I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Eerst maar eens kijken of ik de X-Files überhaupt nog wel op DVD heb. Meen me te herinneren dat ik de complete collectie destijds verkocht heb
Make lovecraft not warcraft.
Zou het nodig zijn? Waarschijnlijk begint het gewoon opnieuw met nieuwe personages.Wildfire schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:36:
Misschien een goed idee om de X-Files ook maar eens te gaan herkijken. Maar ik zit nu net in een Star Trek: Voyager marathon, zit net aan seizoen 2. Daarvoor heel DS9 gezien. Eerst maar eens deze afmaken, of toch X-Files? Twijfel, twijfel...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nee, want het is met David Duchovny en Gillian Anderson. De miniserie draait om de figuren die we al kennen. Heb ook al gelezen datMarzman schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:12:
[...]
Zou het nodig zijn? Waarschijnlijk begint het gewoon opnieuw met nieuwe personages.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Ben benieuwd of Mulder en Scully het nog een beetje kunnen!
Bij Californication was Mulder geweldig imho, maar dat is wel weer heel wat andersFreshnezz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:20:
Kan niet wachten, tijdje geleden toch maar de laatste twee seizoenen ofzo eindelijk een keer afgekeken maar die waren toch wel minder dan de rest.
Ben benieuwd of Mulder en Scully het nog een beetje kunnen!
Ja daarom hahah, maar ik had rond die tijd ook weer paar seizoen X-Files gekeken en eigenlijk is Fox Mulder stiekem even perverted als Hank MoodyAfvalzak schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:22:
[...]
Bij Californication was Mulder geweldig imho, maar dat is wel weer heel wat anders

Seizoen 1-6 steengoed en nog steeds trouwens. Was eigenlijk voor mij de eerste serie waarvoor ik thuis bleef, heb volgens mij zelfs hier in de kast nog ergens de 9 cd game liggen ( alles heel erg QuickTime)
I still want to believe.....
Ik ben er klaar voor.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Verwijderd
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Juist en daarom kijk ik er reikhalzend naar uit, het "oude "X-files" was episch imho.Wildfire schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:11:
[...]
Nee, want het is met David Duchovny en Gillian Anderson. De miniserie draait om de figuren die we al kennen. Heb ook al gelezen datspoiler:Cigarette Smoking Man, Director Skinner en The Lone Gunmen er ook in voorkomen.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Zag nog een leuke skit voorbijkomen bij Jimmy Kimmel:
ik hoop wel dat deze serie beter is dan de laatste film....
[ Voor 11% gewijzigd door LuNaTiC op 14-01-2016 13:17 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Sterkte, alleen al S9 kijken is al een opgave met al het andere kijkspulhimlims_ schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:33:
...
..10 dagen, alle vorige epis kijken ... challenge accepted

(Vervloekt zijde het oude televisie-stelsel!, TV-on-demand FTW!)
[ Voor 11% gewijzigd door calsonic op 25-01-2016 10:28 ]
Je hebt toch wel een digitale decoder met harde schijf? Dan neem je het toch gewoon op?Druss schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:14:
Iemand een idee hoe aan de aflevering(en) te komen via een legale manier (Brein veilig)? Alsin, ik ben er donderdag niet en als ex-fan ben ik razend benieuwd..
(Vervloekt zijde het oude televisie-stelsel!, TV-on-demand FTW!)
---
Ik denk dat ik zelf de serie download maar pas kijk nadat ik de hele X-Files heb gebinge-rewatched
[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 25-01-2016 10:47 ]
Verwijderd
Voelt idd direct weer als vanouds, kan niet wachten tot volgende week.
Al wil je in zo'n geval eigenlijk direct alles achter elkaar kijken....
Verwijderd
Morgen een nieuwe ep!!AcidBurn schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:27:
Holy Fucking Hell, The X-Files are back
Dit dus, maar ik heb mezelf voorgenomen het helemaal legaal te kijkencalsonic schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:27:
S10e01 staat al gewoon op het web hoor mensen!

Dus dat betekend wachten tot donderdag

Nou nee niet echt CI+ module. , maar je hebt wel gelijk. Inpluggen van een HD werkt wel, nou nog kijken of mijn TV offline wel op wil nemen anders de tv maar aan laten staan als ik van huis ga.Wildfire schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:46:
[...]
Je hebt toch wel een digitale decoder met harde schijf? Dan neem je het toch gewoon op?
---
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:03:
Ik kon het niet laten en ben gaan kijken. Geweldig weer, het voelt als vanouds aan! Alleen dat in al die jaren is Skinner nog steeds A.D.?? Pff
Bekeken via de iets minder legale manier neem ik aan?AcidBurn schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:27:
Holy Fucking Hell, The X-Files are back
Kan niet stoppen met ontploffen!

*edit: Couldn't resist. Episode 1 gezien, ik vond het prima te volgen. Op naar nummero dos.
[ Voor 26% gewijzigd door Sagaris op 25-01-2016 21:47 ]
Dit dus.
[ Voor 3% gewijzigd door calsonic op 26-01-2016 07:49 ]
Downloaders, aub geen spoilers!
Uitgezonden in Amerika is praten zonder spoilers he. Wil je zekerheid dan kom je pas na de FOX uitzending in dit topic.Olga2000 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:28:
Fox gaat donderdag meteen twee afleveringen uitzenden. Daarna 1 aflevering per week. Ik kan best een paar dagjes wachten en op Fox kijken.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Het is eigenlijk alsof de serie nooit is weggeweest! En verder gaat waar het gebleven is, met een 'gat' van 15 jaar.
Goed dat ze de breuk tussen Mulder en Scully niet gelijk misbruiken om allerlei cliches naar boven te halen (mokkend beginnen, en toch steeds dichter tot elkaar komen).
Er wordt ook al het nodige onthuld (die UFO replica) zonder de auro van geheimzinnigheid meteen te lichten.
En het is natuurlijk pas de eerste aflevering dus het kan nog alle kanten op
Bijna overal ter wereld waar ik die box vond was 'ie of veeeeeeel te duur of gewoon uitverkocht. Voor zover ik weet is het nog niet eens bekend of die Blu-ray box überhaupt een Nederlandse release krijgt, dus vandaar dat ik 'm maar daar heb besteld. Is met Engelse ondertitels dus geen probleem.
Yay!
[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 26-01-2016 23:31 ]
Verwijderd
Vanavond aflevering 2 kijken (staat al klaar

Ik moet alleen wel wennen aan een Dana Scully die een stukje ouder is geworden... Vroeger vond ik haar wel iets hebben, maar dat is nu wel weg...
Fox is stiekem erger, want is ook nog eens gefrustreerdFreshnezz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:24:
[...]
Ja daarom hahah, maar ik had rond die tijd ook weer paar seizoen X-Files gekeken en eigenlijk is Fox Mulder stiekem even perverted als Hank Moody
Is het zeker dat The Lone Gunmen ook weer verschijnen? Ik zit nu hun eigen serie te kijken, en dat is gewoon comedy (soms ook wel wat erg flauw en banaal, maar wel vermakelijk).Wildfire schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:11:
[...]
Nee, want het is met David Duchovny en Gillian Anderson. De miniserie draait om de figuren die we al kennen. Heb ook al gelezen datspoiler:Cigarette Smoking Man, Director Skinner en The Lone Gunmen er ook in voorkomen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
In de December special "The X-Files Re-opened" zit wel een kort stukje waar ze te zien zijn ... weet alleen niet of ze in de serie komen. Er wordt met allerlei acteurs gepraat ...Nyarlathotep schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:43:
Lone Gunmen lijkt mij stug, die zijn er immers niet meer.
Aha : http://deadline.com/2015/...f-lone-gunmen-1201483482/
[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 27-01-2016 16:04 ]
Maar Cancerman was er toch ook niet meer? Laatste keer dat ie verscheen kreeg ie toch een raket in zijn smoel?Nyarlathotep schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:43:
Lone Gunmen lijkt mij stug, die zijn er immers niet meer. Voor Skinner en Cancerman moet je maar gaan kijken
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Totaal niet mee eens! Kijk even goed naar de titel van deze discussie:Donstil schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:47:
[...]
Uitgezonden in Amerika is praten zonder spoilers he. Wil je zekerheid dan kom je pas na de FOX uitzending in dit topic.
X-Files seizoen 10: vanaf 28-01 op Fox NL!
Wil je een Amerikaanse uitzendingen bespreken, maar dan een aparte topic aan!
Dat gebouw wordt inderdaad opgeblazen. Maar... Je ziet 'm niet daadwerkelijk on-screen de pijp uit gaan. Het is alweer even geleden, maar was er niet een X-files eposide waarin Mulder met de geesten van The Lone Gunmen communiceerde?Raven schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:03:
[...]
Maar Cancerman was er toch ook niet meer? Laatste keer dat ie verscheen kreeg ie toch een raket in zijn smoel?
Ach, ik sluit niks uit natuurlijk... Maar persoonlijk zou ik het een beetje lame vinden als ze terug zouden komen. Ik zie het wel gebeuren dat het flash-backs worden.
Het is de algemene regel in dit gedeelte van tweakers, geld ook voor andere series die op Fox of welke nederlandse zender dan ook komen.Olga2000 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:15:
[...]
Totaal niet mee eens! Kijk even goed naar de titel van deze discussie:
X-Files seizoen 10: vanaf 28-01 op Fox NL!
Wil je een Amerikaanse uitzendingen bespreken, maar dan een aparte topic aan!
Dus wil je echt geen spoilers dan blijft pas in het topic komen nadat je de aflevering ook gezien hebt de beste keuze.
[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 27-01-2016 16:52 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
En er is ook nog de Season 10 comics serie waar de Lone Gunmen opduiken ...Nyarlathotep schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:21:
[...]
maar was er niet een X-files eposide waarin Mulder met de geesten van The Lone Gunmen communiceerde?

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 27-01-2016 19:54 ]
. Ik dacht dat moet een grap zijn.
Ik heb er ontzettend veel zin in. Ga vanavond eerst beginnen met seizoen 1 en dan de rest kijken.
Verwijderd
De tv serie is ook best geinig, vult wel e.a. aan.Goner schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:51:
[...]
En er is ook nog de Season 10 comics serie waar de Lone Gunmen opduiken ...
[afbeelding]
Nu zijn er wat verschillende versies en gedachten op het net om de interessante afleveringen die het verhaal volgen te kijken en de fillers te skippen.
Dus om het verhaal te volgen kijk je naar Mythology, en de afleveringen die je kan skippen staan er ook maar de rest van de afleveringen dan? Seizoen 1 heeft 24 afleveringen maar 5 zijn interessant, 3 moet je skippen en 1 in noemenswaardig en de overgebleven 15???
bron: http://skippable.tumblr.com/post/93538543582/the-x-filesEpisodes skipped: 40 out of 202.
Season 1
Number of episodes - 24
Number to skip - 3
Mythology:
The pilot (obviously)
Deep Throat
Conduit
E.B.E
The Erlenmeyer Flask
Skip:
Jersey Devil
Shapes
Born Again
Notable:
Beyond the Sea (for some Scully backstory)
Season 2 (the best season, in my opinion)
Number of episodes - 25
Number to skip - 4
Mythology:
Little Green Men
Sleepless
Duane Barry
Ascension
One Breath
Colony
End Game
Anasazi
Skip:
F.Emascula
Fearful Symmetry
Our Town
Notable:
Humbug (takes place in a town where carnival sideshow performers reside in the off-season, and that in itself is pretty entertaining.
Season 3 (the other best season)
Number of episodes - 24
Number to skip - 4
Mythology:
The Blessing Way
Paper Clip
Nisei
731
Piper Maru
Apocrypha
Talitha Cumi
Skip:
The List
The Walk
Grotesque
Teso Dos Bichos
Notable:
Clyde Bruckman’s Final Repose
The War of the Coprophages
Pusher
Jose Chung’s From Outer Space (guest star: Alex Trebek!)
Quagmire
Teso Dos Bichos (both skippable and notable! This episode has the distinction of being the worst episode in the entire series as determined by the fans, the critics, and the show’s creators and writers. When you watch it with that in mind, it’s actually pretty funny.)
Season 4
Number of episodes - 24
Number to skip - 4
Mythology:
Herrenvolk
Tunguska
Terma
Zero Sum
Demons
Gethsemane
Skip:
Teliko
Sanguinarium
Unrequited
Synchrony
Notable:
Home (has the distinction of one of two episodes to have a viewer discretion warning prior to airing. So many found it so disturbing that Fox never reran the episode. However, it’s considered to be one of the best stand-alone episodes of the whole series)
Paper Hearts (not really a mythology episode, but it has some great Mulder character development)
Never Again (some great Scully character development)
Small Potatoes (just great in general)
Season 5
Number of episodes - 20
Number to skip - 3
Mythology:
Redux
Redux II
Christmas Carol
Emily
Patient X
The Red and The Black
The End
Skip:
Schizogeny
Travelers
All Souls
Notable:
Post-Modern Prometheus (a retelling of Frankenstein featuring the music of Cher! How great is that?! Fun fact: Cher wanted to appear in the episode, but couldn’t due to scheduling)
Chinga (written by Stephen King)
Bad Blood (Luke Wilson! That kid from The Sandlot!)
The 1998 X-Files Movie goes here. Watch it before proceeding to Season 6.
Season 6
Number of episodes - 22
Number to skip - 6
Mythology:
The Beginning
Dreamland
Dreamland II
S.R. 819
Two Fathers
One Son
Biogenesis
Skip:
Terms of Endearment
Aqua Mala
Alpha
Trevor
Milago
The Unnatural (written and directed by David Duchovny, aka Mulder. It’s just so… weird)
Notable:
Drive (featuring Planet Earth’s favorite actor, Bryan Cranston)
Triangle
How the Ghosts Stole Christmas (a silly episode, but Lily Tomlin and Ed Asner are just fantastic)
Monday
Arcadia (Mulder and Scully going undercover as a married couple? Yes please!)
Field Trip (one of my favorites and just really well done)
Season 7 (meant to be the last season, so quite a bit gets wrapped up here)
Number of episodes - 22
Number to skip - 6
Mythology:
Sixth Extinction
Sixth Extinction II
Sein und Zeit
Closure
En Ami
Requium
Skip:
Hungry
Rush
First Person Shooter
All Things
Brand X
Fight Club (although notable because Kathy Griffin is delightful in this otherwise unremarkable episode)
Notable:
Millennium (Chris Carter’s spin-off show of the same name was canceled after three seasons. This episode was meant to bring closure to fans of that show.)
X-Cops (Remember the show COPS? This is X-COPS! And it’s fantastic.)
Hollywood A.D. (Mulder and Scully have a movie made of their lives. They are played by Gary Shandling and Tea Leoni aka David Duchovny’s then-wife)
Season 8 (Chris Carter didn’t stop here, and neither will we)
Number of episodes - 21
Number to skip - 8
Mythology:
Within
Without
The Gift
Per Manum
This is Not Happening
Deadalive
Three Words
Vienen
Essence
Existence
Skip:
Patience
Redrum
Surekill
Salvage
Badlaa
Medusa
Empedocles
Alone
Season 9
Number of episodes - 20
Number to skip - 2
Mythology:
Nothing Important Happened Today (introducing Cary Elwes as AD Brad Follmer)
Nothing Important Happened Today II
Trust No 1
Provenence
Providence
Jump the Shark (brings closure to the short-lived spin-off The Lone Gunmen)
William
The Truth
The Truth II
The 2008 X-Files Movie goes here. It’s basically a full-length “Monster-of-the-Week” episode. Skip it.
ook reddit heeft een lijst: https://www.reddit.com/r/...tial_xfiles_episode_list/
Welke lijst is het meest interessant? Het liefst kijk ik zoveel mogelijk maar de fillers die er totaal niks mee te maken hebben en ook niet echt leuk zijn om te zien wil ik skippen.
Ik ook, maar vanavond is het zover!Olga2000 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:28:
Fox gaat donderdag meteen twee afleveringen uitzenden. Daarna 1 aflevering per week. Ik kan best een paar dagjes wachten en op Fox kijken.
Enjoy...
Ben ik de enige hier die de boxset heeft weten te bemachtigen?
[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 28-01-2016 20:02 ]
Verwijderd
Ik heb betere remasters gezien, de kwaliteit verschilt aardig per aflevering. Maar iig stukken beter dan mijn dvd box

Enjoy!
Ik heb begrepen dat van sommige afleveringen (of scenes) ze niet beter bronmateriaal konden vinden en dus van lagere kwaliteit materiaal hebben moeten uitgaan. Jammer, maar beter dan niets.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:08:
[...]
Ik heb betere remasters gezien, de kwaliteit verschilt aardig per aflevering. Maar iig stukken beter dan mijn dvd box
Enjoy!
Van seizoen 8 gaat morgen meteen een mailtje naar Fox voor een replacement vanwege de problemen met het zwartniveau in dit seizoen.
Verwijderd
Tenzij er een re-remaster van S8 is, denk ik niet dat Fox er iets aan kan doen..Wildfire schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:13:
[...]
...
Van seizoen 8 gaat morgen meteen een mailtje naar Fox voor een replacement vanwege de problemen met het zwartniveau in dit seizoen.
Ze zijn bezig met een nieuwe seizoen 8, in Amerika schijnt er al uitgeleverd te worden. Hier in Europa wordt het waarschijnlijk maart.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:20:
[...]
Tenzij er een re-remaster van S8 is, denk ik niet dat Fox er iets aan kan doen..
Zelf nooit de hele serie gevolgd maar wat flarden aan afleveringen meegekregen dus kan niet mee praten over de inhoud van de serie.
Wat ik echt wel weer heerlijk vindt is dat je je eigen fantasie weer de loop kunt laten gaan na het horen van zulke theorieën.
De overheid die banken offline gooien, poef weg geld.
Gratis energie; men moet geld verdienen want daar draait de wereld om, dus dat wordt de nek omgedraaid.
*NegativeFreak fantaseert fijn verder met zijn alu-hoedje op*

Ik blijf lekker verder kijken en echt tof dat het nu ook gewoon snel in NL te zien is, net zoals met The Walking Dead. Het wordt ooit nog iets om gewoon de TV aan te zetten om series goed te kunnen volgen.
Anyway, moet zeggen dat de 'pilot' wel rigoureus 25 jaar alien hunten van Mulder overboord zet ineens en de hele plot richting de 'conspiracy of man' draait. In een sneltreinvaart zie je wat leads verschijnen en direct ook allemaal weer sterven nog voor de aftiteling en dan ineens bij ep2 had ik helemaal het 'freak of the week' gevoel, dat was toch wat jammer
Ik geef het nog wel wat meer kans om d'r in te komen, maar vind het nu al zonde dat ze niet even doorgepakt hebben op de directe gebeurtenissen van de eerste ep.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Een verademing om Fox Mulder weer te zien, een beetje ouder dat wel.
Idem voor Dana Scully, die inderdaad duidelijk wat ouder is geworden in de tussentijd.
Ik heb met veel plezier gekeken en vanavond staat aflevering 2 op de planning.
Wat betreft e plottwist: een hele verandering maar ik vind het niet storend.
Nu heeft Mulder weer heel wat om tegen te vechten.

Dit dus.
Helemaal geen last van eigenlijk.FunkyTrip schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:39:
Nu ik de nieuwe serie bekijk wordt het wel weer pijnlijk duidelijk hoe gruwelijk slecht David Duchovny kan acteren. 1 gelaatsuitdrukking, monotome stem. Nu hij wat ouder is en waarschijnlijk zijn gezicht wat strakker heeft staan van de botox is het helemaal storend
Ik vind Californication ook geweldig.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Het is net andersom. Hij kon niet acteren en gaf daarmee Mulder een bepaalde charm. Hij kan het nog steeds niet,dus is Mulder weer herkenbaar...Spooksel schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:40:
Hmm, dat heet juist acteren. Ik vind dat hij hier echt weer helemaal in de huid van Mulder zit.
Dit dus.
Niet mijn mening trouwens, ik ben een liefhebber van duchovny.
FunkyTrip schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:39:
Nu ik de nieuwe serie bekijk wordt het wel weer pijnlijk duidelijk hoe gruwelijk slecht David Duchovny kan acteren.

Ik wou dat ik zo gruwelijk slecht kon acteren dat ik al zo'n berg tv-series, films en games op m'n naam had staan ... plus bijbehorende bankrekening
Ach zo zijn er 9 seizoenen gevuld hoor, ene moment komt alle ellende vanaf aarde, het andere moment vinden ze reden te geloven in buitenaardsleven. En soms als kijker krijg je een vette knipoog door zonder bijzijn van de twee iets buitenaards te zien, of gewoon de volledige conclusie van de aflevering te debunken door je precies het tegenovergestelde te tonen. Dit is/was de serie puur sang, voor 9 seizoenen lang.Spooksel schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:39:
Anyway, moet zeggen dat de 'pilot' wel rigoureus 25 jaar alien hunten van Mulder overboord zet ineens en de hele plot richting de 'conspiracy of man' draait. In een sneltreinvaart zie je wat leads verschijnen en direct ook allemaal weer sterven nog voor de aftiteling en dan ineens bij ep2 had ik helemaal het 'freak of the week' gevoel, dat was toch wat jammer
--
Gister natuurlijk ook gekeken, en ik moet eerlijk bekennen dat ik het hier en daar een beetje tenenkrommend vond. De serie zit vastgebijteld in de 90's, slechte cam-beelden met ufo's, geen beschikking over het internet maar parate medische kennis van Scully en alle details van alle x-files in het geheugen van Mulder. X-files gebaseerd uit de 70 jaren (das nu echt gewoon dik 40 jaar terug) of Roswell. Het past nog niet helemaal in de wereld van FullHD, smartphones en "let me google that for you". Voorzichtig proberen ze dingen van nu er in te verwerken, maar het is houterig en niet echt spot on.. Meest tenenkrommend vond ik de pogingen om het naar nu te brengen met opmerkingen als "I use google, mulder", "Obama-care" of "Yes I have heard of Edward Snowden" (geen precieze quotes, maar iets dergelijks). Het voelt alsof ze zich moeten bewijzen, en proberen te veel hun best te doen.
De 2e aflevering was gelukkig een monster of the week, veel relaxter om naar te kijken. Gewoon een aflevering met een einde en een oplossing op een probleem, beetje plottwisten hier en daar. Prima. Hoewel het wel een beetje voelt als een "oefening" voor Chris Carter en James Wong om te zien of ze het nog in de vingers hebben. Mulder was geschoren en in pak, precies zoals hij hoort te zijn. Niet de Hank Moody die na een lift uit een auto stapt en de rest van de aflevering in vale "hipster" kleding rond rend. Halverwege de aflevering beide gewoon weer verslag uitbrengen bij Skinner aan het Bureau. (arme kerel heeft in al die jaren nog geen stappen kunnen maken in zijn carrière), dat voelt toch wel vertrouwd.
X-files heeft nog een zware dobber om zich aan te passen aan 2016, ben erg benieuwd hoe het seizoen zich ontwikkeld en of het zich kan aanpassen.
Maar damn ben ik blij dat ze weer op de buis zijn!
(iemand ook op gevallen dat de potloodjes nog in het plafond zaten in Mulder z'n oude kantoortje?
EDIT: Props, +1's, kuddos en een rijtje golden globes voor het behoud van de intro song en bijbehorende beelden.... Ik kon wel janken...

Maar bij mijn weten zat de ingang van het kantoortje veel meer naar rechts toch? maar goed het ziet er in de beelden naar uit dat er verbouwd is. Het J. Edgar Hoover building staat er ook alweer eventjes, beetje renovatie kan geen kwaad.

Mulder heeft altijd gehinkeld tussen beide "believes", best kans dat ze gedurende het seizoen toch weer wat bewijs op buitenaardsleven krijgen oid. Denk wel dat ze daar heen moeten om de kijker te boeien, want het hoewel het big-bad-secret-society-America verhaal wel degelijk in de oude serie werd gebruikt, vermoed ik zo dat de kijkers vermaakt willen worden met overtuigende "bullcrap" dan zaken die echt spelen en waar ze misschien zelfs bang voor zijn.CopyCatz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:55:
Mixed feelings hier. Ik had inderdaad ook het gevoel naar Hank Moody te zitten kijken (minus de boobs helaas..). Nu gaan we in de richting van een conspiracy door bedrijven/mensen en dus geen aliens. Ik neem aan dat dat marketing technisch tegenwoordig beter verkoopt (kijk naar wat er in Oregon nu gebeurt), maar ik vrees dat de gemiddelde niet-amerikaan totaal niet aanspreekt. Ook was het wel fijn geweest als Mulder in ieder geval nog gespeeld zou worden dat ie nog steeds in aliens geloofde maar langzamerhand in deze nieuwe serie er achter kwam dat het corporate amerika is. Nu was ie eigenlijk in de eerste 5 minuten al om, krijg je meer ufo's te zien dan in de hele ouwe serie bijelkaar.. Ik weet niet of ik dit nog ga volgen en of het uberhaupt nog door gaat na 6 afleveringen.
Verwijderd
Liever niet. Dan hadden ze net zo goed een stapel b-acteurs kunnen inhuren.Druss schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:38:
[...]
...
X-files heeft nog een zware dobber om zich aan te passen aan 2016, ben erg benieuwd hoe het seizoen zich ontwikkeld en of het zich kan aanpassen. ...
Ik zie het gewoon als een vervolg van de serie zo als het was, met alle plussen en minnen (monster of the week, booh!) die het had. Niets aan doen
Jouw geheugen is beter dan het mijne misschien?Druss schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:48:
[...]
Maar bij mijn weten zat de ingang van het kantoortje veel meer naar rechts toch? maar goed het ziet er in de beelden naar uit dat er verbouwd is. Het J. Edgar Hoover building staat er ook alweer eventjes, beetje renovatie kan geen kwaad.
Ik weet dat echt niet meer na al die jaren.
Oscar Wilde
Ja ik kan die serie dromen meerdere malen gebinge watched door de jaren heen, hoewel ik seizoen 8 en 9 maar 1 keer gezien heb, daar weet ik nog weinig van.Daniel36 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:09:
[...]
Jouw geheugen is beter dan het mijne misschien?![]()
Ik weet dat echt niet meer na al die jaren.
Hahaha in dat shot had ik het niet eens gezien, dr is nog een van onderaf gezien dan zie je dit zelfde plafond linksboven in beeld, toen viel het mij pas op.
Nee dat denk ik ook, maar ja met alle smartphones en internet en zo moeten ze natuurlijk wat. Geen fan van de monsters of the week?Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:02:
[...]
Liever niet. Dan hadden ze net zo goed een stapel b-acteurs kunnen inhuren.
Ik zie het gewoon als een vervolg van de serie zo als het was, met alle plussen en minnen (monster of the week, booh!) die het had. Niets aan doen
[ Voor 24% gewijzigd door Druss op 29-01-2016 12:56 ]
Verwijderd
Totaal niet, en ik heb een hekel aan die losstaande monster of the week eps, dat zijn grote stoorzenders.Druss schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:52:
[...]
...
... Geen fan van de monsters of the week?
Voor S10 heb ik alle Mythology eps bekeken zoals die lijst die een aantal posts hierboven staan; Dat was ook wat mijn aantrok aan de serie
Het moment dat hij de poster stuk trapte was eigenlijk best wel een dingetje. Een grafisch beeld van de omschakeling van aliens naar corporate.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Jij hebt ook al zo goed opgelet!Arethusa schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:06:
[...]
Het moment dat hij de poster stuk trapte was eigenlijk best wel een dingetje. Een grafisch beeld van de omschakeling van aliens naar corporate.
Ik heb jaren lang "die" poster aan de muur gehad, ik was dus blijf te zien dat die poster nog in zijn kantoor hang/lag. Minder blij was ik met zijn einde.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd, maar X-Files begon in 1993 ...Druss schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:38:
[...]
X-files gebaseerd uit de 70 jaren (das nu echt gewoon dik 40 jaar terug)
Ik vermoed - maar moeilijk na 2 eps - dat het af en toe monster v/d week is met als rode draad de gemuteerde kinderen.
Verwijderd
Het gaat wel verder terug dan de jaren '70..Goner schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:25:
[...]
Waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd, maar X-Files begon in 1993 ...![]()
...
https://www.cia.gov/news-...eek-into-our-x-files.html

Films en series passen zich altijd aan aan de huidige vijand.CopyCatz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:55:
Nu gaan we in de richting van een conspiracy door bedrijven/mensen en dus geen aliens. Ik neem aan dat dat marketing technisch tegenwoordig beter verkoopt (kijk naar wat er in Oregon nu gebeurt), maar ik vrees dat de gemiddelde niet-amerikaan totaal niet aanspreekt. Ook was het wel fijn geweest als Mulder in ieder geval nog gespeeld zou worden dat ie nog steeds in aliens geloofde maar langzamerhand in deze nieuwe serie er achter kwam dat het corporate amerika is. Nu was ie eigenlijk in de eerste 5 minuten al om, krijg je meer ufo's te zien dan in de hele ouwe serie bijelkaar.. Ik weet niet of ik dit nog ga volgen en of het uberhaupt nog door gaat na 6 afleveringen.
Waren het in de jaren '90 nog Russen (Rambo), werden het begin 2000 al snel Arabieren, om momenteel weer richtig de Russen te gaan..
Big Brother overheid is natuurlijk ook heel actueel, ook in ons land/Europa. Aliens echter een stuk minder, dat is wel over wegens her aanbod realistische gevaren. Dus dat ze overschakelen snap ik wel.
Hmm ja als ik er over nadenk krijgen wij ook steeds meer doofpotten. Wellicht heeft Fred Teeven ook een paar van die zero gravity ufo's laten bouwen en de bonnetjes laten verdwijnen!Fly-guy schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:31:
[...]
Big Brother overheid is natuurlijk ook heel actueel, ook in ons land/Europa. Aliens echter een stuk minder, dat is wel over wegens Jerry aanbod realistische gevaren. Dus dat ze overschakelen snap ik wel.
Ik denk dat je Teeven iets te hoog inschat..CopyCatz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:46:
[...]
Hmm ja als ik er over nadenk krijgen wij ook steeds meer doofpotten. Wellicht heeft Fred Teeven ook een paar van die zero gravity ufo's laten bouwen en de bonnetjes laten verdwijnen!
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Verwijderd
De fans van V zullen het er niet mee eens zijnLeo1010 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:07:
We moeten niet gaan overdrijven natuurlijk, iedereen weet toch dat Teeven een lizard man is. Die heeft verder niets met aliens te maken.
Als je daar dieper over na gaat denken he, de 'logica' in Amerikaanse films en series gaat uit van sinistere figuren in de overheid etc. die mensen uit de weg ruimen qua doofpot. In Nederland lek je als PVDA voorman uit de commissie stiekem, men zet de politie erop, maar ja die kan niks vinden. En tja, mijn bonnetje is ook weg.. In Nederland hoef je niet sinister te wezen want je doet gewoon alsof je een kluns bent, na een week is toch iedereen weer bezig met de nieuwste baby van Anouk..Fly-guy schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:55:
[...]
Ik denk dat je Teeven iets te hoog inschat..
Das pas een blast from the past!Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:10:
[...]
De fans van V zullen het er niet mee eens zijn
NRG
Gister de eerste 2 afleveringen zitten kijken. Nostalgie en dan voornamelijk bij de begin tune, heerlijk. Objectief gezien vond ik de eerste aflevering een beetje tegenvallen, vooral dat hele corporate verhaal. De tweede aflevering daarentegen was echt als vanouds! Echt dat typische X-files sfeertje, hoop dat ze dat vast weten te houden. Ik blijf voorlopig iig kijken!
psn id: cassiuskleij
Volledige nummer staat o.a. op Mega Dance 96 deel 1 - 19 - Un-X-Plained (The) - Theme From The X-Files
[ Voor 4% gewijzigd door GerardVanAfoort op 30-01-2016 23:40 ]
NRG
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Nee ik ook nietMandrake466 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:16:
Mulder en Scully komen levensmoe over. Ik kan mij niet herinneren dat ze voorheen ook zo waren.
En ik vind Scully trouwens lelijk opgedroogd
Druss schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:00:
[...]
Mulder heeft altijd gehinkeld tussen beide "believes", best kans dat ze gedurende het seizoen toch weer wat bewijs op buitenaardsleven krijgen oid.
Er is toch al bewijs dat er buitenaards leven is? Alleen blijkt nu dat het corporate America/government is die alien technologie en DNA inzet voor eigen doeleinden die langzaam aan ontsluierd lijken te worden (maar net niet natuurlijk).
Dit dus.
Ziet er echt cool uit, met rookeffecten, en mannen in gele pakken
Op instagram staan wel foto´s, zoeken op Gare do Oriente
edit, dit is hem

[ Voor 44% gewijzigd door Cthulhu op 01-02-2016 17:33 ]
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Op instagram kun je er meer vinden, zoeken op Gare do Oriente
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Daar tegenover stonden aantal leuke scenes en nodige zelfspot