Toon posts:

Externe HD 4TB bestanden terughalen na opstarten killdisk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:24
Hallo allemaal.

Ik heb een domme fout gemaakt en graag vraag ik jullie advies vragen om dit deels te herstellen.

Ik ben afgelopen maand bezig geweest met het opruimen van al mijn harde schijven om ze aan te bieden bij een recycling bedrijf. Ik had inmiddels zo veel hardware liggen dat er nodig eens de bezem door moest. Ik kan dit iedereen aanraden want voor je oude hardware krijg je nog een vergoeding.

Ik heb met robocopy +/- 25 oude schijven opgeslagen op mijn externe 4TB schijf om deze data op mijn gemak uit te kunnen zoeken. Na de robocopy actie maak ik de schijven leeg met killdisk. bijna op het eind in de sleur een fout gemaakt en een killdisk actie gestart op de externe 4TB schijf. Dit had ik met 5 seconden door en direct beëindigd.

Nu wordt de schijf vanzelfsprekend als leeg getoond en is er geen partitie meer beschikbaar. Ik heb geprobeerd met Recuva (deepscan enabled) de bestanden terug te halen. Deze vind gelukkig nog heel veel bestanden maar voordat het zoeken klaar is, wat enkele dagen duurt, geeft Recuva aan dat er niet genoeg geheugen beschikbaar is.

Weet iemand een ander programma dat misschien wel alle bestanden kan herstellen en de folder structuur kan behouden, tot zo ver deze nog beschikbaar is. Recuva heeft deze optie namelijk wel en plaatst de bestanden terug in de folders waar ze in stonden.

Ik heb een andere 4TB schijf tot mijn beschikking om de bestanden op te herstellen.

Bij voorbaat dank voor het advies!

k7 explosion turbo:S

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Er is een heel topic over: Thematopic: Datarecovery

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:23
Recuva van Piriform is ook een goede tool.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:24
@ CurlyMo, Bedankt ik ga deze tool proberen!

@ LordSinclair. ga de reactie's uit 2015 even doornemen, wellicht zit er iets bruikbaars tussen.

@ warhamstr. Zoals aangegeven krijg ik daarmee een memory issue.

k7 explosion turbo:S

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee