Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-06-2024
Beste tweakers,

dit is mijn eerste post hier dus ik zal me maar direct even voorstellen. Ik ben Bram, 14 jaar, en ik vind het leuk me bezig te houden met technologie en dergelijke.

Tot nu toe, heb ik wat betreft mobiel een of andere uitklaptelefoon van Samsung van €10. Deze is voor noodgevallen; het toestel dat ik echt gebruik is de iPod touch 5 (jailgebroken en whatsapp opgezet zodat ik wel gewoon kan appen). Nu merk ik dat deze toch al erg traag word bij sommige spelletjes en ik vind het irritant dat je daarmee alleen internet via WiFi kan krijgen.

Dus ben ik op zoek naar een telefoon voor 200 à 300 euro (liefst zo goedkoop mogelijk). Simlock vrij maken kan ik zelf denk ik wel dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Verder wil ik gewoon de hedendaagse zware games kunnen spelen, de telefoon tweaken en modden tot hij precies doet wat ik wil, zonder dat hij traag word. Ik wil geen heel groot scherm, maar wel graag een dunne telefoon die stevig is. Vingerscan is geen must, maar zou gaaf zijn.

Aangezien ze nu bezig zijn met CES en ze daar vast wel mooie nieuwe telefoons presenteren, wil ik hem niet direct aanschaffen maar over een maandje ofzo.

Zelf zat ik al met de OnePlus X, OnePlus One en de Lenovo Vibe S1 in gedachten. Heeft iemand nog andere suggesties?

Mvg,
Bram

edit-
is dit iets? De Xiaomi Redmi Note 3?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als je veel Wilt customizen zoals rooten etc. Zou ik een telefoon kiezen die veel gebruikt word gezien hier ook veel mensen op forums bezig zijn (xda developers). Daarnaast wat zijn je overige musts camera accuduur?

Tegenwoordig zijn alle telefoons simlock vrij zelfs degene met abonnement.

En wat bedoel je met een klein scherm? Voor de 1 kan dat 4.7inch zijn en voor de ander 4. Zit nogal verschil in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Goedkoop mogelijk... dan moet ik denken aan de Wileyfox Swift...
Een prima smartphone met een zeer goede bang-for-buck-verhouding.
Natuurlijk niet de beste GPU, dus 'zware games' is nogal tsjaa... wat is zwaar, wat verlang je?
Draait standaard al op Cyanogen OS, wat prima software is en tweaken kan natuurlijk altijd.

Als je je budget oprekt en wacht op het juiste moment, dan zou ik zeggen de Honor 7.
Dat toestel kost normaal rond de € 350, maar is redelijk vaak in de aanbieding voor € 300.
Dat toestel biedt echt een zeer mooie combinatie van hardware en uiterlijk, inclusief vingerafdrukscanner.
De videochip van dat toestel is ook niet de beste, dat moet gezegd worden, maar de rest maak veel goed.
Is wel voorzien van de EMUI-schil van Huawei, dat is nogal persoonlijk, maar ik vind het echt een draak van een schil... en aangezien je wilt modden en tweaken zou ik zeggen, dat dat het ideale toestel is --> wel schil!

De OnePlus One is een toestel van 5,5 inch... dat noem ik groot...
De OnePlus X is ook een heel mooi toestel, dat in je budget valt, ook een zeer mooi optie imo. Is weer gemaakt van glas, bevat weer geen vingerafdrukscanner, draait wel weer op Oxygen OS, een zeer cleane versie van Android, ontwikkeld door OnePlus. De VIBE 1S van Lenovo is ook leuk, maar wanneer die te koop is, is de vraag. Tevens moet je die ook importeren vanuit de UK of Duitsland, aangezien Lenovo hier geen tot weinig smartphone verkoopt in Nederland. Voor de rest mis ik gewoonweg nog veel... Zijn dingen als een verwijderbare accu belangrijk, een goede camera of moet er een geheugenkaartje in kunnen? Heb je affiniteit met bepaalde merken, denk aan importeren en eventuele garantieclaims. Denk ook aan de Androidversie en eventuele updates en dergelijke, welke versie vind je fijn werken en verwacht je updates? Wil je eigenlijk wel een Androiddevice, of is Windows Phone ook interessant misschien? Die markt ken ik persoonlijk niet zo goed, maar over vele Lumia-toestellen hoor ik niks meer dan lof, maar sta je daar überhaupt voor open?

Als je trouwens de OnePlus One noemt met zijn 5,5 inch scherm, moet ik ook gelijk denken aan de Moto X Play van Motorola. Prima prijs, prima hardware, bijna stock Android dus geen gekke, lastige of lelijke schil. Motorola voorziet vele toestellen redelijk snel en lang van updates, wat ook kan meespelen. Tevens is op dat toestel nu € 50 cashback te krijgen, wat hem prijstechnisch ook erg interessant maakt... euro'tje of € 310 ofzo.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:47
Als je het toestel veel voor gamen wilt gebruiken zou ik juist wel een lekker groot scherm nemen, en geen heel dun toestel want daar zit meestal een net zo dunne accu in. Een goede batterij is echt wel prettiger wanneer je veel gamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
camera gebruik ik nauwelijks, dus dat maakt me niet zo uit. Ik wil echt niet boven de €300 gaan; in 1e instantie was m'n budget ook maar 200€. Batterij van 3000 mA is denk ik prima. Ook neem ik liever geen WP, mar gewoon Android.

Wat vinden jullie van de Xiaomi Redmi Note 3? Goedkoop, lange accu, goede gpu in mijn ogen, strak design en vingerscan.

Overigens wil ik niet groter dan 5,5" gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door BremFM op 07-01-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
Ben ik goedkoper uit mocht ik abonnement + telefoon nemen? Ik wil een abonnement waarbij ik lekker veel internet heb, niet noodzakelijk 4g, wel snel genoeg voor clash of clans en dat soort dingetjes. Bellen en sms'en doe ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
BremFM schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:47:

Wat vinden jullie van de Xiaomi Redmi Note 3? Goedkoop, lange accu, goede gpu in mijn ogen, strak design en vingerscan.

Overigens wil ik niet groter dan 5,5" gaan.
Prima keuze. Heb hem zelf ook in bestelling staan. Heb momenteel de redmi Note 2. Ook erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
Kasj schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:14:
[...]

Prima keuze. Heb hem zelf ook in bestelling staan. Heb momenteel de redmi Note 2. Ook erg tevreden over.
Werkt die goed voor gaming? Ik sta btw nog steeds open voor suggesties! De Moto X Play lijkt me erg gaaf, maar ik moet nog eventjes kijken of ik zoveel geld bij elkaar kan krijgen,

-edit
kan ik dmv rooting cyanogenmod/stock Android 6.0 op de Xiaomi Redmi 3 zetten? Is deze telefoon sterk genoeg voor de meer high-end games?

[ Voor 15% gewijzigd door BremFM op 07-01-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiriaq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-04 15:53
BremFM schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:51:
Ben ik goedkoper uit mocht ik abonnement + telefoon nemen? Ik wil een abonnement waarbij ik lekker veel internet heb, niet noodzakelijk 4g, wel snel genoeg voor clash of clans en dat soort dingetjes. Bellen en sms'en doe ik nooit.
Bij http://ben.nl hebben ze wel een aantal abonnementen met goedkope telefoons waarbij het toestel je bijna niets kost.
Pagina: 1