progammas na windows installatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbadhdh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-08-2021
Hallo ik heb de volgende vraag :

ik heb zojuist me hele computer naar fabrieksinstellingen terug gebracht en windows 10 64bit geinstalleerd.

nu is mijn vraag wat zijn de progammas die ik zou moeten installeren om mijn computer weer op de rit te krijgen, zijn dit drivers? van elk van mijn componenten in mijn computer of zijn er nog andere handige dingen die hem naar een hoger niveau tillen?

Gr Tim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:06
In windows zitten al redelijk wat drivers ingebakken.
Begin eens met te kijken onder apparaatbeheer of er onderdelen met een geel uitroepteken staan.
Op de site van de fabrikant van je moederbord kan je de desbetreffende drivers daarvoor vinden.

Heb je een videokaart van AMD of NVIDIA dan daarvoor ook de laatste drivers downloaden.

Vervolgstap is desgewenst een antivirus programma installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 18:03
Is het een zelfgebouwde PC of kant en klaar gekocht?

Dell en HP hebben hele handige tools op de website staan waar je alle drivers mee kunt vinden die je mist en deze installeert. Bij andere merken zou je op het model moeten zoeken om een lijst met drivers te vinden.

En zoals gezegd eerst even in Device Manager kijken of er geen uitroeptekens staan. Eventueel kun je bij onbekende apparaten op Hardware ID's zoeken. Hiermee kom je erachter om welk apparaat het gaat en kun je daar een driver voor bij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Cross post met :

computer windows 10 64x geinstalleerd en pc mega traag

Waar TS geen reactie meer in geeft

Tevens eerste post mbt hardware:

Huidige pc upgraden! graag assistentie / hulp ! Mvg Tim

Waar een slotje op zit

[ Voor 48% gewijzigd door Breezers op 07-01-2016 21:36 ]