Toon posts:

PC upgraden voor Noobs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag mijn pc upgraden om de modernere games te kunnen spelen, maar heb werkelijk nul verstand hiervan (beetje geïntimideerd door alle informatie online). Daarom hoopte ik dat hier iemand mij de goede richting in kan sturen, of het één en ander voorstellen.

Mijn huidige uitrusting is als volgt:
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-2600 @3.40GHz
GPU: Nvidia Geforce GTX 460
Geheugen: 6 GB ram
Huidige resolutie: 1920x 1080, 60Hz
Besturingssysteem: Windows 10
64-bits besturingssysteem, x64-processor

Wat zoek ik?
Welke componenten moeten hiervan geupgrade worden om bijvoorbeeld spellen als "the Witcher 3" een beetje goed te kunnen draaien, en ook weer een tijdje mee gaan. De videokaart is in mijn opzicht niet meer toereikend, en er zou wat ram bij moeten. Daardoor moet er ook een sterkere voeding in.

Wat is mijn budget?
Het liefst houd ik het bedrag onder de 400-500 euro (onder de kosten van een console)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik zoals hierboven geschreven, nul verstand heb van onderdelen heb ik geen voorkeuren. Het moet natuurlijk wel goed met mijn huidige onderdelen communiceren.

Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende heb geïnformeerd over mijn wensen, en dat er hier iemand is die mij kan helpen. Graag niet al te moeilijke termen gebruiken, aangezien ik nogal een leek ben op dat gebied.
Alvast bedankt.

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-02 19:16
je geeft aan dat er een sterkere voeding in moet. wat voor 1 heb je er op moment inzitten?

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 14:03
Als wij kijken naar de minimum requirements voor Witcher 3 kom je al in de buurt met je huidige setup:
http://www.systemrequirementslab.com/cyri?itemId=12446

Alleen je grafisch kaart is niet krachtig genoeg. Je kan dus kijken naar een nieuwe grafische kaart en het daar bij laten, of een goede kaart en de overige specs omhoog werken, dan word het alleen maar beter ;)

Zoals nickertNL al aangaf, wat voor voeding zit er in? Dan kunnen wij wel inschatten of er rekening moet worden gehouden met een nieuwe voeding.

The only source of knowledge is experience...

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 10:05
Zoals je zelf zegt kun je het best je videokaart en ram upgraden maar dan moeten we eerst weten wat voor voeding je op het moment hebt. Je processor is in ieder geval nog goed zat maar misschien kun je nog achterhalen wat voor moederbord je gebruikt?

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Na het openen van mijn pc heb ik het volgende nog uitgevonden:

- De voeding is er een van 450w.
- Op het moederbord vond ik een code(20048585) waarmee ik het volgende moederbord heb fevonden:
http://www.ecs.com.tw/ecs...ryid=1&menuid=103&lanid=0
- het werkgeheugen bestaat uit 4 slots, met 2 kaarten van 1GB en 2 kaarten van 2GB.
Moet ik alle slots vullen? Dus bijvoorbeed 2 van 1GB vervangen voor 2 van 2, of kan ik 2 van 1 vervangen voor 1 van 4?

En zijn er nog meer punten waar ik op moet letten?

Ik hoor graag wat jullie mij aanbevelen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een voeding van 450 watt zegt evenveel als "een auto met 4 wielen".

Als we er even van uitgaan dat je een goede voeding hebt, dan heb je alleen een grafische kaart nodig.

Een GTX970 ofzo..
Dan zou ik eigenlijk wel denken dat je een goede 550 watt voeding wil hebben. Kom je in totaal uit op rond de 400 euro.

Dikke overkill voor dat spelletje, dat wel.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:41
Reepje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:35:

Als we er even van uitgaan dat je een goede voeding hebt, dan heb je alleen een grafische kaart nodig.

Een GTX970 ofzo..
Dan zou ik eigenlijk wel denken dat je een goede 550 watt voeding wil hebben. Kom je in totaal uit op rond de 400 euro.

Dikke overkill voor dat spelletje, dat wel.
550W voor een gtx-970?

http://www.anandtech.com/...x-970-review-feat-evga/15

Tijdens een potje gamen zit je op 300ish Watt. 450 is meer dan genoeg. je kan er zelfs een r9 290 aan hangen met 450W.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:35:
Wat voor informatie zou je nog meer willen zien? Ik lees puur wat er op de labels staat, veel verder kom ik niet. Ik lees op internet ook dat zwaardere videokaarten meet aansluitingspunten, of "pins" nodig hebben. Hoe kan ik het makkelijkst erachter komen of zo'n niewere kaart ook aan mijn voeding past?
loki504 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:08:
[...]
550W voor een gtx-970?

http://www.anandtech.com/...x-970-review-feat-evga/15

Tijdens een potje gamen zit je op 300ish Watt. 450 is meer dan genoeg. je kan er zelfs een r9 290 aan hangen met 450W.
Dat geeft mij al meer hoop, ik dacht dat ik krap zat met mijn voeding. Zal wel verkoperspraat geweest zijn.

Daarnaast om nog terug te komen op het kunnen spelen van "the witcher 3". Dit is een spel die momenteel op mijn verlanglijstje staat met de hoogste eisen, maar ik wil natuurlijk wel dat dit systeem over een jaartje of 2 nog steeds nieuwe spellen aankan met wat hogere eisen. Dus het mag wel ietsje ruimer zijn dan de minimale eisen van het opgegeven spel.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Maar dan moet het wel een kwaliteitsvoeding zijn. Zolang we niet zeker weten wat voor voeding het is kunnen we geen goed advies geven. Zoek of de factuur en geef aan wat de voeding is, of schroef de kast open en kijk/fotografeer wat op de voeding zelf staat en google zelf naar die productcode. Meestal kan je daarmee achterhalen wat voor voeding het is.

Je moederbord zegt mij niet zoveel... Is je pc een kant en klare pc van een merk geweest? Bij de lokale pc boer vandaan? of iets anders?

Meestal wordt werkgeheugen in paren van 2 gekocht omdat dat NET iets sneller is. Meestal is dit verwaardeloosbaar en kan je er gewoon geheugen bij steken (mits je ram sloten over hebt)
Er is een kans dat het allemaal net niet lekker samenwerkt, maar dat gaat vaker goed dan fout.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 14:28
Wat voor merk en type moederbord heb je?

Als je dit niet weet kun je het bekijken met het programma Speccy

Als je dat eenmaal weet kun je op internet op zoek gaan naar informatie over het moederbord. Dan weet je ook wat voor soorten videokaarten er op kunnen en hoeveel en wat voor soort geheugen het bord accepteert.

Als je een nieuwe videokaart koopt en ook een nieuwe voeding, zorg er dan wel voor dat de voeding de juiste aansluitingen heeft voor de videokaart.

Neem bv. de pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G. In de specificaties kun je lezen dat deze videokaart een 6+2 = 8 pins voedingskabel nodig heeft. De voeding moet dan ook een 8 pins connector hebben. Meestal zien deze stekkers er op de voeding zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mechbgon.com/build/8-pin_pcie.jpg

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Je kan ook even een foto maken van het label van de voeding en die hier posten, dan weten we qua voeding gelijk of het voldoende is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hier is een foto van de voeding. Ik hoop dat er genoeg info op staat.
Afbeeldingslocatie: http://i1188.photobucket.com/albums/z417/Cuzzy93/Mobile%20Uploads/20160108_201509.jpg

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Wat jij hebt is een fotron voeding en ik weet niet hoe oud die is, maar ik zou hem vervangen voor een goeie 450 watt voeding en een nvdia 970 kopen dan ben je voor 400/450 euro klaar.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-02 10:37
Volgens mij is fps helemaal niet zo'n beroerde voeding. Ik zou het voor alle zekerheid even navragen in het voedingen topic, maar er is een redelijke kans dat die niet vervangen hoeft te worden. Hij kan 384W aan op de 12v rails,cdus een GTX 970 zou moeten kunnen, voor een 290/390 is hij niet zwaar genoeg.

Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Vraag is natuurlijk wel of er voldoende peg kabels op zitten. Is dat niet zo dan moet je de voeding inderdaad vervangen. Volgens mij heeft een GTX 460 2 x peg6 kabels nodig, dus ze zouden er zomaar op kunnen zitten.

[ Voor 39% gewijzigd door Philpend op 10-01-2016 11:26 ]

Pagina: 1