Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzy420
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-06-2019
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze Desktop gaan gebruiken voor mijn toekomst, 3D-Rendering en Model Design. En goed een Game kunnen spelen is ook wel lekker.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt me op het moment niet uit, maar geld besparen op onderdelen zou altijd fijn zijn (als het maar niet betekent dat ik over een paar maanden nieuwen onderdelen nodig heb)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Iiyama ProLite X2380HS monitor
ICIDU Wireless 300N PCI Adapter
2x HDD 500GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoor dat SSD sneller is maar een voor OS is toch wel een must, nou weet ik er zelf niet heel veel van en denk ik dat 2 video kaarten beter is dan 1? of het maak niet uit? help mij! D:

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ken eigenlijk alleen AMD en Intel een beetje van rond neuzen...

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grote, energie, etc, maak me allemaal niet uit, het belangrijkste is dat ik kan doen waar ik hem voor koop, 3D-design

Ga je overklokken?
Ik zou het niet weten... Heeft overclocken een invloed op je apparatuur? Kortere levens duur? Mijn laatste PC gaat nu al 10+ jaartjes mee, dus als ik dat nog eens kan vol houden zou dat fijn zijn. (kleine hardware upgrades over die 10 jaar)

Wat verwacht je van ons?
Geld speelt op het moment niet een groten rol, uiterlijk en zo, maakt me niet zo heel veel uit, maar een moeie kast is altijd leuk, als het maar niet 50+ euros duurder word door "een mooi uiterlijk" want dat vindt ik het niet waard, ik ben toch de enigen die het elke dag ziet, en ik geef er niets om XD

Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven, zo niet, vraag AUB om meer info en wat en zo, dan voeg ik het maar al te graag even toe.

P.S. De PC kan in onderdelen besteld worden, Ik laat hem in elkaar zetten voor niets.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

normaal moet je zelf even eens wat onderdelen zoeken die je denkt nodig te hebben, die kan je aan een wenslijst toevoegen vanuit de pricewatch (tutorial), en dan kunnen we er efficiënter bij helpen ;)

om alvast wat vragen te beantwoorden, een SSD is inderdaad altijd goed
2 videokaarten is dan weer niet zo goed, 1 goede kaart heeft steeds de voorkeur, werkt vaak beter omdat games vaak geen SLI indersteunen etc...
overclocken heeft weinig meerwaarde, dus tenzij je het zelf leuk vind is het niet echt nodig

welke 3D programmas draai je?

en misschien is een richtbedrag toch wel handig, we kunnen een pc voorstellen van 900 euro, maar evengoed een van 9000 ;)

Processor zal een i7 worden, als je niet gaat overclocken is een niet -k versie voldoende met een H moederbord en een simpele koeler, voor ram wil je toch wel minstens 16 als je gaat werken in 3D

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 349,80€ 349,80
1Gigabyte GA-H170-HD3€ 99,95€ 99,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,50€ 28,50
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C14€ 230,51€ 230,51
1Corsair RM550x€ 97,25€ 97,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 806,01

dan qua SSD kan je kiezen tussen sata en de nieuwere M.2 ssd's, de nieuwere zijn sneller maar ook wel duurder

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,-€ 164,-
1Samsung 950 Pro 512GB€ 329,12€ 329,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 493,12

Qua GPU, hangt af van budget en programmas, openGL is onder andere sketchup, en heeft baat bij een Quadro, maar die is dan weer niet echt goed qua gamen... een GTX is goed qua gamen maar heeft mindere prestaties in openGL. Voor gamen op 1080p is een GTX970 voldoende normaal gezien voor af en toe te gamen (tenzij je over the top wilt, of VR ofzo)
qua quadros, dat hangt van budget af, de K serie is de vorige, nu zitten we aan de M serie.

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 352,-€ 352,-
1PNY NVIDIA Quadro K2200 4GB€ 471,-€ 471,-
1PNY NVIDIA Quadro K4200 4GB€ 880,-€ 880,-
1PNY Quadro M4000€ 911,13€ 911,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.614,13

[ Voor 81% gewijzigd door archi_wouter op 05-01-2016 14:47 ]

Form follows whatever the f*ck I want

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzy420
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-06-2019
archi_wouter schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:24:
normaal moet je zelf even eens wat onderdelen zoeken die je denkt nodig te hebben, die kan je aan een wenslijst toevoegen vanuit de pricewatch (tutorial), en dan kunnen we er efficiënter bij helpen ;)
Als ik 20 min of zo bezig ben, weet ik totaal niet wat en hoe... er is zo veel keuze, ik weet niet wat het belangrijkste is etc. etc, dan ook nog mijn autisme and ADHD... die maken het niet makkelijker "rustig" even te zoeken :/ ook omdat ik even wat extra stress heb...
welke 3D programmas draai je?
RenderMan, Furryball, Photoshop CS6, 3DS max, Das3D, en soms nog wat anders, licht er net aan wat ik nodig heb en de programma's kunnen^^
en misschien is een richtbedrag toch wel handig, we kunnen een pc voorstellen van 900 euro, maar evengoed een van 9000 ;)
Even een financieel tegenvallertje gehad, dus 3000 is wel het limiet, maar het liefst zou ik het op het moment rond de 1000 hebben, op de manier dat ik de machine later in onderdelen kan upgraden, dus een 3000 machine, alleen het moederbord etc zodat het werkt voor een deel van die 3000 en dan de rest later, als dat mogelijk is?
Processor zal een i7 worden, als je niet gaat overclocken is een niet -k versie voldoende met een H moederbord en een simpele koeler, voor ram wil je toch wel minstens 16 als je gaat werken in 3D

dan qua SSD kan je kiezen tussen sata en de nieuwere M.2 ssd's, de nieuwere zijn sneller maar ook wel duurder
i7 klinkt goed (omdat ik er iedereen over hoor) maar zelf heb ik er niet zo veel verstand van :/ en 16 GB ram had ik ook wel verwacht (al zou ik eerst 8 kunnen pakken en later nog eens 8 toevoegen). SSD, zijn wel een beetje duur voor wat geheugen, is het een idee om alleen de OS op SSD te doen en de rest gewoon op mijn huidige HDDs?
Qua GPU, hangt af van budget en programmas, openGL is onder andere sketchup, en heeft baat bij een Quadro, maar die is dan weer niet echt goed qua gamen... een GTX is goed qua gamen maar heeft mindere prestaties in openGL. Voor gamen op 1080p is een GTX970 voldoende normaal gezien voor af en toe te gamen (tenzij je over the top wilt, of VR ofzo)
qua quadros, dat hangt van budget af, de K serie is de vorige, nu zitten we aan de M serie.
Ik hoor van mensen met een "gaming" PC dat ze wel een beetje kunnen 3D Designen... het is nartuurlijk niet optimaal, maar ik heb de PC niet ALLEEN voor het renderen, ook voor mijn vrije tijd en games. Dus wat is dan slimmer? toch voor een GTX gaan? of is een quadros net zo goed als GTX in games maar beter met Rendering?

Maar zoals je wel kunt zien... Part Picking is niet echt mijn ding -.- Ik raak er snel van verward, en weet niet waar ik naar moet kijken :/ Er zijn wel mensen die me er mee helpen, maar een extra opinie is nooit weg. Alvast bedankt voor dit antwoord, en ik hoop dat deze info je wat verder kan helpen mij weer verder te helpen... als dat nog ergens op slaat XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Dit zit rond de 1000 euro en zou je toch al mee op weg kunnen...
i7 en 16gb ram zijn wel aangewezen, ssd voor OS en belangrijkste programmas en data (rest kan idd op je hdd's)
gtx970 zou voorlopig wel voldoende moeten zijn denk ik, photoshop is beter op gtx dan quadro, en als ik de benchmarks van furryball bekijk presteert een gtx970 wel wat beter dan een veeeel duurdere quadro m5000
voor 3ds moet een gtx ook volstaan...

in een lijstje geeft dat:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 349,90€ 349,90
1Gigabyte GA-H170-HD3€ 99,95€ 99,95
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 352,50€ 352,50
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,50€ 28,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 79,-€ 79,-
1Corsair RM550x€ 97,95€ 97,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,50€ 81,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.089,30

De onderdelen zijn gekozen op basis van wat ik denk dat ongeveer nodig is, en advies dat in andere topics is gegeven, kan zijn dat er ondertussen op sommige vlakken betere keuzes zijn, maar dit zou je toch al ongeveer een idee moeten geven

een behuizing zit er nog wel niet bij, maar dat is kwestie van smaak... zoek gewoon een ATX case die je mooi vind ;)

[ Voor 1% gewijzigd door archi_wouter op 08-01-2016 16:22 . Reden: case ]

Form follows whatever the f*ck I want

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' �f 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je z�lf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van januari, maart en juli.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus geen copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Dit topic is gesloten.