Ik ben bezig met een nieuwe pc samen te stellen en ik denk dat ik er zo wel ben, maar wil toch graag nog even input van mede-Tweakers of ik overal wel aan heb gedacht en of er misschien betere opties zijn voor mijn keuzes. Mijn huidige pc is te zien in mijn inventarislijst. Deze schuif ik door naar mijn vriendin. Die pc van haar is echt te sneu voor woorden. Het enige wat ik daar uit wil hergebruiken is de DVD drive, die dan in mijn oude pc gaat en die van mijn oude pc naar mijn nieuwe pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk een beetje standaard gebruik en sporadisch een spelletje. Ben nu bezig met Rome 2 Total war, maar wil ook graag Fallout 4 gaan doen. Daarnaast gebruik ik Lightroom en Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo tussen de 800 en 900 euro. De behuizing heb ik al die in de lijst staat. Gekregen voor kerst.
Maar als het minder kan, dan houd ik me graag aanbevolen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gaat puur om de behuizing en inhoud, geen randapparatuur nodig. Voor de duidelijkheid. Ik heb een Koreaanse monitor "X-STAR DP2710" met de resolutie van 2560x1440. Deze monitor heeft alleen een DVI-D aansluiting.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter! Ik hoop dat de videokaart die ik nu heb besteld stiller is dan mijn huidige XFX 6870, die verplaatst toch nog wel flink wat lucht als ik een spelletje aan het doen ben.
Ga je overklokken?
Nee, niet relevant.
Wat verwacht je van ons?
Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Voornamelijk deze laatste twee vragen beantwoorden.
Dit is mijn nieuwe build:
Ik twijfel of ik toch niet voor een 500GB Samsung 850 Evo SSD moet gaan. Toch iets sneller dan de Crucial SSD.
De voeding weet ik ook niet zeker, kan het goedkoper voor betere en stillere kwaliteit? Ik heb niet heel veel kaas gegeten van voedingen.
Verder verwacht ik eigenlijk niet dat er heel veel aan te merken is op deze pc
Maar opmerkingen zijn altijd welkom! Ook als het bevestigingen zijn!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk een beetje standaard gebruik en sporadisch een spelletje. Ben nu bezig met Rome 2 Total war, maar wil ook graag Fallout 4 gaan doen. Daarnaast gebruik ik Lightroom en Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo tussen de 800 en 900 euro. De behuizing heb ik al die in de lijst staat. Gekregen voor kerst.
Maar als het minder kan, dan houd ik me graag aanbevolen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gaat puur om de behuizing en inhoud, geen randapparatuur nodig. Voor de duidelijkheid. Ik heb een Koreaanse monitor "X-STAR DP2710" met de resolutie van 2560x1440. Deze monitor heeft alleen een DVI-D aansluiting.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter! Ik hoop dat de videokaart die ik nu heb besteld stiller is dan mijn huidige XFX 6870, die verplaatst toch nog wel flink wat lucht als ik een spelletje aan het doen ben.
Ga je overklokken?
Nee, niet relevant.
Wat verwacht je van ons?
Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Voornamelijk deze laatste twee vragen beantwoorden.
Dit is mijn nieuwe build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 212,95 | € 212,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Sapphire NITRO R9 380X 4G D5 | € 263,91 | € 263,91 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 530W CM | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial MX200 2,5" 500GB | € 151,95 | € 151,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 982,61 | |
Ik twijfel of ik toch niet voor een 500GB Samsung 850 Evo SSD moet gaan. Toch iets sneller dan de Crucial SSD.
De voeding weet ik ook niet zeker, kan het goedkoper voor betere en stillere kwaliteit? Ik heb niet heel veel kaas gegeten van voedingen.
Verder verwacht ik eigenlijk niet dat er heel veel aan te merken is op deze pc