Advies gevraagd: aansluiten meerder game consoles

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DarkZatoox
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-01 14:28
Goedemiddag iedereen!

ten eerste weet ik niet 100% zeker of ik hier helemaal goed zit anders niet sorry mijn fout |:(

Na aardig wat jaren verzamelen van zowel nieuwe als retro game consoles heb ik er aardig al wat bij elkaar gespaard 8)

Nu heb ik laatst behoorlijk zitten verbouwen in me kamer en heb ik ruimte om alle consoles netjes een eigen plekje te geven. Natuurlijk wil ik dit dan ook allemaal netjes aansluiten zodat het altijd klaar is om te spelen wanneer ik maar wil!

Zelf deed ik het vroeger altijd met normale scart switch bakjes (toen had ik nog niet zoveel) die naar me tv gingen maar nu met de verschillende consoles en ook de verschillende aansluitingen die daarbij mee komen lijkt me dit nou niet echt de meest geweldige oplossing.

Weet iemand toevallig een leuk apparaat die dit soort dingen gemakkelijk regelt of misschien een andere handige oplossing?

Het gaat hierbij om de volgende aansluitingen.
- 4x HDMI
- 8x composiet of scart
- 3x coax

Mijn tv heeft nog 2 keer HDMI, 1 keer composiet en natuurlijk de benodigde poort voor de coax over.

Ik kijk uit naar jullie ideeën en verder blijf ik ook zoeken naar een leuke oplossing.

Alvast bedankt voor de moeite! _/-\o_

Met vriendelijke groet,
Dennis

everything not saved will be lost

Alle reacties

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46

talin

ES-MA

wat heb je zelf al gevonden want dit lijkt er op dat je tv het struikelblok gaat vormen omdat je te weinig aansluitingen hebt.

je kan legio hdmi switches krijgen en ook nog wel scart maar dat gaat er nooit mooi uitzien dan wel feilloos werken.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Welke TV? Graag merk en type

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:23
Met dit bijltje ga ik binnenkort ook hakken... met dezelfde reden!
Zelf heb ik een goedkope versterker op de kop getikt. Deze heeft bijna genoeg aansluitingen in mijn geval. Het tekort aan aansluitingen zul je een splitter voor moeten regelen.

En die Coax, kan dat niet op een andere manier? want dat kan wel eens lastig zijn om er 3 tegelijk aan te sluiten. Misschien het Goeie oude (retro) consoles deel 12 even doornemen?

• DarkZatoox
talin schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:18:
wat heb je zelf al gevonden want dit lijkt er op dat je tv het struikelblok gaat vormen omdat je te weinig aansluitingen hebt.
Ja klopt daarom de vraag ook.. op dit moment alleen nog maar de splitsers gezien.

• DarkZatoox
Lip schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:19:
[...]

Welke TV? Graag merk en type
Samsung LE32C530
Waah schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:23:
En die Coax, kan dat niet op een andere manier? want dat kan wel eens lastig zijn om er 3 tegelijk aan te sluiten. Misschien het Goeie oude (retro) consoles deel 12 even doornemen?
ik ga het even doorlezen danku! voor de coax heb ik al een mooi splitser voor gekregen vanmiddag van een collega dus dat is opgelost! _/-\o_

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er zijn tig verschillende hdmi-switches te krijgen, waarbij het voor de meestgebruikte apparaten handig is om een auto-switch te gebruiken. ZO hoef je in ieder geval niet te schakelen met een remote/knop wanneer je je settopbox/bluray/chromecast/next gen console aanzet.

Vaak is het ook even testen welke switches goed werken met jouw apparatuur. Uit ervaring kan ik wel vertellen, dat de zelfregelende switches in de prijsklasse onder de 40 euro (voor 4+ aansluitingen) vaak goedkopere relais bevatten, die bij wat statische ontlading/wisselen van snoeren al van slag kunnen raken.. Wil je het serieus aanpakken, schaf dan een degelijke switch aan.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1