacties pagina waarbij alle ongemodereerde reacties bijgehouden worden.

Een voordeel hiervan is dat de kans kleiner is dat posts niet gemodereerd worden, vooral bij reviews en software updates merk ik vaak dat ik te laat ben om een score te kunnen geven. Zo vergroot je de kans dat alle berichten uiteindelijk toch een score krijgen en informatieve berichten/flames die aan het einde gepost worden nog gedistilleerd kunnen worden.

Ik ben wel van mening dat je op de ongemodereerde reacties pagina geen optie moet hebben tot het direct modereren op die pagina, je mist bij alleen één bericht de context waarin het is geplaatst en het onderwerp van het (nieuws)bericht waarop gereageerd is. Het bericht met daarbij een linkje zou dan een betere optie zijn. Dit zou je kunnen categoriseren per nieuwsbericht/onderwerp met wat functies om te sorteren zoals aantal OR in een topic, datum of categorie van het topic.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:31

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:33

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Blijkbaar zijn mijn zoekskills niet zo goed dat ik deze pagina heb kunnen vinden. Zoiets bedoel ik ja, alleen dan met een kleine preview van het bericht zodat je wel al kunt lezen om wat voor een bericht het gaat zodat je al een kleine schikking kunt maken in het beoordelen van de berichten.

Bedankt voor het wijzen op deze pagina.

Zou ik mogen vragen hoe je via het klikken op deze pagina bent gekomen?

[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 08-01-2016 12:48 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:15

_David_

FP ProMod

llama llama duck

jdh009 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:46:
[...]

Blijkbaar zijn mijn zoekskills niet zo goed dat ik deze pagina heb kunnen vinden. Zoiets bedoel ik ja, alleen dan met een kleine preview van het bericht zodat je wel al kunt lezen om wat voor een bericht het gaat zodat je al een kleine schikking kunt maken in het beoordelen van de berichten.
Je hebt de rest van de thread nodig waarin een bericht staat om een goed te kunnen beoordelen, dus alleen een preview helpt imo niet veel.
jdh009 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:46:
[...]
Bedankt voor het wijzen op deze pagina.

Zou ik mogen vragen hoe je via het klikken op deze pagina bent gekomen?
Hij zit inderdaad nogal verstopt :P je kan op de pagina komen door op de header "reacties" te klikken in de tracker.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-07 23:34
Bumpje, maar het is eigenlijk vreemd dat deze functie nog steeds zo goed verstopt zit. Ik kan zonder een externe zoekmachine te gebruiken nergens de modqueue vinden, terwijl de moderaties imo. erg belangrijk zijn voor Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

nino_070 schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:48:
Bumpje, maar het is eigenlijk vreemd dat deze functie nog steeds zo goed verstopt zit. Ik kan zonder een externe zoekmachine te gebruiken nergens de modqueue vinden, terwijl de moderaties imo. erg belangrijk zijn voor Tweakers.
De pagina kun je vinden via de reacties link in de tracker zoals _David_ in de reactie boven jouw aangeeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EeDHBN6WrVkmcBEPL18luCV6/full.jpg

In Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX staat ook nog onderaan in de topic waarschuwing een link naar de pagina :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-07 23:34
Zeehond schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:42:
[...]

De pagina kun je vinden via de reacties link in de tracker zoals _David_ in de reactie boven jouw aangeeft.

[afbeelding]

In Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX staat ook nog onderaan in de topic waarschuwing een link naar de pagina :).
Ja inderdaad, maar als je een eigen RSS reader gebruikt zie je dit dus nooit. Ik vind het wel, dat is het probleem niet, maar het spoort mensen niet echt aan om te gaan modereren natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

nino_070 schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:43:
[...]

Ja inderdaad, maar als je een eigen RSS reader gebruikt zie je dit dus nooit. Ik vind het wel, dat is het probleem niet, maar het spoort mensen niet echt aan om te gaan modereren natuurlijk
Een makkelijkere vindbare pagina zou wellicht wel helpen in het omlaag brengen van het aantal reacties welke ongemodereerd blijven bij artikelen. Of het een idee is een betere vindbare link neer te zetten ergens en waar die dan komt te staan mogen andere dan weer bepalen :) .

Select * from fish

Pagina: 1