JBL SB350 & Samsung ue40h64 TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenniestuk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-03 10:49
Hallo,

Ik heb onlangs een JBL SB350 soundbar aangeschaft voor mijn Samsung TV.
Na juiste optische aansluiting kom ik erachter dat de bass speaker vaak een "plopje" geeft. In het begin viel dit niet op maar wordt nu echt vervelend. Ondertussen heb ik alle aansluitingen, instellingen en posities geprobeerd. Heb zelfs een nieuwe meegekregen bij de winkel maar probleem blijft. Weet een van jullie wat dit betekend en hoe ik er vanaf kom?

Alvast bedankt voor jullie hulp
Dennis

PS4: Kennie_stuk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 16:37
Wanneer gebeurd dit precies? Als je van zender / invoer wisselt? Of totaal random?

Hoor je ook iets gelijkaardig uit de soundbar zelf? Als hij ploft veranderd de status led op de sub van aan (wit) naar standby (amber) (of omgekeerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenniestuk
Hai Tronic,

Bedankt voor je reactie.
Dit gebeurd at random en ik zie geen leds knipperen o.i.d.
Er stond een zender naast van een robot-stofzuiger, dus dacht logischerwijs dat die misschien stoort, maar dat is dus ook niet het geval.
Zou het misschien het audio signaal uit de samsung TV kunnen zijn die niet goed aankomt bij de JBL soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 16:37
Het zou kunnen dat het aan de verbinding ligt tussen de tv en de soundbar, maar dan zou de plof / onderbreking / het geluidsverschil ook in de soundbar zelf te horen moeten zijn.

Als je bijv muziek via bluetooth streamt, heeft ie het dan ook?

Het zou ook nog een probleem kunnen zijn met de draadloze connectie tussen de soundbar en de sub zelf.
Was via winkel enkel de sub omgewisseld of ook de soundbar zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenniestuk
Hi Tronic,

Wederom bedankt voor je reactie. Ik zal testen of ik de "plop" ook in de soundbar hoor.
Ook goed om inderdaad even met bluetooth te testen.

Bij de winkel is alles verwisseld; bar en sub.

Je hoort van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:33
Het geplop is een veelvoorkomend probleem bij JBL soundbars.Zoek bijv. maar eens naar de JBL SB400. De enige definitieve oplossing is de soundbar terugbrengen en een ander (non JBL) model uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenniestuk
Hoi Tronic,
Duurde even, maar we hebben de soundbaar getest met bluetooth en ook dan hoor je de "plop".
Erger nog, ook als alles uitstaat en alleen de soundbar aanstaat hoor je de "plop" ook.

Hoi X2X2X,
Dat klinkt niet veelbelovend; zeker niet van een merk wat ik voorheen als zeer goed merk achtte.

Ik zal terug naar de winkel gaan met deze info om een soortgelijke soundbar uit te zoeken van een ander merk. Jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvEmusic
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-06-2016
Hallo,

Ik heb het zelfde probleem met JBL SB350 plop.
Heeft iemand al resultaat in een oplossing?
Soundbar + subwoofer hebben beide software updaten gekregen.
Inmiddels 2x terug naar werkplaats geweest en plop voor 98% weg nu.

[ Voor 39% gewijzigd door PvEmusic op 09-06-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13

FeaR

In GoT we trust

X2X2X schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:01:
Het geplop is een veelvoorkomend probleem bij JBL soundbars.Zoek bijv. maar eens naar de JBL SB400. De enige definitieve oplossing is de soundbar terugbrengen en een ander (non JBL) model uitzoeken.
Als elke JBL het heeft is het dan niet "normaal"? Er zijn wel meer apparaten die een plopje geven als er signaal op komt. Mijn Velodyne subwoofer doet het ook, dat is het uit stand by komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels 2018, late reactie. Maar wel de oplossing (hier dan). Hopelijk heeft iemand er iets aan.

Ik had ‘de plop’ erg vaak. Half internet afgespeurd, allerlei fora. Geen oplossing. Mediamarkt, voor herstel opgestuurd. Geen oplossing. Met testen in de winkel was het probleem er niet, ook niet bij de reparateur.

En toen viel het kwartje bij me. Wat was er anders bij hen bij mij? Zij gebruikten hun eigen voedingskabel. Die af fabriek bij de subwoofer zat, stak ook iets uit de subwoofer.

Na ja, om het kort te maken, andere voedingskabel erin en het probleem is verholpen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Bizar. Kan ook toeval zijn, dat je met het omsteken de netpolariteit hebt omgewisseld oid ;-).

Check deze: Pluggen van stekker versterker in stopcontact

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1