kwh meter uitlezen met raspberry

Pagina: 1
Acties:
  • 755 views

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 07:28
Voor het rapporteren van gebruikte kwh voor mijn plugin hybrid auto wil ik gebruik gaan maken van een kwh meter met een s0 uitgang die ik dan met een raspberry of arduino wil uitlezen.

Nu las ik dat de kwh meter van finder hier fijn voor zijn ivm 5 volt op de s0 bus, maar deze zijn moeilijk te vinden betaalbaar in Nederland, of heeft iemand adresje voor mij.

Heeft iemand ander goed bruikbaar alternatief?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02 20:16
Domoticz of andere software gebruiken. en dan de P1 poort van je slimme meter aflezen?? Of een Plug op het stopcontact van je auto plaatsen. en die met Zwave of ander protocol uitlezen??

Volgens mij zijn er genoeg alternatieven te vinden ook hier op het forum..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:08
Een antwoord op deze vraag moet je vast wel ergens hier in het DED-subforum kunnen vinden omdat het al veel vaker is behandeld. Een vergelijkbaar topic is: Vermogen meten met DDS238 in of buiten je meterkast
Omdat dit huidige topic weinig discussiewaarde heeft verder, moet ik het helaas sluiten.

Volgende keer graag even de zoekfunctie gebruiken om te kijken of het wel echt nodig is om een nieuw topic te starten, of dat het stiekem al in een ander topic beantwoord kan worden.

Ook wat meer eigen inzet kunnen we waarderen. De Finder voldoet blijkbaar niet, maar heb je al gezocht naar alternatieven? Een ander het werk laten doen is niet de bedoeling.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 06-01-2016 12:51 ]

Dit topic is gesloten.