Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Een edit was misschien netter geweest, maar de eerste Nikon D500 reviews beginnen te verschijnen. De enige verstaanbare voor mij is die van Imaging Resource, maar er zijn ook enkele Italiaanse foto galerijen en een Franse review :D

Vooral de vergelijkingsfoto's bij Imaging Resource (met de D300s) geven mij een heel goed gevoel over de D500, aangezien ik wil gaan upgraden van de D90 welke redelijk vergelijkbaar zou moeten zijn met de D300s voor zover ik begrepen heb :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Orion84 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:15:
Wat wel een toffe feature is trouwens (DP Review was daar ook al enthousiast over in een van hun preview artikelen) is de mogelijkheid om de AF-ON knop te koppelen aan een bepaalde AF-mode. Dan kan je dus onder je sluiterknop bijvoorbeeld 3D tracking of auto-field aan hebben staan, maar met de AF-ON knop focussen met bijvoorbeeld Group-AF of single-field.
Die feature is echt briljant. En als je een lens hebt met functieknoppen, dan is het nog mooier, want dan kan je die ook als "AF-mode + AF-ON" instellen met een eigen AF-Mode voorkeur. Ik heb nu 3D tracking onder de sluiterknop, Group-AF onder de AF-ON button (voor als ik in een reflex snel, maar zonder perfect te hoeven mikken wil focussen op een vogel die ineens aan komt vliegen of zo) en onder de knoppen op de 200-400 single-field AF voor nauwkeurig focussen op rustige onderwerpen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

Kogel door de kerk, het is toch geen D500 geworden, maar een D750. Sowieso vanwege het grote prijsverschil en gezien mijn interesse voornamelijk in landschap en objecten zit, denk ik dat ik met de D750 waarschijnlijk toch meer plezier ga hebben. De lage ruis op hoge iso is een extra bonus. De burst is sowieso een kleine sprong t.o.v. de D5300 en daar ging het opzich al prima mee wat betreft "sport" foto's. Voor de rest volgens mij een erg mooie overstap van D5300 naar D750 op alle fronten. En verder ben ik nog steeds een n00b wat betreft gebruik maken van de mogelijkheden van de camera, dus dat wordt al genoeg leren straks.

En via Ebay een nieuwe kunnen kopen voor "slechts" 1325 Euro (alleen kapotte buitenverpakking, maar camera splinternieuw en onbeschadigd) bij een winkel. Dus volgens mij een goede koop gedaan! Dat is nogal een verschil met de D500. Nu eerst thuis uitleggen bij de vrouw waar dat geld is gebleven, maar deze kans kon ik echt niet lagen liggen. :P

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Smarron schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:46:
Kogel door de kerk, het is toch geen D500 geworden, maar een D750. Sowieso vanwege het grote prijsverschil en gezien mijn interesse voornamelijk in landschap en objecten zit, denk ik dat ik met de D750 waarschijnlijk toch meer plezier ga hebben. De lage ruis op hoge iso is een extra bonus. De burst is sowieso een kleine sprong t.o.v. de D5300 en daar ging het opzich al prima mee wat betreft "sport" foto's. Voor de rest volgens mij een erg mooie overstap van D5300 naar D750 op alle fronten. En verder ben ik nog steeds een n00b wat betreft gebruik maken van de mogelijkheden van de camera, dus dat wordt al genoeg leren straks.

En via Ebay een nieuwe kunnen kopen voor "slechts" 1325 Euro (alleen kapotte buitenverpakking, maar camera splinternieuw en onbeschadigd) bij een winkel. Dus volgens mij een goede koop gedaan! Dat is nogal een verschil met de D500. Nu eerst thuis uitleggen bij de vrouw waar dat geld is gebleven, maar deze kans kon ik echt niet lagen liggen. :P
Je moet ook nog nieuwe lenzen hebben dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Camera Memory Speed website heeft de D500 getest. Eindelijk een camera die ook naar SD nu snel kan schrijven als er UHS-II compatible op staat. Waar alle huidige UHS-II camera's blijven steken onder de ~80MB/s meerderheid er nog ver onder volgens mij. Doet de D500 het 2x zo snel met 160MB/s. Nog niet zo snel als zou moeten kunnen maar volgens mij gaat dat nooit gebeuren met SD in een camera. Maar ja zeg nooit nooit.

Wil je echt snel moet je XQD gebruiken en dan wel de Lexar 2933x die haalt in de D500 bijna 300MB/s.

De test is wel handig bij het uitzoeken van een nieuw geheugen kaartje.
http://www.cameramemorysp...-and-xqd-card-speed-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:44:
Camera Memory Speed website heeft de D500 getest. Eindelijk een camera die ook naar SD nu snel kan schrijven als er UHS-II compatible op staat. Waar alle huidige UHS-II camera's blijven steken onder de ~80MB/s meerderheid er nog ver onder volgens mij. Doet de D500 het 2x zo snel met 160MB/s.
Als ik kijk op Wikipedia dan zou ~160MB/s de max van een full duplex verbinding zijn. Je zou nog iets kunnen winnen als het geheel half duplex gemaakt was, maar hey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xudonax schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:49:
[...]

Als ik kijk op Wikipedia dan zou ~160MB/s de max van een full duplex verbinding zijn. Je zou nog iets kunnen winnen als het geheel half duplex gemaakt was, maar hey :)
Voor half duplex zit juist die extra rij contactjes op een UHS-II kaart. Dat zelfde kaartje doet in een USB3 cardreader 265MB/s. Aan de kaartjes ligt het dus niet. Waarom ze dan in de camera's alleen full duplex doen? Maar ja de D500 heeft in ieder geval een stap de goede richting in gemaakt. Al lijkt mij XQD de "snelste" optie, zeker als je RAW schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Inmiddels ook een review van Tony Northrup op YouTube: YouTube: Nikon D500 Review vs Canon 7D Mk II, Nikon D7200, D5

Incl. vergelijking met onder andere de 7DII.

Daar wordt ook opgemerkt dat de D500 geen AA filter zou hebben, dat was mij nog niet bekend.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
En ook DigitalRev heeft een Hands-on review van de D500 geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esch
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
dpreview heeft haar review van de D500 afgerond en online geslingerd:
The D500 is among the best DSLRs we've ever tested. Its strengths are its superlative autofocus combined with the ability to keep shooting at 10 frames per second. There are other APS-C cameras that offer similarly excellent image quality but none that offer the speed, ergonomics and dependability of the D500
http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Eerste firmware update is uitgebracht. Fix voor een bug in de taalinstellingen:
http://downloadcenter.nik...m/nl/download/fw/184.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:47
Jared Polin heeft sinds kort ook een Real World Review van de D500. Ik vond het een van de interessantste filmpjes van hem sinds lange tijd. Heb hem in 1 keer uit kunnen kijken voor de verandering :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

MazeWing

The plot thickens...

Iemand die de D750 aanprijst als de ideale camera om met fotografie te beginnen kan ik niet serieusnemen.

Vond het weer een vreselijk irritant en druk filmpje wat voornamelijk door meneer zelf komt. Ben zelf een groot fan van thecamerastore tv.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 19:50
PdeBie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:17:
De camera maakt gebruik van dezelfde accu's (EN-EL15) als mijn Nikon D7000. Komt goed uit, hoef ik ook geen nieuwe reserve accu's te kopen.
Sterker nog, ga met de aankoopbon van de D500 en je oude EN-EL15 accu's naar Beverwijk en je kan zomaar met gloednieuwe reserveaccu's (met hogere capaciteit) naar buiten lopen: https://nikoneurope-nl.cu...answers/detail/a_id/66517

edit: Tenminste, ik had die ervaring met een eerdere recall, op de website staat hoe het gaat als je verzend en ontvangt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jelle E op 08-07-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jelle E schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:40:
Sterker nog, ga met de aankoopbon van de D500 en je oude EN-EL15 accu's naar Beverwijk en je kan zomaar met gloednieuwe reserveaccu's (met hogere capaciteit) naar buiten lopen: https://nikoneurope-nl.cu...answers/detail/a_id/66517
Als ik het bericht goed lees, is de capaciteit van de accu gelijk, maar hebben de nieuwe EN-EL15 accu's een andere controller. Beetje slordig van Nikon dat ze de accu een gelijk typenr geven zonder dat de oude accu's ook goed werken met de nieuwere camera's. Wel netjes dat ze die dan gewoon vervangen door nieuwe accu's.

Ben wel benieuwd of die nieuwere accu's ook goed werken met oudere camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik gebruikte die oude en nieuwe EN-EL15 accu's al tijden door elkaar (D7000 en D750) en dat werkt volgens mij gewoon prima. Het is echt pas sinds de D500 dat er wat klachten zijn dat die oudere niet perfect werken. Van problemen met nieuwe en-el15s in oudere bodies heb ik nog niks gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe accu kan volgens mij ook beter omgaan met hogere verbruik/stroom pieken tijdens bijvoorbeeld de 10fps burst. De oudere accu's zijn daar minder geschikt voor en zakken dan veel sneller in qua spanning wat dus resulteert in de problemen die men ziet met het oude type accu. Gebruik je de D500 in continuous-Low of in single shot kun je waarschijnlijk zonder problemen die oudere accu's gebruiken met redelijk normale accuduur. Ga je met 10-fps schieten en mogelijk ook al bij 4k filmen ga je tegen of zelf over de limit van wat die oudere accu's kunnen hebben.

Dit zelfde heeft Fuji nu ook gedaan met hun accu voor de X-T2 en Canon had dit ook gedaan met de accu voor de 7D Mark II. Aan capaciteit en form factor veranderd er weinig tot niets alleen de gebruikte cellen zijn nu beter om met hogere stromen/pieken om te kunnen gaan. Wat resulteert in een normaal stroomverbruik bij gebruik van deze nieuwe accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 19:50
henkie196 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:39:
[...]

Als ik het bericht goed lees, is de capaciteit van de accu gelijk, maar hebben de nieuwe EN-EL15 accu's een andere controller. Beetje slordig van Nikon dat ze de accu een gelijk typenr geven zonder dat de oude accu's ook goed werken met de nieuwere camera's. Wel netjes dat ze die dan gewoon vervangen door nieuwe accu's.

Ben wel benieuwd of die nieuwere accu's ook goed werken met oudere camera's.
Ze hadden het ook kunnen aanpakken als het verschil tussen de EN-EL3 en EN-EL3e, maar dan ontbreekt alle compatibiliteit tussen oude accu's en nieuwe bodies en andersom. (Ik dacht ooit een keer een goedkope extra accu voor mijn D80 te hebben gevonden :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nieuwe firmware update:
http://downloadcenter.nik...m/nl/download/fw/191.html
Een probleem aangepakt dat soms fouten veroorzaakte met bepaalde UHS-II SD-geheugenkaarten. Omdat we hebben geconstateerd dat dit leesfouten waren die niet in de camera maar in de kaarten zelf optraden, hebben we het probleem aangepakt met een alternatief dat zorgt voor tijdelijke overschakeling naar de UHS-I-stand wanneer zich een fout in de kaart voordoet in UHS-II-stand. Zodra de camera wordt uitgeschakeld en vervolgens weer ingeschakeld of wanneer de stand-by-timer opnieuw wordt gestart, gaat de camera terug naar UHS-II-stand. Leesfouten in kaarten kunnen zich nog steeds voordoen na de update, zij het in zeer zeldzame gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Even dit topic weer een schop geven. Heeft er iemand al gebruik gemaakt van de UHD video functie? Als ik de Nikon D500 Professional Setting Guide - Movie Edition bekijk dan staat er op pagina 39 dat de video output 144Mbps zou zijn. Hoe is het gesteld qua detail, rolling shutter etc met de D500?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een nieuwe firmware released, maar helaas nog niet de d9 AF helaas ;)

Wijzigingen van “C” Firmwareversie 1.10 naar 1.11

• Een probleem opgelost dat voorkwam dat de sluiter door de aanraaksluiteroptie werd ontspannen wanneer autofocus, met een bevestigde SB-800 flitser, tijdens livebeeld werd gebruikt.
• De items gewijzigd die werden gecontroleerd wanneer beeldsensorreiniging werd uitgevoerd met behulp van de optie SETUP-MENU > Beeldsensor reinigen > Nu reinigen. Wij raden u aan deze optie te gebruiken om beeldsensorreiniging uit te voeren nadat de update is voltooid.

http://downloadcenter.nik...m/nl/download/fw/205.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esch
  • Niet online
Bij gebrek aan een losse XQD-cardreader download ik de foto's via de meegeleverde USB-kabel naar mijn computer. Nu valt het me op dat na het downloaden en nadat ik de foto's bewerkt heb (dus zo'n 3-4 uur later, camera blijft intussen gekoppeld aan de computer) de accu in de grip (MB-D17) van mijn D500 leeg is.

Ik heb (nog) maar 1 accu en die zit in de grip. Ik heb de vliegtuigmodus standaard aan staan dus eventuele bluetooth- en wifi-verbindingen staan uit. Iemand dezelfde ervaring? Ligt het aan de accu? Ligt het aan de grip? Ligt het aan mijn computer? Ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esch schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:24:
Bij gebrek aan een losse XQD-cardreader download ik de foto's via de meegeleverde USB-kabel naar mijn computer. Nu valt het me op dat na het downloaden en nadat ik de foto's bewerkt heb (dus zo'n 3-4 uur later, camera blijft intussen gekoppeld aan de computer) de accu in de grip (MB-D17) van mijn D500 leeg is.

Ik heb (nog) maar 1 accu en die zit in de grip. Ik heb de vliegtuigmodus standaard aan staan dus eventuele bluetooth- en wifi-verbindingen staan uit. Iemand dezelfde ervaring? Ligt het aan de accu? Ligt het aan de grip? Ligt het aan mijn computer? Ligt het aan mij?
Dit gebeurt bij de meeste, zo niet, alle Nikon DSLR's, zolang ze met USB zijn verbonden gaan ze niet in sleep mode en zullen dus veel meer battery power verbruiken dan normaal. Gewoon dus even ontkoppelen als je klaar bent met USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Of gewoon even voor een paar tientjes een xqd kaartlezer scoren. Gaat veel kans nog sneller ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:06:
Gewoon dus even ontkoppelen als je klaar bent met USB.
Oke, dank voor je uitleg. De volgende keer dus maar minder eager beginnen met bewerken...
Orion84 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:12:
Of gewoon even voor een paar tientjes een xqd kaartlezer scoren. Gaat veel kans nog sneller ook?
Ik zocht eigenlijk een intern multi-card-exemplaar (dus met XQD, CF, USB en (micro)SD). Maar die heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik inderdaad ook nog niet gezien, op dit moment zijn er volgens mij ook maar 2 xqd readers, die van sony (met sd) en die van lexar (alleen xqd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Je kunt kijken naar een Lexar Professional Workflow met een XR2 module en een SD module. Echt compact is anders, maar je hebt wel een "alles in een" oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk maar voor de Sony XQD reader gegaan, scheelt best wat qua snelheid vergeleken met direct van de kamera downloaden.

firmware 1.12 is ook net uit trouwens;

http://downloadcenter.nik...m/nl/download/fw/227.html

Slapbitch werkt nu "beter" op iOS schijnbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Zo, ik mag ook aan de bak met een D500. Welk merk XQD-kaart zouden jullie aanraden? Het prijsverschil tussen Lexar en Sony is behoorlijk, maar ik heb (nog) niet ergens iets over kwaliteitsverschil kunnen vinden. Voor de beste prestaties lijkt het me ook dat je de snelste variant moet nemen, of volstaat de 210 MB/S?

Oké, edit: op YouTube wel wat berichten over haperende Lexar-kaartjes. Iemand ervaringen?

[ Voor 12% gewijzigd door bollefles op 11-03-2017 11:32 . Reden: Iets beter online gekeken ;-) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Lexar 2933x werkt prima bij mij, andere types nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mnijland
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 16:19
Een site met relevante metingen van verschillende geheugenkaarten voor de D500 en andere camera's.

http://www.cameramemorysp...-and-xqd-card-speed-test/

[ Voor 10% gewijzigd door Mnijland op 15-03-2017 10:27 ]

Zwarte doosjes met de tekst "Nikon" + wat lichtdoorlatende lensdoppen || www.marcosplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Mnijland schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:27:
Een site met relevante metingen van verschillende geheugenkaarten voor de D500 en andere camera's.
Nice! Nu nog een overzicht van duurzaamheid van kaartjes en de wereld is af _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Lexar 2933x doet het bij mij ook prima.

Kwam een leuke discussie tegen over de dynamic AF van d5/500

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1478115

Het lijkt er een beetje op dat de Dx modes als D25 niet helemaal doen wat ze horen te doen en zich meer gedragen als single focus point. Ik gebruik die modes zelf ook nooit meer, heb het een tijdje geprobeerd maar de resultaten waren telkens net niet helemaal lekker en zeker voor BIF is Group veel consistenter voor mij. Ben benieuwd of Nikon gaat reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Kojoottii schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:04:
Lexar 2933x doet het bij mij ook prima.

(...) zeker voor BIF is Group veel consistenter voor mij.
Merci!

Gebruik je de 3D ook wel eens voor BIF? Ik ben nog erg zoekende (300mm f/4 AF-S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
bollefles schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:35:
[...]

Merci!

Gebruik je de 3D ook wel eens voor BIF? Ik ben nog erg zoekende (300mm f/4 AF-S).
Heb het toen ik d500 net had wel tijdje gedaan met 3d, maar ben op den duur vrijwel alleen Group gaan gebruiken. Eigenlijk moet ik 3d weer een keer gebruiken, tijd niet meer gedaan, kijken hoe het nu bevalt, als ik het me goed herinner had ik wat wisselende resultaten met 3d.
Enige probleem met Group wat ik tot nu heb gemerkt is dat zeker bij grotere vogels van opzij Group nog wel eens de dichtstbijzijnde vleugel pakt ipv de kop. Maar vind dat niet opwegen tegen hoe snel Group subjecten oppikt en vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Dank @Kojoottii. Zodra de vrije vluchtvoorstellingen in Blijdorp weer beginnen ga ik eens lekker experimenteren met de verschillende settings. In oktober Zuid-Afrika, dus dan moet ik er wel klaar voor zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
Moet goedkomen met een D500 en 300 f4 lijkt me! Binnekort zijn de boerenzwaluwen er ook weer, prima oefenen met die beesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Kojoottii schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:54:
Moet goedkomen met een D500 en 300 f4 lijkt me! Binnekort zijn de boerenzwaluwen er ook weer, prima oefenen met die beesten :P
Goeie! Dat is hogeschool-oefenen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloines
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11-2024
Iemand anders hier ook het probleem dat de batterij in de grip vele malen sneller leegloopt dan die in de body? Ben dit van andere Nikon body's helemaal niet gewend en ik heb nu maar een extra batterij besteld.. Is dit herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Is het niet zo dat hij eerst de batterij in de grip leegtrekt en daarna pas die in de body (meen zelfs dat die volgorde instelbaar is)?

Heb zelf de grip van de D500 niet (want achterlijk duur), maar dat is hoe het bij mijn D7000 en D750 werkte.

Verder zet ik mijn D500 doorgaans in vliegtuigmodus, om te voorkomen dat de connectiviteit voor SnapBridge de accu leegtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloines
Orion84 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:51:
Is het niet zo dat hij eerst de batterij in de grip leegtrekt en daarna pas die in de body (meen zelfs dat die volgorde instelbaar is)?

Heb zelf de grip van de D500 niet (want achterlijk duur), maar dat is hoe het bij mijn D7000 en D750 werkte.

Verder zet ik mijn D500 doorgaans in vliegtuigmodus, om te voorkomen dat de connectiviteit voor SnapBridge de accu leegtrekt.
Ja klopt, eerst de grip inderdaad. Ik bedoel dat hij in vergelijking met bijvoorbeeld de D300s (waar ik vandaan kom) véél sneller leegraakt. Die connectiviteit moet ik dan even naar kijken.. Gebruik het niet maar misschien blijft dat standaard aan staan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, SnapBridge (Bluetooth) slurpt nogal zelfs als je het niet gebruikt. Waar een D300s niets van dat soort features heeft en idle dus inderdaad nauwelijks stroom gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Eloines schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:48:
Iemand anders hier ook het probleem dat de batterij in de grip vele malen sneller leegloopt dan die in de body? Ben dit van andere Nikon body's helemaal niet gewend en ik heb nu maar een extra batterij besteld.. Is dit herkenbaar?
Dit is helemaal herkenbaar voor mij. Als ik een batterij in de grip (Jupio, want dat ding van Nikon is natuurlijk achterlijk geprijsd) laat zitten is-ie de volgende dag gewoon leeg. Heel irritant. Komende herfst ga ik naar Zuid-Afrika en ik vraag me af of ik die grip gewoon thuis moet gaan laten. Beetje jammer als ik halverwege de dag zonder stroom zit (ik heb twee accu's).

Standaard heb ik alle connectivity uit staan (in flight mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloines
bollefles schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 05:54:
[...]

Dit is helemaal herkenbaar voor mij. Als ik een batterij in de grip (Jupio, want dat ding van Nikon is natuurlijk achterlijk geprijsd) laat zitten is-ie de volgende dag gewoon leeg. Heel irritant. Komende herfst ga ik naar Zuid-Afrika en ik vraag me af of ik die grip gewoon thuis moet gaan laten. Beetje jammer als ik halverwege de dag zonder stroom zit (ik heb twee accu's).

Standaard heb ik alle connectivity uit staan (in flight mode).
Ik heb dan wel de Nikon grip, maar het uitzetten van die Bluetooth connectie maakt veel uit. Zou dat zeker aanraden. Inmiddels getest en ik schiet nu iets meer dan 2000 foto's op een batterij :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Eloines schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:19:
[...]

Ik heb dan wel de Nikon grip, maar het uitzetten van die Bluetooth connectie maakt veel uit. Zou dat zeker aanraden. Inmiddels getest en ik schiet nu iets meer dan 2000 foto's op een batterij :Y
Da's mooi. Maar zoals ik al zei- ik heb het ding altijd in flight mode staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dan klinkt het vooral als een brakheid in die Jupio grip :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Zou kunnen! Eens kijken wat Kamera Express ervan zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 10:58

BaasG

Spiral out. Keep going

*klein schopje*

Firmware 1.20 is uitgebracht voor de D500.

Wijzigingen t.o.v. de vorige versie:
  • De camera kan nu via Wi-Fi verbinding maken met apparaten waarop SnapBridge is geïnstalleerd. Voor meer informatie, zie de “Aanvulling op de Gebruikshandleiding” waarin deze functie wordt beschreven. Voordat u deze functie gebruikt, moet u upgraden naar de volgende versie van de app:
    - SnapBridge versie 2.5.4 of hoger
  • De volgende problemen zijn verholpen:- De camera kon soms moeilijk scherpstellen op onderwerpen in de scherpstelpunten aan de randen van het beeld.
    - De camera reageerde soms niet meer tijdens het maken van opnamen in continu-hoge-snelheid (CH) ontspanstand.
    - De camera schakelde soms niet uit nadat de hoofdschakelaar op “OFF” werd gedraaid.

member of the Dark side: black Nikon gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje vreemd om in dit topic te vragen misschien, maar ik heb een probleempje. Ik heb jarenlang Nikon camera's gebruikt en ben nu overgestapt op de d500. Echter gaat hij niet aan. Ik switch naar 'On', het schermpje bovenop gaat aan, met daarin de info die ik zou verwachten, maar het grote scherm (waar ik volgens de handleiding de taal zou moeten instellen) blijft uit. Ik kom er met de handleiding niet uit :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:50:
Beetje vreemd om in dit topic te vragen misschien, maar ik heb een probleempje. Ik heb jarenlang Nikon camera's gebruikt en ben nu overgestapt op de d500. Echter gaat hij niet aan. Ik switch naar 'On', het schermpje bovenop gaat aan, met daarin de info die ik zou verwachten, maar het grote scherm (waar ik volgens de handleiding de taal zou moeten instellen) blijft uit. Ik kom er met de handleiding niet uit :s
Ook niet als je op Menu drukt? Zo niet dan zou ik eens terug gaan naar de winkel of dubbel checken dat je accu helemaal is opgeladen want dat is niet goed.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ventieldopje schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:59:
[...]

Ook niet als je op Menu drukt? Zo niet dan zou ik eens terug gaan naar de winkel of dubbel checken dat je accu helemaal is opgeladen want dat is niet goed.
Thanks, het acculampje knipperde, dus ik laad hem eerst helemaal op. Als het scherm het niet doet bij een knipperend lampje is het probleem, denk ik, geadresseerd.
Pagina: 1 2 Laatste