Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LibreOffice tips&trucs Q&A

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views

• Jiggaman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 22:35
Deze discussie is bedoeld om de voor en nadelen van LibreOffice aan het licht te krijgen.
Met als belangrijkste doel fabeltjes over dit pakket de wereld uit te helpen.

Ook wil ik graag wat dingen duidelijk krijgen over de werking van het pakket in het algemeen.
Ik hoop dat de kenners reageren zodat we een discussie kunnen voeren die wat meer op feiten is gebaseerd!

• Jiggaman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 22:35
Zelf zou ik graag weten waarom de schaling van letters en tekens zo anders is dan in MS Office.
Hierbij heb ik het niet zozeer over de lettertypes onderling maar het schalen bij inzoomen.
Als je in MS Office een document inzoomt lijken de letters netjes bijna traploos mee te schalen.

Bij LibreOffice gaat dit anders (met horten en stoten) de letters blijven een paar stapjes bijna het zelfde om dan ineens veel dikker te worden alsof ze vet gedrukt staan. Dit gedrag is vervelend in writer maar in calc echt heel storend.

Ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden. Wie weet hoe dit komt en wat er eventueel aan te doen is?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Heb je Huidige stand van zaken MS Office/LibreOffice gezien? Voor een algemene discussie over de svz van (Libre)office is dat meer geschikt.

Het helpt ook niet als je in je startpost het meteen hebt over fabeltjes de wereld uit helpen en een discussie die wat 'meer op feiten is gebaseerd'. Waar zie jij hier een discussie gebaseerd op fabeltjes?

Met zo'n start wordt het nooit een lekkere discussie. Dit topic gaat daarom dicht.

Je vraag is natuurlijk wel legitiem. Dat kun je prima als startpost gebruiken voor een nieuw topic, maar het zou ook prettig zijn als je vermeldt wat je als mogelijke oplossingen hebt kunnen vinden.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.