Waarom je trollen geen 'overbodig' moet geven...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 15:45
Kijk hier:
Beoordelingen: +1, -1: Flamebait, 0: Troll, -1: Flamebait, +1: Overbodig, +0.80: Ondergewaardeerd, -0.67: Troll, Totaal: 0.13 / 7x
Volgens mij was die 'Overbodig' nooit bedoeld om hem van -1 naar 0 te krijgen, maar het is toch gebeurd. Niet echt een wenselijke feature op zich, maar aan de andere kant: als het een post was die je als mod echt op 0 had willen hebben, dan had je in het geval van +1 een -1: overbodig (bijvoorbeeld) gegeven, en in het geval van -1 een +1: ondergewaardeerd (of gemodereerd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Agreed!! Bovendien geldt het in deze draad aangehaalde verhaal wat betreft het bevestigen van andere wel troll uitdelende medemods. Mocht je kritisch zitten met je MeTaMoDbOt dan kun je alsnog eens een overgewaardeerdje overwegen, maar als je consequent goed en veel mod dan moet je niet veel last hebben van * KeX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet om het een of ander, maar hoe kan die tag van +1: overbodig überhaupt gegeven worden???

Natuurlijk weet ook ik dat het Tweakers.net-black-box-algoritme moderaties samenvoegt als die vrijwel tegelijk gegeven worden, maar dit kan dan toch nog gewoon niet: de uitgangspositie na 4 moderaties is -1: flamebait. De enige manier waarop +1: overbodig kan ontstaan, is dat iemand een +1 waardering geeft en meteen iemand daarna een -1 overbodig. Maar dat kan niet, want die eerste +1 zet de post op 0 en vanaf 0 kun je alleen -1 troll/flamebaits uitdelen.

Maakt eigenlijk verder ook niet uit. /me gaf hem er nog een troll bij.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Heb em ook nog maar een zetje gegeven, hij rust nu op -1 uit :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Op woensdag 20 juni 2001 23:15 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Niet om het een of ander, maar hoe kan die tag van +1: overbodig überhaupt gegeven worden???
Ik denk: iemand ziet de post op 1 staan en denkt: "ik geef 'm een overbodig, hupsakee naar 0". Maar hij voert de beoordeling nog niet door, want wil eerst verder lezen.

Ondertussen komen er twee anderen die 'm omlaag schoppen, waardoor de post inmiddels op -1 staat.

Dan voert de persoon z'n "-1: overbodig" uit. Black box denkt: hee, die is bedoeld om naar 0 te gaan, maar post staat nu op -1, dus hij krijgt een +1...
Hmmmm, ik vraag me af of als het een -1: troll was geweest, of het dan ook een +1: troll zou worden. Dat zou helemaal zot zijn, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
+1 troll? Zot??? :?

Want ook die heb ik wel eens langs zien komen, dacht ik... |:(

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Op donderdag 21 juni 2001 03:05 schreef Thor-korenwolf het volgende:
+1 troll? Zot??? :?

Want ook die heb ik wel eens langs zien komen, dacht ik... |:(
Hmmm, ja, nu je het zegt.. dat hoort in elk geval niet, nee.
Pagina: 1